Šiuo metu baigiami ruošti „Euro 7“ automobilių standarto nuostatai, kurie įsigalios nuo 2025 metų liepos, o sunkvežimiams ir autobusams dviem metais vėliau, sakoma „Žinių radijo“ laidoje „Piko minutės“.
Pirminis šis projektas tiesiog šokiravo automobilių gamintojus, nes remiantis juo jau nuo šių reikalavimų įvedimo nebūtų apsimokėję gaminti automobilių su vidaus degimo varikliais. Vėliau sekė daugybė pataisymų ir jie vis dar ruošiami, tačiau gamintojai jais vis dar nepatenkinti.
Beje, įdomu kad dabartinis projektas liečia ne tik taršius automobilius bet ir elektromobilius. Pavyzdžiui, numatyta, kad elektromobilių baterijos po aštuonerių metų eksploatacijos arba pravažiavus 160 tūkstančių km, negali prarasti daugiau kaip 30 proc. savo realios talpos.
„Euro 7“ standartas numato ir visų automobilių stabdžių sistemos bei padangų nusidėvėjimą – šie komponentai turi tarnauti pakankamai ilgai. Kiek – paaiškės paskelbus galutinę redakciją.
Šiuo metu ACEA prezidentu išrinktas „Renault“ vadovas Luca de Meo. Užvakar buvo paskelbtas ACEA prezidento viešas laiškas ES valdininkams. Anot jo, „Euro 7“ normos pareikalaus neįtikėtinai didelių resurso ir investicijų, kad gamintojų automobiliai su vidaus degimo varikliais atitiktų šiuo metu planuojamas ekologijos normas.
Kaip sakė vadovas, itin griežti reikalavimai lemia tai, kad Europos rinkoje pradeda dominuoti ne Europoje pagaminti automobiliai – šiuo metu Europos gamintojų rinkos dalis sudaro vos 70 proc. – mažiausias rodiklis per daugelį dešimtmečių.
Be to, naujos ekologijos normos taps našta pirkėjams – nes didžiulės investicijos automatiškai bus perkeltos ant pirkėjų pečių.
Beje, L.de Meo laiške teigia, kad iki 2035 metų norint patenkinti visų vartotojų poreikius kai jie pradės pirkti tik elektromobilius, reikia kiekvieną savaitę Europoje sumontuoti mažiausiai po 14 000 elektros krovimo stotelių, nors šiuo metu tokių ES yra vos po du tūkstančius.
Koncentracija į elektromobilius yra klaidinga strategija, nes Europos rinka itin priklausoma nuo kitų tiekėjų. Pavyzdžiui, vos penkis procentus baterijoms reikalingų medžiagų galima rasti Europoje, o visa kita tiekiama iš kitų šalių. Tuo tarpu dabartiniai itin efektyvūs hibridiniai varikliai gali būti ir itin ekologiški ir tokie automobiliai nebūtų tokie priklausomi nuo užsienio tiekėjų.
Beje, „Renault“ koncernas savo strategijoje planuoja, kad 2040 metais elektromobiliai sudarys vos pusę visų „Renault“ koncerno pagaminamų mašinų, nors Europoje jau nuo 2035 nebus galima pardavinėti nieko kito tik elektromobilius. Taigi, L.de Meo visgi netiki europiečių ruošiamais dokumentais ir tikisi, kad sprendimas bus atidėtas.