Kelių būklė Lietuvoje – tragiška: apie 40 proc. jų jau net neatitinka reikalavimų

Apie 40 proc. šalies kelių neatitinka reikalavimų, nes daugiau nei dešimtmetį nėra didinimas finansavimas remontui ir priežiūrai, teigia kelininkai ir savivaldybių asociacija. Neretai pačios savivaldybės investuoja į kelius, nes nesulaukia valstybės skiriamų pinigų ar jų sulaukia ne tiek, kiek reikia konkrečiam keliui.

Apie 40 proc. šalies kelių neatitinka reikalavimų, nes daugiau nei dešimtmetį nėra didinimas finansavimas remontui ir priežiūrai.<br>lrytas.lt fotomontažas
Apie 40 proc. šalies kelių neatitinka reikalavimų, nes daugiau nei dešimtmetį nėra didinimas finansavimas remontui ir priežiūrai.<br>lrytas.lt fotomontažas
Apie 40 proc. šalies kelių neatitinka reikalavimų, nes daugiau nei dešimtmetį nėra didinimas finansavimas remontui ir priežiūrai.<br>Stop kadras
Apie 40 proc. šalies kelių neatitinka reikalavimų, nes daugiau nei dešimtmetį nėra didinimas finansavimas remontui ir priežiūrai.<br>Stop kadras
Apie 40 proc. šalies kelių neatitinka reikalavimų, nes daugiau nei dešimtmetį nėra didinimas finansavimas remontui ir priežiūrai.<br>Stop kadras
Apie 40 proc. šalies kelių neatitinka reikalavimų, nes daugiau nei dešimtmetį nėra didinimas finansavimas remontui ir priežiūrai.<br>Stop kadras
Apie 40 proc. šalies kelių neatitinka reikalavimų, nes daugiau nei dešimtmetį nėra didinimas finansavimas remontui ir priežiūrai.<br>Stop kadras
Apie 40 proc. šalies kelių neatitinka reikalavimų, nes daugiau nei dešimtmetį nėra didinimas finansavimas remontui ir priežiūrai.<br>Stop kadras
Apie 40 proc. šalies kelių neatitinka reikalavimų, nes daugiau nei dešimtmetį nėra didinimas finansavimas remontui ir priežiūrai.<br>Stop kadras
Apie 40 proc. šalies kelių neatitinka reikalavimų, nes daugiau nei dešimtmetį nėra didinimas finansavimas remontui ir priežiūrai.<br>Stop kadras
Apie 40 proc. šalies kelių neatitinka reikalavimų, nes daugiau nei dešimtmetį nėra didinimas finansavimas remontui ir priežiūrai.<br>Stop kadras
Apie 40 proc. šalies kelių neatitinka reikalavimų, nes daugiau nei dešimtmetį nėra didinimas finansavimas remontui ir priežiūrai.<br>Stop kadras
Apie 40 proc. šalies kelių neatitinka reikalavimų, nes daugiau nei dešimtmetį nėra didinimas finansavimas remontui ir priežiūrai.<br>Stop kadras
Apie 40 proc. šalies kelių neatitinka reikalavimų, nes daugiau nei dešimtmetį nėra didinimas finansavimas remontui ir priežiūrai.<br>Stop kadras
Daugiau nuotraukų (7)

Lrytas.lt

Sep 19, 2022, 4:16 PM

Kelininkai su savivaldybėmis siūlo daugiau pinigų kelių priežiūrai skirti iš surenkamo degalų akcizo, tačiau Susisiekimo ministerija sako, kad dėl Konstitucinio teismo išaiškinimo jau keletą metų akcizo pinigai kelių priežiūrai nėra skiriami. Susisiekimo ministerija teigia, kad ragins Seimą didinti asignavimus keliams.

Asociacija „Lietuvos keliai“ skaičiuoja, kad du penktadaliai šalies kelių neatitinka reikalavimų. O finansavimas kelių priežiūrai nuo 2009 metų nedidėja.

„Kiekvienais metais po 1–2 proc. auga, reiškia, kad esamas finansavimas ir dėmesys nėra pakankamas ir kelių būklė toliau prastėja. Po kažkurio laiko einamojo paprastojo remonto jiems nebeužteks ir reikės daryti kapitalinius remontus“, – pasakojo asociacijos „Lietuvos keliai“ vykdomasis direktorius Šarūnas Frolenko.

Kelininkams antrina ir savivaldybių asociacijos prezidentas Mindaugas Sinkevičius. Neretai pačios savivaldybės skiria lėšų kelių remontui.

„Kiek turime savų lėšų, tai patys, be valstybės pagalbos tvarkome kelius, nelaukiame. Įsivaizduokite – tvarkai gatvę, kurios vertė virš 3 mln. eurų. Valstybė tau skiria po milijoną, tai tu 3 metus pagrindinę arteriją uždarai. Geriau tada pasiskolinti, kad kuo greičiau pabaigtum darbus, tebūnie ir savo lėšomis“, – kalbėjo M.Sinkevičius.

Valstybinės reikšmės kelius prižiūrinti Kelių direkcija sako: „Skiriamų lėšų nepakanka net tam, kad keliai toliau neirtų.“

„Paskaičiavom, kad maždaug šiais metais dėl infliacijos, darbų pabrangimo, valstybei svarbių projektų įgyvendinimo, papildomai reikėtų iki 200 mln. eurų“, – teigė Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktorius Remigijus Lipkevičius.

Pasak „Lietuvos kelių“ asociacijos, kelių infrastruktūrai išlaikyti Vyriausybė turėtų skirti didžiąją dalį surenkamo degalų akcizo.

„Valstybė iš šio mokesčio, kurį surenka iš gyventojų keliams, jų finansavimui, biudžetui, nuo remonto su statyba iki priežiūros vasarą ir žiemą, šiuo metu skiria 60 proc. Kiek žinome, tas finansavimas turi siekti 80–85 proc“, – akcentavo Š.Frolenko.

Pritaria, kad lėšų per mažai

Susisiekimo ministerija sako – degalų akcizo pinigai nėra skiriami keliams tvarkyti, tačiau pritaria, kad lėšų kelių priežiūrai skiriama per mažai.

„Jau keletą metų kelių priežiūros ir plėtros finansavimas iš akcizo nėra skiriamas dėl Konstitucinio teismo išaiškinimo. Galima būtų paminėti 2019 m., kai tam buvo skirta 11,6 mln. eurų, tuo metu šiais metais skiriame kelis kartus daugiau – 72 mln. eurų, bet ir to nepakanka. Norint, kad būklė pradėtų gerėti, reikia apie 115 mln. eurų“, – skaičiavo susisiekimo ministerijos patarėjas Mindaugas Tarnauskas.

Pasak Lietuvos kelių asociacijos, kitų metų valstybės biudžete keliams reikia numatyti ne mažiau nei 900 mln. eurų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.