Lyg kovos lauke: įkrovimo vietose statyti automobilių su vidaus degimo varikliais nedraudžia, tačiau tuo ir naudojasi

Įkrovimo stotelės rajone – nuolatinių konfliktų tarp vairuojančiųjų elektromobilius ir transporto priemones su vidaus degimo varikliais vieta. Priežastis – ženklinimas, kuris elektromobilių įkrovimo vietose nedraudžia stovėti įprastiems automobiliams.

Kauno g. įkrovimo stotelė neretai tampa kovos lauku.<br>Lrytas.lt koliažas
Kauno g. įkrovimo stotelė neretai tampa kovos lauku.<br>Lrytas.lt koliažas
Kauno g. įkrovimo stotelė neretai tampa kovos lauku.<br>L.Pilecko nuotr.
Kauno g. įkrovimo stotelė neretai tampa kovos lauku.<br>L.Pilecko nuotr.
Elektromobilių įkrovimo stotelė.<br>Stop kadras
Elektromobilių įkrovimo stotelė.<br>Stop kadras
Elektromobilių įkrovimo stotelė.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Elektromobilių įkrovimo stotelė.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lukas Pileckas

Jul 30, 2022, 9:35 AM, atnaujinta Jul 30, 2022, 9:37 AM

Nedraudžia statyti

Šiuo metu Jurbarko r. savivaldybėje įrengti ženklai žymi tik elektromobilių įkrovimo vietas, bet neapriboja galimybės ten pat statyti transporto priemonių su vidaus degimo varikliais. Kad šios įkrovimo įrangos vietos būtų skirtos tik elektromobiliams, dabartinį ženklinimą reikėtų papildyti stovėjimo vietą žyminčia P raide. „Nuolat kyla konfliktų dėl užstatytų vietų“,– sakė „Šviesai“ problemą išdėstęs jurbarkietis.

Galbūt kitur, ne tiek, bet aikštelėje tarp Kauno g. 36 ir 34 namo – tikrai. Nes nuolat pasitaiko, kad užstato įkrovimo vietas. Ten kažką net nubaudę yra, nors sunku įsivaizduoti, kaip tą nuobaudą pagrindė, nes ženklinimas statyti kitų mašinų elektromobilių įkrovimo vietose nedraudžia“, – sakė „Šviesai“ problemą išdėstęs jurbarkietis.

Jurbarko r. policijos komisariato viršininkas Aivaras Dumčius patvirtino, kad dabartiniai ženklai įkrovimo vietose nedraudžia ten statyti automobilių su vidaus degimo varikliais. Pasak pareigūno, kuris yra ir savivaldybės Eismo saugumo komisijos narys, minėta komisija ne kartą aptarė šią problemą.

„Buvo kalbėta dėl ženklinimo pakeitimo. Nežinau, kodėl iki dabar situacija nėra išspręsta, nes investicija – nedidelė, o ženklų papildymas viską sutvarkytų. Policija sulaukia skundų dėl užstatytų vietų, bet nieko padaryti negalime, nes įstatymas nepažeidžiamas.

Todėl man labai keistas pasakojimas dėl skirtos baudos, jei tokia buvo skirta. Neįsivaizduoju, už ką galėjo nubausti vairuotoją“, – sakė A.Dumčius.

Apie galimai skirtą nuobaudą už elektromobilių įkrovimo vietoje tarp Kauno g. 34 ir 36 namų stovėjusį automobilį kalba sukosi ir prieš birželio mėn. savivaldybės tarybos posėdį, komitetuose išklausant savivaldybės specialistų teikiamas informacijas. Savivaldybės viešosios tvarkos pareigūnui Martynui Bankauskui pristatant informaciją apie atliktus darbus, buvo pasiteirauta ir apie minėtos įkrovimo vietos problemas bei vairuotojui skirtą nuobaudą.

Nors tiesaus atsakymo tarybos nariai neišgirdo, M. Bankauskas tuomet paviešinto fakto nepaneigė. Pasak viešosios tvarkos pareigūno, jei nuobauda buvo skirta, tai tam buvo ir priežastis. Tačiau baudą už paliktą automobilį elektromobilių įkrovimo vietoje sumokėjęs asmuo šiuo atveju pažeidimo nepadarė – ženklo, draudžiančio statyti kitos rūšies automobilius, čia nėra.

Siūlė perkelti

Jurbarko r. savivaldybės Eismo saugumo komisija jau prieš keletą metų svarstė galimybę elektromobilių stotelę iškelti iš kiemo ir pastatyti prie Kauno gatvės. Pokyčiai siūlyti tiek dėl jau minėtos problemos, kai krovimo stotelė užstatoma kitos rūšies automobiliais, ir dėl to, kad atvykusiems iš kitų miestų vairuotojams surasti įkrovimo vietą kieme gana sudėtinga.

Perkelti stotelę siūlė tuometinis komisijos pirmininkas Daivaras Rybakovas, ir dabar nepakeitęs nuomonės – įkrovimo stotelės vieta yra netinkama. Siūlymui perkelti stotelę prie gatvės pritarė ir kiti komisijos nariai, sprendimą perdavę savivaldybės administracijai.

Per brangu?

Sprendimas buvo lyg ir logiškas, tačiau praėjus porai metų niekas nepasikeitė. Įkrovimo vietos ir toliau užstatomos, o pačios stotelės tenka paieškoti. Savivaldybės administracijos nuomone, stotelės perkėlimas tiesiog kainuotų per brangiai ir tai būtų neracionalu.

„Preliminariai paskaičiavus elektromobilių įkrovimo vietos perkėlimo į Kauno g. kainą, dėl didelių perkėlimo kaštų perkėlimo buvo atsisakyta. Perkėlimo kaštai dideli, nes reikalingi ne tik projektavimo, kasimo, kabelio klojimo, krovimo stotelės perkėlimo darbai, bet ir archeologiniai tyrimai, kurie privalomi kultūros paveldo teritorijose. Elektromobilių įkrovimo aikštelės perkėlimo kaštai dėl tariamo patogumo yra nerentabilūs, ko nevertino Eismo saugumo komisija, priimdama tokį sprendimą“, – rašoma Jurbarko r. savivaldybės administracijos direktoriaus Raimundo Basčio atsakyme.

Direktorius tikina, kad jokių nusiskundimų dėl aikštelės vietos nėra gavęs, o Kauno g. yra įrengtas kelio ženklas „Elektromobilių įkrovimo vieta“, informuojantis apie aikštelėje esančią įkrovimo stotelę stotelę, kad ją būtų lengviau surasti.

Iš viso – keturios

Rajone veikia keturios elektromobilių įkrovimo stotelės. Trys – nemokamos, kurios įrengtos savivaldybės lėšomis, ir viena mokama – prie „Norfos“ prekybos centro Dariaus ir Girėno g., Jurbarke.

Savivaldybės stotelės įrengtos Jurbarke, Raudonėje ir Veliuonoje. Administracija kol kas galėjo pateikti tik Jurbarko stotelės įkrovimų statistiką. Kauno gatvės stotelėje 2021 m. krautasi 309 kartus, sunaudota 4575 kWh. Šis energijos kiekis savivaldybei kainavo 347,24 Eur.

Įkrovimo stotelė Raudonėje vienu metu gali krauti du automobilius, o bendra jos galia – 22 kW. Iš savivaldybės pateiktų skaičių akivaizdu, kad buvo nemažai dienų, kai stotele išvis nesinaudota.

Savivaldybės duomenimis, šiemet elektromobilius besikraunančiųjų srautas Kauno g. išaugo, nes įkrovimo stotelė prie „Norfos“ tapo mokama.

Rajono savivaldybė per šiuos ir kitus metus planuoja įrengti dar dvi elektromobilių krovimo vietas – automobilių aikštelėje prie dabar statomos Jurbarko autobusų stoties. Galimybėmis įrengti krovimo vietas rajone domėjosi ir tokias paslaugas teikianti įmonė „Ignitis ON“. Tačiau verslininkų planai kol kas nėra aiškūs.

Perkels prie pilies

Raudonėje taip pat įrengta įkrovimo stotelė su dviem krovimo vietomis. Ji pastatyta prie seniūnijos. Seniūnas Česlovas Meškauskas sako, kad bent jau turizmo sezono metu čia automobilius krauna nemažai miestelio svečių. „Tikrai kraunasi turistai. Atvažiuoja, pasijungia ir eina pilies apžiūrėti. Tačiau planuojame stotelę perkelti prie pilies. Pirma – tai bus patogiau žmonėms, antra – seniūnijos pastatui nepakanka elektros įvado galios. O pilis turi pakankamai galingumo krauti dvi mašinas iš karto“, – sakė Č.Meškauskas.

Pasak seniūno, prie pilies perkelta stotelė greičiausiai bus mokama, nes apie elektromobilių krovimo apmokestinimą kalbama vis dažniau. „Dabar yra taip – atvažiavo mašina, kraunasi, paprastai joje būna du žmonės, kurie eina iki pilies, užlipa į bokštą. Susimoka už bilietus tris eurus ir sunaudoja elektros už kokius 50 centų. Taip ir „bizniauja“ seniūnija“, – pusiau juokais, pusiau rimtai kalbėjo Č.Meškauskas.

Seniūnas tikina, kad atvejų, jog kažkas užstatytų krovimosi vietas, dar nepasitaikė. Bet, skirtingai nei Jurbarke, šios vietos pažymėtos tinkamu ženklu.

Pakeis ženklą

Veliuonos seniūnas Egidijus Mikšta sako, kad miestelyje įrengta krovimo stotele naudojasi tik atvykėliai. Vietiniai elektromobilių paprasčiausiai neturi.

„Turistai kraunasi. Arba giminės, kurie atvažiuoja pas artimuosius į Veliuoną. Tikrai naudojama stotelė yra. Vis tik, buvo čia problemų dėl automobilių statymo, todėl ruošiamės artimiausiu metu pakeisti ženklinimą taip, kad krovimo vietose galėtų stovėti tik elektromobiliai“, – sakė E.Mikšta.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.