Vokietijoje kilo ginčai net tarp ministrų: mokesčius karpo, o degalai brangsta

Vienos Europos Sąjungos šalys ėmė mažinti akcizus degalams, kitos dar neapsisprendė. Tuo metu Vokietijoje dėl tokių veiksmų kilo netgi ginčų tarp ministrų, nes vartotojai jokios naudos nepajuto.

Vis daugiau už degalus tenka mokėti ir lietuviams, ir vokiečiams.<br>V.Skaraičio nuotr.
Vis daugiau už degalus tenka mokėti ir lietuviams, ir vokiečiams.<br>V.Skaraičio nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Jun 21, 2022, 3:47 PM

„Maksimaliai sumažinus akcizą degalams Lietuvoje litras benzino galėtų atpigti 0,13 euro, dyzeliniai degalai – 0,05 euro.

Apsisprendimo kaina – 127 milijonai“, – paskelbė finansų viceministrė Rūta Bilkštytė.

Tai rodo, kad galimybė mažinti akcizą vis dėlto svarstoma ir skaičiuojamos tokiu atveju negautinos pajamos. Bet kaip sekasi tai jau padariusioms šalims?

Lenkijoje benzino kaina sukasi apie 1,8 euro už litrą. Kaimynai jau kelintą mėnesį taiko sumažintą akcizą, neseniai tokia tvarka buvo pratęsta dar mėnesiui. Nepaisant to, dėl kylančių kainų jau ir ten kilo protestų.

O Vokietijoje prasidėjo ginčai aukščiausiu lygiu. Šios šalies vyriausybė nusprendė nuo vasaros pradžios iki rudens taikyti minimalų ES reikalaujamą akcizo tarifą. Buvo apskaičiuota, kad dėl to litro benzino kaina turėtų sumažėti 35 centais, o dyzelino – 17 centų.

Birželio pradžioje kainos, kurios jau buvo perkopusios dviejų eurų už litrą ribą, iš tiesų smuko. Bet netrukus jos ėmė sparčiai kilti, tad dabar vokiečiai, kaip ir lietuviai, už dyzeliną ar benziną jau moka daugiau nei du eurus.

Vokietijos vartotojai ėmė piktintis, neva visą lengvatą susižėrė degalinių savininkai. Alyvos į ugnį kliūstelėjo Vokietijos ekonomikos tyrimų instituto vadovo Marcelo Fratzscherio pareiškimas: „Toks planas turėjo žlugti ir jis sužlugo. Mokesčių sumažinimas veiksmingas tik tokiu atveju, jeigu realiai veikia konkurencija.“

Valdančiajai koalicijai priklausančių žaliųjų lyderė Ricarda Lang tvirtino, kad negalima leisti naftos kompanijoms užsidirbti papildomo pelno. Tad šios partijos deleguotas ekonomikos ministras Robertas Habeckas pradėjo kalbėti apie degalų pardavėjų viršpelnius ir pasiūlė griežtinti monopolijų priežiūros įstatymą.

Jam pritarė ir Monopolijų priežiūros komisijos pirmininkas Jurgenas Kuhlingas, bet piestu stojo finansų ministras Christianas Lindneris. Šį savo ruožtu palaiko Vokietijos prekybos asociacija.

Lengvatos priešininkai baksnoja į Prancūziją, kuri jokių nuolaidų netaikė.

Degalai toje šalyje brango tolygiai, tad dabar kaina panaši kaip ir Vokietijoje arba truputį didesnė.

Parengta pagal „Manager-magazin.de“, „Thelocal.de“.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.