Europiečiai vairuos kiniškus automobilius? Netrukus dėl to gali kilti „baisi kova“

Europos politikai turi padėti regiono automobilių gamintojams konkuruoti su Kinijos bendrovėmis, kurios į Europą veržiasi su agresyviai žemomis kainomis parduodamomis transporto priemonėmis, sakė „Stellantis“ generalinis direktorius Carlosas Tavaresas.

C.Tavaresas mano, kad Europos automobilių pramonė, konkuruodama su Kinijos konkurentais, atsidūrė kryžkelėje.<br>Scanpix nuotr.
C.Tavaresas mano, kad Europos automobilių pramonė, konkuruodama su Kinijos konkurentais, atsidūrė kryžkelėje.<br>Scanpix nuotr.
C.Tavaresas mano, kad Europos automobilių pramonė, konkuruodama su Kinijos konkurentais, atsidūrė kryžkelėje.<br>Unsplash.com nuotr.
C.Tavaresas mano, kad Europos automobilių pramonė, konkuruodama su Kinijos konkurentais, atsidūrė kryžkelėje.<br>Unsplash.com nuotr.
C.Tavaresas mano, kad Europos automobilių pramonė, konkuruodama su Kinijos konkurentais, atsidūrė kryžkelėje.<br>Pixabay.com nuotr.
C.Tavaresas mano, kad Europos automobilių pramonė, konkuruodama su Kinijos konkurentais, atsidūrė kryžkelėje.<br>Pixabay.com nuotr.
C.Tavaresas mano, kad Europos automobilių pramonė, konkuruodama su Kinijos konkurentais, atsidūrė kryžkelėje.<br>Unsplash.com nuotr.
C.Tavaresas mano, kad Europos automobilių pramonė, konkuruodama su Kinijos konkurentais, atsidūrė kryžkelėje.<br>Unsplash.com nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

2023-01-22 14:16, atnaujinta 2023-01-23 08:27

Jis parodoje „CES 2023“ Las Vegase išskyrė, kad Europos ir Kinijos transporto priemonių skirtumas – didelis. Apie tokią žinią skelbia europe.autonews.com.

Gali kilti „baisi kova“

„Europos ir Kinijos transporto priemonių kainų skirtumas yra didelis“, – sakė jis. C.Tavaresas mano, kad Europos automobilių pramonė, konkuruodama su Kinijos konkurentais, atsidūrė kryžkelėje.

Jei Europos politikai neras atsako į Kinijos automobilių gamintojų veržimąsi į Europą, kils „baisi kova“, Las Vegase vykstančios parodos kuluaruose „Automobilwoche“ leidiniui teigė C.Tavaresas.

Mat Europos automobilių pramonė gali būti priversta masiškai mažinti savo gamybos pajėgumus dėl didėjančios Kinijos konkurencijos. Juo labiau – Kinijos bendrovės plečia savo veiklą Europoje, siūlydamos konkurencingus automobilius.

„Jei dabartinė padėtis nesikeis, Europos viduriniosios klasės pirkėjai vis dažniau rinksis kiniškus modelius. Daugelio Europos gyventojų perkamoji galia pastebimai mažėja“, – pridūrė bendrovės generalinis direktorius.

Taip pat mano ir „Forvia“ generalinis direktorius Patrickas Kolleris. Jis Las Vegase sakė, kad Europos automobilių gamintojai turi kurti įperkamus mažus baterijomis varomus elektrinius automobilius, skirtus naudoti miestuose.

Europos išmetamųjų teršalų reguliavimo tvarka nepadeda regiono automobilių gamintojams, sakė C.Tavarešas.

„Reglamentavimas Europoje užtikrina, kad Europoje pagaminti elektromobiliai yra apie 40 proc. brangesni už Kinijoje pagamintas panašias transporto priemones“, – pabrėžė jis.

Jei Europos Sąjunga nepakeis esamos padėties, regiono automobilių pramonę ištiks toks pat likimas, kaip ir Europos saulės baterijų pramonę, perspėjo pašnekovas. „Manau, kad šį filmą jau matėme anksčiau. Tai labai niūrus scenarijus. Tačiau taip neturi būti“, – dėstė jis.

Tarp Kinijos automobilių gamintojų, kurie savo elektromobiliais taikosi į Europos vartotojus, yra SAIC MG, BYD, „Geely Zeekr“ ir „Nio“, skelbia europe.autonews.com.

Yra du keliai

C.Tavaresas akcentavo, kad europiečiai gali rinktis du kelius.

„Jei Europos rinka lieka atvira, tada neturime kito pasirinkimo: turime tiesiogiai kovoti su kinais. Ir tai taikoma visai automobilių vertės grandinei.

Tuomet pasekmės būtų didelės. Tai neišvengiamai lemtų nepopuliarius sprendimus“, – prognozavo jis. Tai reiškia, kad reikėtų mažinti gamybos pajėgumus ir perkelti gamyklas į palankesnes vietas.

Kitas kelias yra keisti Europos rinką, sugrąžinant prarastas pramonės šakas ir gamybos grandines. Tačiau tą pasiekti nebūtų lengva, nes bendrija turėtų taikyti kitokią prekybos politiką, dėl kurios nebūtų patenkinta Vokietija. Taip apribojimai būtų nustatomi Kinijai, kas masiškai paveiktų Europos rinką.

„Galiausiai šis iššūkis panašus į rato suvedimą. Dabartinėmis aplinkybėmis, jei Europos Sąjungoje nieko nebus daroma, kils baisi kova“, – įspėjo jis.

Parengta pagal europe.autonews.com.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.