Nesutaria, ar vairuotojams reikėtų piltis tokius degalus: koks tikrasis jų poveikis automobiliui

Automobilius ar kitas transporto priemones vairuojantys gyventojai jau kurį laiką turi gyventi taupydami kiekvieną centą – mat degalų kainos dar pernai metų pradžioje pašoko į viršų ir vis dar svyruoja. Ką jau kalbėti apie brangesnius degalus su papildomais priedais, kuriais dabartinėmis kainomis gali pasilepinti ne kiekvienas. Bet ar verta išlaidauti tokiems degalams?

Kai vairuotojas degalinėse mato vis dar gana aukštas degalų kainas, dauguma ieško pasirinkimų su mažesnėmis kainomis.<br>V.Skaraičio nuotr.
Kai vairuotojas degalinėse mato vis dar gana aukštas degalų kainas, dauguma ieško pasirinkimų su mažesnėmis kainomis.<br>V.Skaraičio nuotr.
Kai vairuotojas degalinėse mato vis dar gana aukštas degalų kainas, dauguma ieško pasirinkimų su mažesnėmis kainomis.<br>M.Patašiaus asociatyvi nuotr.
Kai vairuotojas degalinėse mato vis dar gana aukštas degalų kainas, dauguma ieško pasirinkimų su mažesnėmis kainomis.<br>M.Patašiaus asociatyvi nuotr.
Kai vairuotojas degalinėse mato vis dar gana aukštas degalų kainas, dauguma ieško pasirinkimų su mažesnėmis kainomis.<br>M.Patašiaus asociatyvi nuotr.
Kai vairuotojas degalinėse mato vis dar gana aukštas degalų kainas, dauguma ieško pasirinkimų su mažesnėmis kainomis.<br>M.Patašiaus asociatyvi nuotr.
Kai vairuotojas degalinėse mato vis dar gana aukštas degalų kainas, dauguma ieško pasirinkimų su mažesnėmis kainomis.<br>G.Bitvinsko asociatyvi nuotr.
Kai vairuotojas degalinėse mato vis dar gana aukštas degalų kainas, dauguma ieško pasirinkimų su mažesnėmis kainomis.<br>G.Bitvinsko asociatyvi nuotr.
Kai vairuotojas degalinėse mato vis dar gana aukštas degalų kainas, dauguma ieško pasirinkimų su mažesnėmis kainomis.<br>www.rokiskiosirena.lt nuotr.
Kai vairuotojas degalinėse mato vis dar gana aukštas degalų kainas, dauguma ieško pasirinkimų su mažesnėmis kainomis.<br>www.rokiskiosirena.lt nuotr.
Kai vairuotojas degalinėse mato vis dar gana aukštas degalų kainas, dauguma ieško pasirinkimų su mažesnėmis kainomis.<br>V.Ščiavinsko asociatyvi nuotr.
Kai vairuotojas degalinėse mato vis dar gana aukštas degalų kainas, dauguma ieško pasirinkimų su mažesnėmis kainomis.<br>V.Ščiavinsko asociatyvi nuotr.
Kai vairuotojas degalinėse mato vis dar gana aukštas degalų kainas, dauguma ieško pasirinkimų su mažesnėmis kainomis.<br>M.Patašiaus asociayvi nuotr.
Kai vairuotojas degalinėse mato vis dar gana aukštas degalų kainas, dauguma ieško pasirinkimų su mažesnėmis kainomis.<br>M.Patašiaus asociayvi nuotr.
Daugiau nuotraukų (7)

Lrytas.lt

Jan 30, 2023, 11:20 AM, atnaujinta Jan 30, 2023, 11:30 AM

Įpročiai pradėjo keistis jau seniai

Kadangi karo Ukrainoje pradžioje žmonės suskubo apsirūpinti degalais ilgesniam laikui, o kainos jau buvo aukštesnės, klientai jau tada pradėjo ieškoti pigesnių degalų, patikino „Orlen“ atstovai.

„Buvo perkami didesni nei įprastai kiekiai degalų, ką galima būtų paaiškinti tuo metu vyravusia nežinomybe tarp vartotojų, gandais apie besibaigiančius degalų likučius degalinėse ir sparčiai kylančiomis kainomis. Nors didesnis dėmesys klientų atžvilgiu buvo skiriamas įprastiems degalams, tačiau negalime teigti, kad vyko degalų su priedais pardavimų žymus sumažėjimas“, – dėstė degalinių tinklo atstovai.

Kaip komentavo bendrovės „Neste Lietuva“ generalinė direktorė Julija Matisonė, visi „Neste“ parduodami degalai Lietuvoje yra su multifunkciniais priedais.

„Jie maišomi į degalus tam, kad pagerintų automobilio variklio darbą ir tarnavimo laiką – taip labiau saugomos degalų įpurškimo sistemos, metalinės degalų sistemos dalys saugomos nuo korozijos, mažinamos apnašos. Ilguoju laikotarpiu tai padeda sumažinti išlaidas automobilio techninei priežiūrai“, – dėstė atstovė.

Pavyzdžiui, „Baltic Petroleum“ degalinių tinklas klientams siūlo dviejų rūšių degalus su priedais: tiek benzino, tiek dyzelino.

„Degalų priedai padidina variklio ilgaamžiškumą, užtikriną lengvesnį variklio užvedimą, tolygesnį jo darbą, mažina kenksmingų medžiagų kiekį išmetamosiose dujose, mažina degalų putojimą, todėl degalų bakas prisipildo geriau ir greičiau.

Kiekvienas klientas pasiekia skirtingus taupymo rezultatus, naudodamas degalus su priedais, priklausomai nuo automobilio amžiaus, eksploatavimo ypatumų ir kitų su automobilio priežiūra susisijusių individualių aplinkybių“, – dėstė atstovai.

Pastebima ir tai, kad vartotojų įpročius keitė auganti degalų kaina.

„Neste Lietuva“ generalinė direktorė taip pat išskyrė kelias priežastis, kodėl klientų įpročiai keitėsi. Tai lėmė aukšta infliacija, energetikos krizė, dėl COVID-19 pasikeitę įpročiai. Dėl šių ir kitų priežasčių fiksuojamas sumažėjęs visų degalų rūšių vartojimas.

Verta prisiminti, kad 2021 metų pabaigoje Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) patenkino skundą iš Seimo nario, todėl jau kelerius metus rinkos dalyviai turi parduoti degalus su biopriedais. Anksčiau čia buvo spraga – galima buvo tiekti grynus, be biopriedų. Dar tuomet žemdirbius vienijančios organizacijos sveikino teismo sprendimą.

Kaip aiškino degalinių tinklo „Viada LT“ Mažmeninės prekybos direktorius Vytautas Bacevičius, šio tinklo degalinėse parduodami ir degalai su multifunkciniais priedais. Jie, tyrimų duomenimis, vartotojui padeda sutaupyti iki 3 proc. degalų kiekio.

Atstovas tai pagrindė tuo, kad degaluose esančios aktyviosios medžiagos valo ir apsaugo vidines variklio dalis nuo nuosėdų kaupimosi, degalų tiekimo sistemai padeda išlikti švariai, valo nuosėdas degimo kameroje, purkštukuose, ant vožtuvų. Minima, kad jie užtikrina ir automobilio „nepriekaištingą veikimą“, dėl ko neprarandama variklio galia.

„Mūsų turimi įvairių laboratorijų tyrimai rodo, kad naudojant degalus be multifunkcinių priedų, ekstremaliais atvejais, dėl variklyje besikaupiančių nuodegų, variklio galia gali sumažėti iki 5 ar net 7 proc. Dėl minėtų priežasčių rekomenduojame rinktis degalus su priedais, mat kainos skirtumas nuo paprastų degalų yra minimalus, o nauda vairuotojui ir jo automobilio „sveikatai“ gaunama gerokai didesnė“, – teigė V.Bacevičius.

Atkreipiamas dėmesys, kad klientų pasirinkimai priklauso ne tik nuo kainos, bet ir nuo prekių, paslaugų kokybės, reputacijos ar požiūrio į ekologiją.

„Kadangi kainos skirtumas tarp įprastų ir degalų su priedais yra minimalus, vis daugiau klientų renkasi pastaruosius. Siekdami klientams suteikti maksimalią naudą, prieš kelerius metus priėmėme sprendimą ir atsisakėme pardavinėti benziną be priedų. Klientai siekdami tausoti savo automobilius ir rečiau lankytis automobilių servisuose kiekvienais metais vis labiau renkasi degalus su priedais“, – apžvelgė ryškėjančią tendenciją atstovas.

Tai ar sutaupysime su brangesniais degalais?

Mažmeninės prekybos kainas lyginančio portalo pricer.lt vadovas Arūnas Vizickas sakė, kad galima spėti, jog kai vairuotojas degalinėse mato vis dar gana aukštas degalų kainas, dauguma ieško pasirinkimų su mažesnėmis kainomis.

Atitinkamai pasirinkdami degalų rūšį, su priedais ar be, ieško žemesnių kainų. „Tas mitas, kad tie degalai skirtingose degalinėse yra skirtingi, jau sugriuvo. Kad iš vienos „bačkos“ pilami degalai, jau tapo daugeliui žinoma informacija.

Kitas svarbus dalykas tas, jog degalinių rinkodaros sprendimai ir skatinimas pirkti brangesnius degalus su priedais buvo baigta dar prieš kelerius metus.

Kaip pastebima dabar, degalinių tinklų atstovai, kalbėdami apie „pagerintus“ degalus, akcentuoja tai, kad jie gali teigiamai pasitarnauti automobiliui. Tiesa – ilguoju periodu.

Jis primena ir anksčiau Vilniaus Gedimino technikos universiteto specialistų atliktą tyrimą, kad tokie degalai praktiškai neturi įtakos variklio darbui ir negali nei jo apsaugoti, nei nuvažiuoti toliau, lyginant su įprastais degalais.

„AB „ORLEN Baltics Retail“ valdomame „ORLEN“ degalinių tinkle parduodamas dyzelinas su „Keropur“ priedu – „VERVA“, sukurtas siekiant pagerinti automobilio eksploatacines savybes, palengvinti automobilio paleidimą, bei sumažinti variklio veikimo temperatūrą.

VERVA Dyzeline panaudoti specialūs tepamieji priedai mažina degalų sunaudojimą ir prailgina įpurškimo sistemos siurblių veikimą, veikia variklio ilgaamžiškumą ir didina variklio dalių (cilindrų, stūmoklių, žiedų ir vožtuvų) mechaninį patvarumą. Taip pat prekiaujame ir VERVA 95 benzinu, kurio kokybė ir tinkamai parinkti degalų komponentai leidžia optimizuoti degalų sunaudojimą ir variklio našumą. Dėl benzine esančio valomojo priedo kiekio pagerėja VERVA 95 plaunamosios savybės, o tai padeda išsaugoti švarią degalų sistemą ir automobilio variklį“, – atsakyme portalui lrytas.lt rašė „Orlen“ bendrovė.

Taip pat svarbu ir tai, kad vairuotojai turi skirtingus vairavimo įgūdžius ir skirtingai rūpinasi automobiliu. „Kai kalbame apie brangesnių degalų su priedais pirkimą siekiant sutaupyti, VERVA degalai atlieka savo funkciją tausojant automobilio kuro sistemą, variklį, mažina detalių nusidėvėjimą, didina variklio našumą“, – teigia jie. Taigi išvada – degalai su priedais padėtų sutaupyti ilguoju laikotarpiu.

Kad ir kaip bebūtų, vairuotojams vis dar sunku tikėtis, ko laukti dėl degalų kainų ateityje.

„Lietuvoje 11 savaičių iš eilės (nuo 2022 m. lapkričio mėn.) tęsėsi vidutinių degalų kainų mažėjimo laikotarpis, kuris dabar baigėsi – vidutinės degalų kainos per savaitę padidėjo 0,3–0,5 procento“, – pranešama Lietuvos energetikos agentūros (LEA) apžvalgoje.

Tačiau jau nuo vasario 5 d. įsigalios Europos Sąjungos sankcijos rusiškos naftos importui į Lietuvą. Ekspertai šiuo klausimu jau turi savų pastebėjimų: vieni prognozuoja, kad kainos šoks į viršų, o kiti teigia – tai Lietuvą paveiks netiesiogiai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.