„Kuro akcizas yra tikslinis mokestis, kurį visi vartotojai sumoka už kelią, tuo tarpu valstybė iš šitos kišenės paima daugiau nei trečdalį pinigų ir juos skiria kitoms reikmėms, taip nustekendamas kas metus prastėjančią kelių infrastruktūrą“, – antradienį spaudos konferencijoje teigė asociacijos „Lietuvos keliai“ vykdomasis direktorius Šarūnas Frolenka.
Anot jo, šiemet dėl išaugusių degalų kainų bus surinkta per milijardas eurų akcizo mokesčio, tuo metu kelių remontui planuoja skirsti vos 72 mln. eurų.
„Dėl to 40 proc. šalies kelių nebeatitinka elementarių reikalavimų, o katastrofiškos būklės kelių yra praktiškai kiekvienoje Lietuvos savivaldybėje“, – sakė kelininkų atstovas.
Lietuvos savivaldybių asociacijos prezidento Mindaugo Sinkevičiaus įsitikinimu, taupydama kelių remonto sąskaita valstybė daro sisteminę klaidą – atidėlioja problemos sprendimą, kol „pūlinys sprogs“.
„Suprantu, kad valstybė pastaruoju metu gyvena nuo krizės iki krizės, tačiau, vaizdžiai kalbant, atidėlioti automobilio tepalų pasikeitimą gavus perspėjimą, tikintis dar sutaupyti yra naivu, nes nepakeitus tepalų ir užkalus variklį, mokėti teks gerokai daugiau“, – žurnalistams sakė M. Sinkevičius.