Paskelbus griežtą karantiną 25 mln. Šanchajaus gyventojų buvo priversti daugiausia likti namuose, todėl gamintojoms teko stabdyti veiklą, tuo metu Kinijos užsibrėžtas bendrojo vidaus produkto (BVP) augimo tikslas – maždaug 5,5 proc. – atrodo vis sunkiau pasiekiamas.
COVID-19 protrūkiai visoje šalyje ir su tuo susijęs ekonominės veiklos sumažėjimas jau stipriai paveikė automobilių pramonę, o automobilių pardavimas kovo mėnesį sumažėjo 10,5 procento.
„Jei tiekimo grandinių įmonės Šanchajuje ir jo apylinkėse neras būdo dinamiškai atnaujinti darbą ir gamybą, visiems originalios įrangos gamintojams gegužę gali tekti nutraukti gamybą“, – ketvirtadienį socialinėje žiniasklaidoje pareiškė „XPeng“ vadovas He Xiaopengas.
„XPeng“ laikoma Kinijos varžove JAV elektromobilių milžinei „Tesla“, o jos vadovas teigė, kad įmonės tikisi daugiau valdžios institucijų paramos, kad galėtų įveikti ribojamųjų priemonių poveikį.
„Volkswagen“ taip pat teigė „stipriai nukentėjusi nuo COVID-19 protrūkių Čangčune ir Šanchajuje“, kur yra įsikūrusios Vokietijos milžinės bendros įmonės Kinijoje.
Įmonė „laikinai negali patenkinti didelės klientų paklausos“, ketvirtadienį teigė „Volkswagen Group China“ generalinis direktorius Stephanas Wollensteinas ir pridūrė, kad tikisi, jog gamybos vėlavimai bus kompensuoti ateinančiais mėnesiais.
Kinijos nulinio COVID politika kelia vis daugiau problemų, šaliai kovojant su didžiausiu užsikrėtimų skaičiumi nuo pandemijos pradžios.
„Volkswagen“ teigė, kad maždaug 20 proc. jos pardavėjų vien kovo mėnesį buvo priversti laikinai užsidaryti dėl ribojamųjų priemonių.
Pranešama, kad kelių milijardų JAV dolerių vertės „Tesla“ „gigagamykla“ Šanchajuje, kurią bendrovė vadina pagrindiniu eksporto centru, taip pat buvo laikinai uždaryta.
Kinijos elektromobilių gamintoja „Nio“ praėjusį savaitgalį pranešė sustabdžiusi transporto priemonių gamybą, nes verslo partneriai tokiose virusų paveiktose srityse kaip Dzilinas ir Šanchajus sustabdė veiklą.