Aiškinasi, kas nutiko su elektromobilių įkrovimo stotelėmis: atjungė tyčia ar iš tiesų užfiksuoti gedimai?

Nuo praėjusios savaitės pabaigos Alytuje sutriko savivaldybei priklausančių elektromobilių įkrovimo stotelių veikla. Viešoje erdvėje pasipylė vairuotojų nepasitenkinimai, mat buvo apribotos galimybės nemokamai pasikrauti elektromobilius. Būtent po anksčiau pasidalintų viešų Alytaus miesto mero Nerijaus Cesiulio pasvarstymų, ar nereikėtų iš viso atjungti nemokamas įkrovimo stoteles, internautai suskubo kaltinti, esą tai jo įsakymu buvo atjungtos įkrovimo stotelės, kad už miesto biudžeto pinigus nemokamai elektromobilių nesikrautų iš kitų savivaldybių atvykstantys vairuotojai.

Nuo praėjusios savaitės pabaigos Alytuje sutriko savivaldybei priklausančių elektromobilių įkrovimo stotelių veikla.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Nuo praėjusios savaitės pabaigos Alytuje sutriko savivaldybei priklausančių elektromobilių įkrovimo stotelių veikla.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Nuo praėjusios savaitės pabaigos Alytuje sutriko savivaldybei priklausančių elektromobilių įkrovimo stotelių veikla.<br>„Dzūkijos veido“ nuotr.
Nuo praėjusios savaitės pabaigos Alytuje sutriko savivaldybei priklausančių elektromobilių įkrovimo stotelių veikla.<br>„Dzūkijos veido“ nuotr.
Nuo praėjusios savaitės pabaigos Alytuje sutriko savivaldybei priklausančių elektromobilių įkrovimo stotelių veikla.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Nuo praėjusios savaitės pabaigos Alytuje sutriko savivaldybei priklausančių elektromobilių įkrovimo stotelių veikla.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Nuo praėjusios savaitės pabaigos Alytuje sutriko savivaldybei priklausančių elektromobilių įkrovimo stotelių veikla.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Nuo praėjusios savaitės pabaigos Alytuje sutriko savivaldybei priklausančių elektromobilių įkrovimo stotelių veikla.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Laura Baliukonienė

Jan 13, 2023, 11:58 AM

Tai kas iš tiesų įvyko su įkrovimo stotelėmis – neplanuotas gedimas, ar gudrus planas kaip apeiti sutartinius įsipareigojimus? Paaiškėjo, kad planas, kaip nemokamo elektromobilių įkrovimo naštą nuimti nuo savivaldybės pečių, iš tiesų yra, tik jis niekaip nesusijęs su įkrovimo stotelių gedimais.

Stotelėms – garantinis remontas

Pirmoji nemokama elektromobilių įkrovimo stotelė Alytuje už Europos sąjungos lėšas buvo pastatyta priešų trejus metus. Anuomet pasirašant stotelių statymo sutartį, buvo įsipareigota, kad jomis gyventojai penkerius metus galės naudotis nemokamai, taip siekiant paskatinti žaliojo kurso plėtrą Alytaus mieste.

Šią nemokamą paslaugą penkerius metus teikti įsipareigojo Alytaus miesto savivaldybė. Tik pasirašant sutartį, tuo metu niekas nesitikėjo, kad prasidės karas Ukrainoje, kuris išprovokuos ir energetinę krizę, kai elektros kainos rinkoje šoktelėjo kelis kartus.

„Užtikrinu, kad tai nėra joks specialiai surežisuotas įkrovimo stotelių atjungimas, kad elektromobilių savininkai neturėtų galimybės transporto priemones krautis nemokamai. Penktadienį buvo aptiktas programinės įrangos gedimas, dėl kurio neįmanoma atlikti normalaus apskaitymo. Avariniu režimu veikia tik viena iš trijų Alytuje esančių stotelių prie Alytaus kino teatro.

Atlikti stotelių programinės įrangos remonto darbus rangovas anksčiausiai gali trečiadienį. Stotelės yra garantinės, todėl remonto darbai nieko nekainuos.

Netiesa, kad Alytuje elektromobilių savininkams neliko galimybės pasikrauti savo transporto priemonių. Mieste yra privataus verslo įrengtos bent kelios įkrovimo stotelės, kuriose galima mokamai pasikrauti automobilius“, – apie situaciją dėl elektromobilių įkrovimo stotelių veiklos sutrikimų pasakojo Alytaus miesto mero visuomeninis patarėjas Saulius Ivoška.

Niekas nesitikėjo karo ir ekonominės krizės

Jis pabrėžė, kad visų Alytaus miesto gyventojų sąskaita nemokamai elektromobilius kraunasi ne tik brangius automobilius įsigiję alytiškiai, bet ir kitų savivaldybių gyventojai. Alytaus miesto savivaldybei per mėnesį tai atsieina nuo 12 iki 15 tūkst. eurų.

„Turbūt daugelis norėtume, kad turėtume galimybę dyzelinio kuro prisipilti nemokamai. Deja… Įrenginėjant šias įkrovimo stoteles, niekas neįvertino, kad bus karas ir jis taip drastiškai išbrangins elektros kainas“, – sakė S. Ivoška.

S. Ivoška patikino, kad buvo svarstyta galimybė nesilaikyti nutraukti sutartinius įsipareigojimus ir sumokėti baudą, tačiau galiausiai šios minties buvo atsisakyta.

Planas – stoteles atiduoti į operatoriaus rankas

Artimiausiu metu Alytaus miesto savivaldybė planuoja skelbti viešąjį konkursą operatoriaus paslaugoms pirkti turimų trijų elektromobilių stotelių veiklai kontroliuoti.

„Jeigu būtų nutraukti sutartiniai įsipareigojimai, tikėtina, kad tai įsiveltų į teisminius ginčus. Jeigu teismas įvertintų, kad dalis įsipareigojimų buvo įgyvendinta, pradiniais skaičiavimais bauda galėtų siekti apie 60 tūkst. eurų. Šis planas savivaldybei leistų sutaupyti, tačiau atsirado suinteresuotų paslaugos tiekėjų, kurie nori dalyvauti konkurse ir suteikti galimybę likusį sutartinį laikotarpį elektromobilius krautis nemokamai.

Po europinių įsipareigojimų pabaigos įkrovimas būtų apmokestintas ir ateinančius dar penkerius metus operatorius įsipareigotų valdyti visas tris savivaldybės įkrovimo stoteles“, – pasakojo S. Ivoška.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.