„Vilniaus viešojo transporto“ vadovas: profsąjunga vietoje derybų keldavo įmonei ultimatyvius reikalavimus Teismas leido vykdyti streiką

„Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) vadovas Darius Aleknavičius tikina, kad įmonė, skirtingai negu teigia VVT darbuotojų profesinė sąjunga, ieško dialogo ir kompromisų su vairuotojais. Pasak jo, šiais metais buvo suderintas protokolas ir susitarimo gairės, kurios būtų galėjusios išspręsti esamus teisminius klausimus bei konfliktinę situaciją ir leistų pasirašyti kolektyvinę sutartį iki birželio 1 d., tačiau profesinė sąjunga pasitraukė iš derybų ir nutraukė susitarimą.

„Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) vadovas Darius Aleknavičius tikina, kad įmonė, skirtingai negu teigia VVT darbuotojų profesinė sąjunga, ieško dialogo ir kompromisų su vairuotojais.<br>M.Patašiaus nuotr.
„Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) vadovas Darius Aleknavičius tikina, kad įmonė, skirtingai negu teigia VVT darbuotojų profesinė sąjunga, ieško dialogo ir kompromisų su vairuotojais.<br>M.Patašiaus nuotr.
„Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) vadovas Darius Aleknavičius tikina, kad įmonė, skirtingai negu teigia VVT darbuotojų profesinė sąjunga, ieško dialogo ir kompromisų su vairuotojais.<br>M.Patašiaus nuotr.
„Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) vadovas Darius Aleknavičius tikina, kad įmonė, skirtingai negu teigia VVT darbuotojų profesinė sąjunga, ieško dialogo ir kompromisų su vairuotojais.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

May 24, 2022, 5:54 PM, atnaujinta May 24, 2022, 6:08 PM

„Ankstesniais metais buvo keletą kartų bandymai derėtis, tačiau pati profesinė sąjunga pasirinkdavo kelią pasitraukti iš derybų keldama įmonei ultimatyvius reikalavimus“, – Eltai po Trišalės tarybos posėdžio Socialinės apsaugos ir darbo ministerijoje teigė D. Aleknavičius.

VVT vadovas tvirtino, kad yra penkios profesinės sąjungos ir įmonė turi penkis socialinius partnerius, iš kurių su viena profesine sąjunga yra pasirašyta kolektyvinė sutartis praeitų metų gegužės mėnesį ir vyksta puikus socialinis dialogas. Anot jo, su visais socialiniais partneriais yra palaikomas dialogas ir atkreipiamas dėmesys, jeigu yra keliami klausimai iš jų pusės.

„Kitos profesinės sąjungos iš principo laukia, kol bus suderėta tam tikros sąlygos su didžiausia profesine sąjunga ir tada jos irgi bus pasiryžusios ateiti į derybas. Šiuo metu nei derybų inicijavimo, nei kažkokio turinio nėra“, – sakė D. Aleknavičius.

Jis teigė, kad praeitais metais rugsėjo mėnesį įmonė padidino atlyginimą mažiausiai uždirbantiems vairuotojams ir tam įmonė skyrė 800 tūkst. eurų.

„Šiais metais nuo balandžio 1 d. buvo padidintas atlyginimas visiems įmonės darbuotojams ir tam buvo papildomai skirta 2,4 mln. eurų, vidutiniškai atlyginimas kilo apie 10 proc. kartu su ankstesniu pakėlimu. Kai kuriems darbuotojams atlyginimas kilo ir iki 17–20 proc.“, – tikino VVT vadovas.

„Turime labai aiškų planą, ką norime pasiekti. Norime ne tik gerinti darbuotojų sąlygas, bet ir įmonę pastatyti ant konkurencingo kelio, kad ji galėtų konkuruoti rinkoje ir teikti kokybiškas vilniečių keleivių vežimo paslaugas“, – pridūrė jis.

ELTA primena, kad Lietuvos profesinei sąjungai „Solidarumas“ priklausančios transporto darbuotojų profesinės sąjungos prieš prasidedant Trišalės tarybos posėdžiui surengė piketą prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (SADM), reikalaudamos užtikrinti socialinį dialogą sostinės savivaldybei priklausančioje įmonėje UAB „Vilniaus viešasis transportas“ (VVT).

Vienas iš protesto organizatorių, Lietuvos profesinės sąjungos „Solidarumas“ sekretorius Ričardas Garuolis teigė, kad tikisi, jog Socialinės apsaugos ir darbo ministerija imsis veiksmų skatinti socialinį dialogą bei kažkokį poveikį taip pat darys socialiniai partneriai – darbdaviai. Pasak jo, daugiau kitokių galimybių kalbėtis su VVT įmonės administracija profesinė sąjunga neturi.

VVT profesinė sąjunga protestuoja nuo rugsėjo mėnesio dėl jos reikalavimų nevykdymo.

Teismas leido VVT profesinei sąjungai vykdyti streiką užtikrinant pusę paslaugų

Teismas antradienį leido „Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) profesinei sąjungai vykdyti streiką užtikrinant pusę paslaugų.

Vilniaus apygardos teismas, išnagrinėjęs VVT ir šios savivaldybės įmonės profesinės sąjungos ginčą, iš esmės paliko galioti Vilniaus apylinkės teismo nutartį nustatant, kad streiko metu turi būti užtikrintas 50 procentų kiekvieno maršruto minimalių paslaugų teikimas.

Teismas, iš dalies tenkinęs profsąjungos skundo reikalavimus, taip pat panaikino pirmosios instancijos teismo įpareigojimą maršrutus, aptarnaujančius gydymo įstaigas, vykdyti 100 procentu ir juos taip pat leido aptarnauti puse pajėgumų.

Vis dėlto streiko šiuo metu profesinė sąjunga surengti vis tiek negalės dėl valstybėje galiojančios nepaprastosios padėties, nes teisės aktai esant šiam režimui streikuoti draudžia.

Teismas pabrėžė, jog pirmosios instancijos teismas sprendimą priėmė esant COVID-19 pandemijai ir dėl jos įvestai ekstremaliajai situacijai, tačiau šis režimas atšauktas nuo gegužės 1-osios. Tad situacija, pasak teismo, yra pasikeitusi ir į ją „privalo būti atsižvelgiama sprendžiant dėl atsakovės VVT apeliacinio skundo argumentų pagrįstumo“.

Teismo nuomone, bendrovė savo skunde teigdama, jog ankstesniu sprendimu buvo nustatytas nepagrįstai mažas minimalus transporto priemonių procentas, nenurodė „jokių kitų argumentų, išskyrus poreikį užtikrinti visuomenės sveikatos saugumą“.

„Vien hipotetinė tikimybė, kad didesnis (šiuo atveju – toks pats, kaip iki streiko) transporto priemonių intensyvumas mažintų keleivių srautus, taigi mažinama galimybė virusui plisti, šiuo momentu negali būti laikomas pagrįstu pagrindu riboti teisę streikuoti“, – akcentuoja Vilniaus apygardos teismas.

VVT, teismo sprendimu, taip pat turės sumokėti profesinei sąjungai beveik 1,5 tūkst. eurų bylinėjimosi išlaidų.

Profsąjungos pirmininkas Algirdas Markevičius sako sveikinantis šį teismo sprendimą.

„Profesinę sąjungą tenkina toks sprendimas ir mes jo neskųsime“, – BNS sakė A. Markevičius.

A. Markevičius sako, kad įvertinus aplinkybes dėl nepaprastosios situacijos, streiką svarstoma skelbti rugsėjį.

„Taip, yra nepaprastoji padėtis, bet mes tikimės, kad ji baigsis. Svarstomas variantas, atsižvelgiant į nepaprastąją padėtį ir į esamą situaciją dėl darbuotojų įspėjimo sustabdant sutartis, svarstomas variantas streiką skelbti rugsėjo pradžioje“, – kalbėjo profesinės sąjungos vadovas.

Nepavykstant išspręsti ginčų taikiai, profesinė sąjunga prieš dvi savaites perdavė įmonės administracijai apie 760-ies darbuotojų prašymus stabdyti jų sutartis, tarp šių darbuotojų – apie 600 vairuotojų.

Bendrovė darbuotojų sutarčių stabdymą taip pat apskundė teismui – ar priimti ieškinį ir pritaikyti laikinąsias apsaugos priemones, Vilniaus apylinkės teismas turi laiko apsispręsti iki trečiadienio.

Profesinė sąjunga tikina, kad VVT nevykdo 2018 metų kolektyvinėje sutartyje nustatytų įsipareigojimų, savo ruožtu bendrovė teigia nuosekliai kelianti atlyginimus, gerinanti darbuotojų sąlygas, o profsąjungą kaltina nenoru ieškoti kompromisų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.