Draudimo bendrovės fiksuoja vis didesnį elektromobilių žalų skaičių: kiek tenka išmokėti vairuotojams?

Kiekvienais metais auga ne tik elektromobilių skaičius, bet ir eismo įvykiai keliuose, kuriuose nukenčia ši transporto priemonė. Draudimo bendrovės pastebi, kad šių transporto priemonių žala labai panaši į „tradicinių“ mašinų. Tačiau ne visi elektromobiliai po eismo įvykio yra remontuotini.

Kiekvienais metais auga ne tik elektromobilių skaičius, bet ir eismo įvykiai keliuose, kuriuose nukenčia ši transporto priemonė.<br>V.Skaraičio nuotr.
Kiekvienais metais auga ne tik elektromobilių skaičius, bet ir eismo įvykiai keliuose, kuriuose nukenčia ši transporto priemonė.<br>V.Skaraičio nuotr.
Kiekvienais metais auga ne tik elektromobilių skaičius, bet ir eismo įvykiai keliuose, kuriuose nukenčia ši transporto priemonė.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Kiekvienais metais auga ne tik elektromobilių skaičius, bet ir eismo įvykiai keliuose, kuriuose nukenčia ši transporto priemonė.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Kiekvienais metais auga ne tik elektromobilių skaičius, bet ir eismo įvykiai keliuose, kuriuose nukenčia ši transporto priemonė.<br>V.Skaraičio nuotr.
Kiekvienais metais auga ne tik elektromobilių skaičius, bet ir eismo įvykiai keliuose, kuriuose nukenčia ši transporto priemonė.<br>V.Skaraičio nuotr.
Kiekvienais metais auga ne tik elektromobilių skaičius, bet ir eismo įvykiai keliuose, kuriuose nukenčia ši transporto priemonė.<br>V.Skaraičio nuotr.
Kiekvienais metais auga ne tik elektromobilių skaičius, bet ir eismo įvykiai keliuose, kuriuose nukenčia ši transporto priemonė.<br>V.Skaraičio nuotr.
Kiekvienais metais auga ne tik elektromobilių skaičius, bet ir eismo įvykiai keliuose, kuriuose nukenčia ši transporto priemonė.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Kiekvienais metais auga ne tik elektromobilių skaičius, bet ir eismo įvykiai keliuose, kuriuose nukenčia ši transporto priemonė.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Kiekvienais metais auga ne tik elektromobilių skaičius, bet ir eismo įvykiai keliuose, kuriuose nukenčia ši transporto priemonė.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Kiekvienais metais auga ne tik elektromobilių skaičius, bet ir eismo įvykiai keliuose, kuriuose nukenčia ši transporto priemonė.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Kiekvienais metais auga ne tik elektromobilių skaičius, bet ir eismo įvykiai keliuose, kuriuose nukenčia ši transporto priemonė.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Kiekvienais metais auga ne tik elektromobilių skaičius, bet ir eismo įvykiai keliuose, kuriuose nukenčia ši transporto priemonė.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (7)

Lrytas.lt

Jul 10, 2022, 2:00 PM

„Regitros“ duomenimis, nuo šių metų sausio iki balandžio mėnesio užregistruoti 427 naudoti elektromobiliai, o nauji – 287.

Fiksuojamas žalų augimas

Draudimo bendrovė „Compensa Vienna Insurance Group“ savanoriškų standartinių draudimo produktų grupės vadovas Audrius Kikutis teigė, kad elektromobilių savininkams atlyginamos standartinės žalos, kurios numatytos Kasko draudimo paslaugų pakete. Dažniausiai pasitaiko smulkūs techniniai įvykiai, pavyzdžiui, elektromobilis apgadinamas automobilių stovėjimo aikštelėje. Tačiau dalių vagystės kol kas nėra itin dažnos šio segmento automobiliams.

„Matome didelį elektromobilių srities potencialą – Lietuvoje kuriama reikalinga infrastruktūra, valstybė skatina jų įsigijimą, šias transporto priemones jau vairuoja ne vien inovacijų entuziastai.

Kartu su elektromobilių proveržiu gatvėse vis aktualesnis bus ir elektromobiliams pritaikytas draudimas. Taip pat vis svarbesnėmis taps ir kitos žaliajai ekonomikai aktualios draudimo paslaugos, pavyzdžiui, įkrovimo stotelių ir saulės elektrinių“, – kalbėjo A.Kikutis.

Elektromobilių patrauklumą didina tai, kad baterijos mažai nusidėvi ir, tam tikrais atvejais teisingai prižiūrimos, jos tarnauja net ilgiau nei pats elektromobilis.

„Garantijas baterijų gedimams suteikia patys elektromobilių gamintojai, o ne itin didelių eismo įvykių metu baterijos dažniausiai išlieka nesugadintos. Priklausomai nuo draudžiamojo įvykio pobūdžio bei konkrečios markės bei modelio techninių niuansų (pavyzdžiui, baterija keičiama tik visa ar atskirais sektoriais).

Baterijos pažeidimai gali sukelti itin didelių nuostolių, o kartais automobilis tampa visai netinkamas naudoti, kai jo remontas kartu su baterijos keitimu tampa ekonomiškai netikslingas“, – pažymėjo „Compensa Vienna Insurance Group“ atstovas.

Draudimo bendrovė „Compensa Vienna Insurance Group“ įmonė fiksuoja elektromobilių žalų augimą. Šiais metais per pirmus keturis mėnesius išmokėjo tiek, kiek per visus 2021 metus. Turintiems elektromobilio Kasko draudimą, praėjusiais ir šiais metais buvo išmokėta daugiau nei 58 tūkst. eurų žalų.

Didžiausia žala, kurią atlygino elektromobilio savininkui, buvo virš 7500 eurų, kai elektromobilio vairuotojui supainiojus pedalus ir atsitrenkus į sieną, elektromobilis buvo stipriai apgadintas, reikėjo pakeisti nemažai automobilio detalių.

Nukenčia BMW ir „Tesla“

„Lietuvos draudimo“ transporto žalų skyriaus vadovas Giedrius Petrikas teigė, kad įmonė dažniausiai fiksuoja, kai automobiliai apgadinami susidūrus su kita transporto priemone (daugiau kaip puse nuo visų įvykių), antroje vietoje vyrauja žalos, kai sugadinamas tik stiklas, trečioje vietoje – susidūrimas su kliūtimi. Daugiausia nukenčia BMW ir „Tesla“ automobiliai.

2020 m. „Lietuvos draudimo“ įmonėje fiksuotos 62 žalos, 2021 m. – 137 žalos, o šiais metais jau – 75 žalos. Užpraeitais metais vidutinė išmoka siekė iki 2,4 tūkst. eurų, praeitais – iki 2 tūkst. eurų, o šiais – iki 1,6 tūkst. eurų.

Didžiausią žalą draudimo įmonė fiksavo 2021 metais, kai eismo įvykio metu nepataisomai buvo sugadintas automobilis „Tesla Model S“. Tąkart buvo išmokėti daugiau kaip 32 tūkst. 466 eurai.

„Šiais metais turėjome tik vieną įvykį, kai asmuo kreipėsi dėl išsikrovusios baterijos. Verta paminėti, kad įprastiems automobiliams per metus prireikia techninės pagalbos apie 100 automobilių savininkų, kuriems išsikrauna akumuliatoriai, iš jų 4 dėl įjungtų žibintų“, – dėstė G.Petrikas.

Neatlygina baterijų gedimų

Draudimo bendrovės ERGO Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas minėjo, kad augant elektromobilių skaičiui gatvėse, natūraliai daugėja ir šių transporto priemonių patiriamų žalų.

„Vis tik elektromobiliai Lietuvos autoparke sudaro labai mažą dalį, tad didžiulio pokyčio šioje srityje nepastebime, tą rodo ir kasmet po truputį augantys patiriamų žalų skaičiai“, – pridūrė R.Bieliauskas.

Vertinant vien elektra varomus elektromobilius, kurie buvo apdrausti Kasko draudimu, ERGO draudimo bendrovė atlygino: 42 žalas 2020 m., 65 žalas 2021 m. ir 24 žalas 2022 m.

2021 m. elektromobilių vairuotojams ERGO išmokėjo 58,6 tūkst. eurų išmokų, vidutinė išmoka buvo daugiau kaip 900 eurų. 2022 m. išmokėta 25,7 tūkst. eurų, vidutinė išmoka siekia beveik 1,1 tūkst. eurų.

Didžiausia 2020 m. elektromobilio vairuotojui atlyginta žalos suma buvo daugiau kaip 32 tūkst. eurai. Elektromobiliui atsitrenkus į stulpą transporto priemonė buvo neremontuotinos būklės. Įmonės didžiausia 2021–2022 m. atlyginta žala buvo išmokėta elektromobilio vairuotojui, kuomet elektromobilis pateko į eismo įvykį sankryžoje, vairuotojui nepastebėjus pagrindine gatve atvažiuojančio kito automobilio. Šiuo atveju išmokėta beveik 7 tūkst. eurų.

„Baterijų gedimai – taip pat kaip ir kitų transporto priemonių gedimai – nėra atlyginami pagal Kasko draudimą.

Kalbant apie eismo įvykių metu pažeistą bateriją – tokių atvejų nesame fiksavę. Didelio eismo įvykio metu dažniausiai nebūtų pažeista vien tik elektromobilio baterija, tad tokiu atveju būtų vertinama, ar automobilio remontas ekonomiškai tikslingas“, – pabrėžė R.Bieliauskas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.