Degalų kainoms pasiekus 2 eurus kenčia ir autobusų keleiviai: už kelionę iš Klaipėdos į Vilnių teks pakloti 26 eurus

Padidėjusios degalų kainos nesumažino transporto spūsčių, nepakeitė vairuotojų įpročių, bet svariai prisidėjo prie infliacijos augimo. Penktadaliu padidėjusios išlaidos transportui palietė visas mūsų gyvenimo sritis.

Padidėjusios degalų kainos nesumažino transporto spūsčių, nepakeitė vairuotojų įpročių, bet svariai prisidėjo prie infliacijos augimo.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Padidėjusios degalų kainos nesumažino transporto spūsčių, nepakeitė vairuotojų įpročių, bet svariai prisidėjo prie infliacijos augimo.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Padidėjusios degalų kainos nesumažino transporto spūsčių, nepakeitė vairuotojų įpročių, bet svariai prisidėjo prie infliacijos augimo.<br>Stop kadras
Padidėjusios degalų kainos nesumažino transporto spūsčių, nepakeitė vairuotojų įpročių, bet svariai prisidėjo prie infliacijos augimo.<br>Stop kadras
Padidėjusios degalų kainos nesumažino transporto spūsčių, nepakeitė vairuotojų įpročių, bet svariai prisidėjo prie infliacijos augimo.<br>Stop kadras
Padidėjusios degalų kainos nesumažino transporto spūsčių, nepakeitė vairuotojų įpročių, bet svariai prisidėjo prie infliacijos augimo.<br>Stop kadras
Padidėjusios degalų kainos nesumažino transporto spūsčių, nepakeitė vairuotojų įpročių, bet svariai prisidėjo prie infliacijos augimo.<br>Stop kadras
Padidėjusios degalų kainos nesumažino transporto spūsčių, nepakeitė vairuotojų įpročių, bet svariai prisidėjo prie infliacijos augimo.<br>Stop kadras
Padidėjusios degalų kainos nesumažino transporto spūsčių, nepakeitė vairuotojų įpročių, bet svariai prisidėjo prie infliacijos augimo.<br>Stop kadras
Padidėjusios degalų kainos nesumažino transporto spūsčių, nepakeitė vairuotojų įpročių, bet svariai prisidėjo prie infliacijos augimo.<br>Stop kadras
Padidėjusios degalų kainos nesumažino transporto spūsčių, nepakeitė vairuotojų įpročių, bet svariai prisidėjo prie infliacijos augimo.<br>Stop kadras
Padidėjusios degalų kainos nesumažino transporto spūsčių, nepakeitė vairuotojų įpročių, bet svariai prisidėjo prie infliacijos augimo.<br>Stop kadras
Daugiau nuotraukų (6)

Valdas Juozas Vilūnas

Jun 25, 2022, 9:18 AM, atnaujinta Jun 25, 2022, 9:28 AM

Šiomis dienomis pati nemaloniausia informacija vairuotojams – skaičiai degalinių švieslentėse. Jie auga sparčiau nei lietaus laistoma žolė. Globalios ekonomikos tendencijos tuština mūsų kišenes ir alina šalies ūkį.

„Mūsų regione degalų kainoms didelę įtaką turi karas Ukrainoje ir rusiškai naftai įvestas embargas. Taip pat įtaką daro atsigaunanti Kinijos gamyba ir visa rinka. Didėjant paklausai, pasiūla nespėja ar atsiranda įtampa tiekimo grandinėse, todėl tai brangina produktą“, – teigė naftos produktų prekybos įmonių asociacijos vadovas Emilis Cicėnas.

Transporto paslaugų brangimas palietė ir keleivių vežėjus. Po pandemijos sumažėję keleivių srautai, padidėjusios algos ir brangstantys degalai netruks pabrangins tarpmiestinių autobusų bilietus.

„Jeigu dabar iš Vilniaus į Kauną autobuso bilietas kainavo 8,5 euro, tai kainuos apie 10 eurų. Kelionė iš Klaipėdos į Vilnių kainavo 23 eurus, o kaina pakils iki 26 eurų“, – minėjo „Linavos“ inovacijų ir transporto politikos sekretorius Andrius Burba.

Vokietijos ir Lenkijos vyriausybės, siekdamos sumažinti degalų kainas, laikinai pakeitė kai kuriuos mokesčius, todėl ten benzino, dyzelino kainos panašios kaip Lietuvoje ar net mažesnės. Taip bandoma suvaldyti infliaciją, kuri Lietuvoje pasiekė 18 proc. aukštumas.

„18,5 proc. infliacijos degalai sudaro apie 3,5 proc. Pridėjus energetiką, siekia apie 8 proc. Tai tiesioginė įtaka. Daroma ir netiesioginė įtaka per paslaugas bei prekes“, – tvirtino Lietuvos energetikos agentūros vadovas Virgilijus Poderys.

Degalų kainai perkopus 2 eurų už litrą ribą vairuotojų įpročiai ir poreikiai beveik nepasikeitė.

„Lietuvos ryto“ televizijos kalbintas vairuotojas, besipilantis degalus į automobilį, tvirtino, kad stengiasi kartais važiuoti su paspirtuku, tačiau tai jam nepakeičia mašinos.

„Pridėjus dar ir klimato kaitos dimensiją, kuri yra svarbi, tai suprasime, kodėl olandai svarsto mažinti greitį automagistralėse“, – nurodė ekonomistas Raimondas Kuodis.

Degalų kainų prognozės sunkesnės už būrimą iš kavos tirščių, todėl stropiai planuodami kelionės maršrutą, važiuodami mažesniu greičiu, atsisakę nereikalingų daiktų automobilyje, galėtume gerokai sutaupyti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Lietuva tiesiogiai“: kokių klausimų vengia prezidentas G. Nausėda?