AB „Smiltynės perkėla“ generalinis direktorius Mindaugas Čiakas juokavo sakydamas, kad tas pabrangimas nėra susijęs su mados vaikymusi.
Bendrovė kasmet balandį Valstybinei energetikos reguliavimo tarnybai teikia duomenis apie savo sąnaudas, pagal kuriuos apskaičiuojamos naujos bilietų kainos. Jos buvo patvirtintos Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos posėdyje.
Lėmė kelios priežastys
Kainų kilimą lėmė įvairios priežastys, tarp kurių pagrindinė tikrai nebuvo naujo kelto „Klaipėda“ įsigijimas. Jo atsiperkamumas yra apskaičiuotas 25 metams. Pasak bendrovės vadovo, naujas keltas bilieto kainą galbūt galėtų padidinti maždaug 5 proc., ne daugiau.
M. Čiako teigimu, šiemet nuo sausio 1 d. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija 4 kartus padidino uosto žemės nuomos kainą.
Šiemet nuo kovo 1 d. direkcija įvedė tonažo rinkliavą, kurios anksčiau nebuvo.
Dabar priklausomai nuo transporto priemonės kategorijos už kiekvieno automobilio naudojimąsi uosto infrastruktūra turi būti mokama nuo 2,52 iki 8,10 euro. Teigiama, kad surinktos lėšos bus naudojamos uosto infrastruktūrai atnaujinti ir jos plėtrai.
„Tie pinigai turėtų būti panaudoti mūsų krantinėms renovuoti. Ilgą laiką joms nieko nebuvo daroma. Į jas nenorima investuoti, kadangi mūsų bendrovė, Uosto direkcijos požiūriu, nėra pelninga“, – „Vakarų ekspresui“ sakė M. Čiakas.
Įtakos turėjo ir tai, kad pabrango elektra ir kuras. Dėl visų tų priežasčių pabrango ir „Smiltynės perkėlos“ paslaugos.
Vasaros sezonui pasiruošta
Nuo birželio tradiciškai keičiami „Smiltynės perkėlos“ keltų kursavimo grafikai. Senojoje perkėloje padažnės reisai, keltas „Nida“ kursuos kas pusvalandį.
Praėjusį savaitgalį į Smiltynę keltis norėjo daug žmonių, tad kilo problemų, nes bendrovės keltas aname Kuršių marių krante gali naudotis tik puse krantinės.
Kita pusė krantinės dar nerenovuota, nors pagal planą visa krantinė Smiltynėje turėjo būti sutvarkyta šiemet iki birželio 1 d. „Krantinė remontuoti buvo pradėta pernai gegužės pabaigoje. Turėjo darbus padaryti per metus.
Kadangi rangovai vėluoja, paralyžiuojamas mūsų įmonės darbas. Praėjusį sekmadienį buvo tiek žmonų, kad jie netilpo toje pusėje krantinės. Patiriame daug nepatogumų.
Teks priimti į darbą papildomai apsaugos darbuotojų, kurie reguliuotų keleivių srautus čia. Žinoma, patirsime nuostolių. Rengiame dar vieną raštą – pretenziją Uosto direkcijai, bet kas iš to? Tai jau bus gal trečia pretenzija“, – sakė M. Čiakas.
Naujojoje perkėloje piko valandomis dirbs nebe trys, o net keturi keltai. Prie senųjų laivų prisijungs ir keltas „Klaipėda“. Tikimasi, kad šiemet automobilių eilės į keltus gerokai sutrumpės. „Mes vasaros sezonui esame pasiruošę. Dirbs visi keltai, nė vienas nebus remontuojamas.
Naujosios perkėlos terminalas yra sutvarkytas: turime 10 eismo juostų, 5 kasas, priėmėm į darbą papildomai iki 10 kasininkų ir apsaugos darbuotojų, kad reguliuotų srautus. Įdarbiname sezoninius darbuotojus. Tik viena bėda – užstrigo krantinės Smiltynėje remontas“, – teigė „Smiltynės perkėlos“ vadovas.
Informacija
Nuo birželio 1 d. keleivio ir keleivio su dviračiu bilietas į abi puses kainuos 1,3 euro. Persikėlimas keltu su lengvuoju automobiliu kainuos 18,3 euro, mopedu, motociklu – 6 eurai, autobusu iki 5 tonų – 36,60 euro, daugiau kaip 5 tonų – 58,7 euro, krovininiu automobiliu nuo 3,5 iki 12 tonų – 42 eurai, daugiau kaip 12 tonų – 58,7 euro.