LTG: iki 2030 m. Baltijos šalių sistema bus visiškai integruota į Europą

„Lietuvos geležinkelių“ grupė (LTG) tikina jau pradėjusi darbus, kad Lietuvos – o kartu ir kitų Baltijos šalių – geležinkelių sistema iki 2030 m. būtų integruota į Europos geležinkelių sistemą. Apie tai LTG paskelbė trečiadienį, pristatydama „FREE Rail“ programą.

„FREE Rail“ programa leis sukurti ir įgyvendinti Baltijos regionui pritaikytą geležinkelių veiklos modelį.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
„FREE Rail“ programa leis sukurti ir įgyvendinti Baltijos regionui pritaikytą geležinkelių veiklos modelį.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Iki 2030 m. Lietuvoje ketinama įdiegti Europos standartus atitinkančią informacinę sistemą.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Iki 2030 m. Lietuvoje ketinama įdiegti Europos standartus atitinkančią informacinę sistemą.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

2023-03-08 12:21

LTG teigimu, „FREE Rail“ programa leis sukurti ir įgyvendinti Baltijos regionui pritaikytą geležinkelių veiklos modelį, pagrįstą Europos Sąjungos (ES) geležinkelių standartais, geriausia praktika ir suderintą su plačiosios vėžės specifika (EU+).

Pasak Grupės generalinio direktoriaus Egidijaus Lazausko, per ateinančius septynerius metus LTG sieks įgyvendinti technologinę Baltijos šalių geležinkelių integraciją, pakeisti informacinę sistemą į vakarietišką.

„Tie darbai yra prasidėję pakankamai seniai, programa dabar tiesiog įgavo labai aiškų pavadinimą ir kontūrus“, – trečiadienį žurnalistams sakė E. Lazauskas.

„Mes, Baltijos šalys, kartu su Suomija, Ukraina, esame tos, kurios yra hibridiniame, pereinamajame laikotarpyje. Turime dvi sistemas, dirbame tam, kad galėtume pereiti prie pilnai europietiško standarto“, – kalbėjo jis.

Jo teigimu, ketinama pereiti prie europinių geležinkelių sistemų bei įgyvendinti IT sistemų integraciją.

E. Lazauskas pabrėžė, kad didelė dalis geležinkelių parko ir naudojamų detalių Lietuvoje vis dar pagaminta rytų šalyse, tad LTG ieško, kuo pakeisti nedraugiškų valstybių gamybos detales.

„Labai ieškome alternatyvų, kaip pakeisti šiuo metu naudojamas dalis. Tai pakankamai ilgai užtrunkantis procesas – yra sertifikavimo, nacionalinio saugumo dalykai. Pereiname tuos filtrus, renkame informaciją.

Tiekėjų, su kuriais norime dirbti, sąrašą aiškiai identifikuojame, reklamuojame, kad toks poreikis yra“, – aiškino E. Lazauskas, patikinęs, jog dalių tiekėjų ieškoma visose šalyse – nuo Turkijos iki Didžiosios Britanijos.

Taip pat, pasak E. Lazausko, iki 2030 m. Lietuvoje ketinama įdiegti Europos standartus atitinkančią informacinę sistemą. Iki tol bus taikomi laikini IT sprendimai, kad nebūtų naudojamos priešiškų šalių sistemos, pažymi LTG vadovas.

„Jau esame padarę ne vieną žingsnį atsisakant pavojingų sistemų ir tarpiniu periodu, iki 2030 m. (...) bus tam tikrų žingsnių, kurie leis visus atsirandančius apribojimus ir rizikas suvaldyti“, – kalbėjo E. Lazauskas.

„Po 2030 m., atitinkamai, tikimės, susidiegus ir pakeitus esamas sistemas moderniomis, ne tik būsime integravęsi į Europos geležinkelių sistemą, bet ir galėsime veikti žymiai efektyviau“, – tęsė LTG vadovas.

Jis taip pat pažymi, jog netekus krovinių srauto iš rytų šalių, LTG turės ieško pervežimo parnerių „labiau prognozuojamose“ ir toje pačioje sistemoje veikiančiose šalyse. Naujosios kryptis, teigia jis, turi potencialo.

„Natūralu, kad srautas šiaurė-pietūs, ta pati Turkija, Skandinavija, judėjimas Vakarų Europoje... Matome didelį potencialą, turint omenyje, kad pati ES skatina geležinkelių sektoriaus plėtrą“, – kalbėjo E. Lazauskas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.