Praeitais metais elektromobilių pardavimai augo, tačiau nerimą kelia žaliavų trūkumas

2021 metais elektromobilių pardavimų tempas spartėjo, tačiau svarbių žaliavų, tokių kaip ličio, prieinamumas gali sulėtinti sektoriaus augimą, sakoma pirmadienį paskelbtame Tarptautinės energetikos agentūros (TEA) pranešime.

2021 metais elektromobilių pardavimų tempas spartėjo, tačiau svarbių žaliavų, tokių kaip ličio, prieinamumas gali sulėtinti sektoriaus augimą.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
2021 metais elektromobilių pardavimų tempas spartėjo, tačiau svarbių žaliavų, tokių kaip ličio, prieinamumas gali sulėtinti sektoriaus augimą.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
2021 metais elektromobilių pardavimų tempas spartėjo, tačiau svarbių žaliavų, tokių kaip ličio, prieinamumas gali sulėtinti sektoriaus augimą.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
2021 metais elektromobilių pardavimų tempas spartėjo, tačiau svarbių žaliavų, tokių kaip ličio, prieinamumas gali sulėtinti sektoriaus augimą.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
2021 metais elektromobilių pardavimų tempas spartėjo, tačiau svarbių žaliavų, tokių kaip ličio, prieinamumas gali sulėtinti sektoriaus augimą.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
2021 metais elektromobilių pardavimų tempas spartėjo, tačiau svarbių žaliavų, tokių kaip ličio, prieinamumas gali sulėtinti sektoriaus augimą.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

May 24, 2022, 2:55 PM

Praėjusiais metais parduota 6,6 mln. elektromobilių – daugiau nei dvigubai daugiau nei ankstesniais metais, o šiuo metu jie sudaro vieną iš dešimties parduodamų naujų automobilių, teigiama metinėje TEA ataskaitoje, kurioje apžvelgta šio sektoriaus padėtis.

Kinijai teko puasė visų šių pardavimų.

Elektromobilių pardavimai ir toliau sparčiai auga, o pirmąjį 2022 metų ketvirtį, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, jie šoktelėjo 75 procentais.

Valstybinės subsidijos, skirtos sumažinti išlaidas vartotojams, buvo pagrindinis veiksnys, skatinantis elektra varomų transporto priemonių naudojimą, ir pernai jos padvigubėjo iki beveik 30 mlrd. eurų (32 mlrd. JAV dolerių).

Transporto priemonių gamintojos taip pat padidino pasiūlą. Šiuo metu parduodama apie 450 modelių – penkis kartus daugiau nei 2015 metais, visgi pasiūlos apribojimai ir kylančios kainos gali stabdyti tolesnį sektoriaus augimą.

„Politikos formuotojai, pramonės vadovai ir investuotojai turi būti labai budrūs ir išradingi, kad sumažintų tiekimo sutrikimų riziką ir užtikrintų tvarų svarbiausių naudingųjų iškasenų tiekimą“, – prie ataskaitos pridėtame pareiškime teigė TEA generalinis direktorius Fatihas Birolis.

Tam tikrų pagrindinių medžiagų gamyba ir perdirbimas šiuo metu apsiriboja vos keliomis šalimis.

Kinija gamina tris ketvirtadalius pasaulinio ličio jonų baterijų, dažniausiai naudojamų automobiliuose ir mažuose elektroniniuose prietaisuose, kiekio. Azijos milžinei tenka pusė pasaulinių ličio ir kitų pagrindinių elementų, tokių kaip kobaltas ir grafitas, perdirbimo pajėgumų.

Pasak organizacijos, šiuo metu turimų ličio atsargų nepakaktų užtikrinti, kad elektrinės transporto priemonės pakeistų automobilius su vidaus degimo varikliais. TEA apskaičiavo, kad iki 2030 metų reikia šešis kartus padidinti ličio gamybą, atidarant 50 naujų šio metalo kasyklų.

Nors tiek Europoje, tiek Jungtinėse Valstijose yra gaminami elektromobiliai bei siekiama padidinti reikalingų baterijų gamybą, TEA teigė, kad iki 2030 tiekimo grandinėse greičiausiai ir toliau dominuos Kinija.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.