„Kasko“ draudimo kaina metams – 12 tūkst. eurų, kai kemperio vertė daugiausia 20 tūkst. eurų. Vadinasi, po pusantrų metų kemperį draudimo įmonei reikia atiduoti“, – „Lietuvos ryto“ televizijai sakė keliautojas, žurnalistas ir lenktynininkas Valdas Valiukevičius, jau kurį laiką atostogaujantis keliaudamas kemperiu.
„Praktika rodo, kad žmonės, nusipirkę kemperius, pigiai jų apdrausti negali, nes kainos – neadekvačios“, – pripažino ir Marius Balandis, automobilių ir kemperių nuomos įmonės „Kertušas“ pardavimų vadovas.
Dažniausiai kemperiais keliauja šeimos ir vyresnės poros. Įprasta manyti, kad tokie turistai važiuoja nedideliu greičiu, retai patenka į avarijas ir padaro žalos draudimo bendrovėms. Tačiau „Lietuvos draudimo“ projektų vadovas Paulius Ilbertas teigė, jog yra priešingai – esą keliautojai su kemperiais elgiasi neatsargiai, o žala būna didelė dėl brangaus namukų remonto.
Anot jo, kartais vienam kemperiui padaryta žala siekia ir iki 15 tūkst. eurų.
Kadangi įmokų sumos didelės, daugelis vairuotojų ir transporto savininkų mano, kad konkurencija draudimo rinkoje galėtų būti ir didesnė, tačiau negali sakyti, jog jos visiškai nėra.
„Radau vieną bendrovę, kuri apdraudė už protingą kainą – apie 100 eurų mėnesiui“, – paminėjo V.Valiukevičius.
Nėra padėties be išeities, taip tvirtina ir vežėjai, kurie savo bendroves dėl didelių mokesčių registruoja kaimyninėse šalyse.
„Vilkiko draudimas Lenkijoje kainavo 920 eurų. Lietuvoje – daug brangiau, kadaise prašydavo 8 tūkst. eurų. Mes tiek nemokėdavome, mokėdavome 1,5–2 tūkst. eurų, bet toks skirtumas – didelis“, – teigė Sigitas Žilius, „Krautomos“ vadovas.
Lietuvoje yra apie 63 tūkst. vilkikų, apie trečdalį jų lietuviškos bendrovės yra įregistravusios Lenkijoje.