Arūnas Dumalakas. Pradėję užsiimti improvizavimu bando keleivių kantrybę: stovėdamas stotelėje spėlioji, ar kas nors atvažiuos

Atėjęs į stotelę spėlioji – atvažiuos autobusas ar troleibusas, kaip numatyta tvarkaraštyje, ar teks laukti kito? Taip yra ne dėl transporto grūsčių. Tvarkaraščius pakoregavo vairuotojų trūkumas.

Atėjęs į stotelę spėlioji – atvažiuos autobusas ar troleibusas, kaip numatyta tvarkaraštyje, ar teks laukti kito?<br>D.Umbraso nuotr.
Atėjęs į stotelę spėlioji – atvažiuos autobusas ar troleibusas, kaip numatyta tvarkaraštyje, ar teks laukti kito?<br>D.Umbraso nuotr.
Atėjęs į stotelę spėlioji – atvažiuos autobusas ar troleibusas, kaip numatyta tvarkaraštyje, ar teks laukti kito?<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Atėjęs į stotelę spėlioji – atvažiuos autobusas ar troleibusas, kaip numatyta tvarkaraštyje, ar teks laukti kito?<br>V.Ščiavinsko nuotr.
A.Dumalakas.<br>T.Bauro nuotr.
A.Dumalakas.<br>T.Bauro nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

2022-07-04 11:22

Gerai, jeigu išpešioti tvarkaraščiai galiotų savaitėmis, prie to priprastum. Bet įmonė „Susisiekimo paslaugos“ pradėjo improvizuoti – vieno ar kito maršruto tvarkaraščius vis kitaip keisti kiekvieną dieną.

Tad keleivio kantrybės išbandymas prasideda kiekvieną rytą žvilgčiojant į interneto svetainę, kur skelbiami tvarkaraščiai. Ar laiku pasieksi darbą, ar nepavėluosi į susitikimą?

Bet tai dar ne pabaiga. Dar liesesni tvarkaraščiai matomi jau nuo pirmadienio, kai miesto transportas, kaip džiugiai pranešė „Susisiekimo paslaugos“, ėmė judėti vasaros ritmu.

Prie to vilniečiai pripratę, tai nutinka kiekvieną vasarą. Įmonės Viešojo transporto organizavimo skyriaus vadovė L.Levulytė-Staškevičienė aiškino, kad vasaros tvarkaraščiai yra pritaikyti sumažėjusiems keleivių srautams. Koks čia pritaikymas, jei autobuso ar troleibuso tenka laukti 10–15 minučių, o atvažiuoja jie perpildyti?

Nerūpestingai viską besistengiantys pateikti vežėjai nutyli didžiules bėdas, kurias išvardijo savivaldybės tarybos A.Zuoko ir vilniečių koalicijos „Laimingas Vilnius“ narys V.Sadauskas.

Šiuo metu įmonėje „Vilniaus viešasis transportas“ trūksta apie 150 vairuotojų. Tai reiškia, kad esamiems vairuotojams tenka dirbti ilgus viršvalandžius ir dėl to neabejotinai nukenčia vilniečiai.

Anot V.Sadausko, vairuotojų trūkumas rodo, kad ši miestui svarbi profesija nėra patraukli ir apeinama jaunimo, nes atlyginimas – vos 950 eurų į rankas, kai tolimųjų reisų vairuotojų algos prasideda nuo 2 tūkstančių eurų.

Pavyzdžiui, Kauno vežėjai supranta situacijos rimtumą ir jau nuo šių metų liepos mėnesio darbo užmokestį miesto autobusų ir troleibusų vairuotojams planuoja didinti dar 10 procentų.

Kažin ar savivaldybėje bus išgirstas politikas, kviečiantis „Vilniaus viešojo transporto“ vadovus ir profesinę sąjungą pagaliau sėsti prie derybų stalo. Juk nesikalbėti – šios valdžios bruožas.

Tad rugsėjis žada būti kaip niekada įtemptas. Grįš į Vilnių moksleiviai, studentai, o vairuotojų trūks dar labiau. V.Sadauskas įsitikinęs – jeigu įvyks miesto transporto darbuotojų streikas, tai bus politinis mero R.Šimašiaus ir vežėjų vadovų pralaimėjimas, dėl kurio kentės ne jie, o vilniečiai.

O kad jie, kaip sakoma, jau balsuoja kojomis, aiškėja iš skaičių. Nors miesto autobusų parkas atnaujintas, atsirado ir naujų troleibusų, kelionių skaičius sostinėje nesiekia 2014–2015 metų lygio.

Be to, vežėjai fiksuoja mažėjantį keleivių kelionių skaičių nuo 2019 metų – vis mažiau žmonių naudojasi miesto transportu.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.