Užsimojo iš peties: naujus automobilius su vidaus degimo varikliais parduoti leistų su viena sąlyga

Europos Komisija (EK) parengė planą, pagal kurį nuo 2035 m. būtų leidžiama parduoti naujus automobilius su vidaus degimo varikliais. Tačiau yra sąlyga – jie turi būti varomi tik klimatui nekenksmingais elektroniniais degalais, praneša „Reuters“. Taip esą bandoma spręsti ginčą su Vokietija, kad palaipsniui būtų atsisakyta automobilių su vidaus degimo varikliais.

EK parengė planą, pagal kurį nuo 2035 m. bus leidžiama parduoti naujus automobilius su vidaus degimo varikliais.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
EK parengė planą, pagal kurį nuo 2035 m. bus leidžiama parduoti naujus automobilius su vidaus degimo varikliais.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
EK parengė planą, pagal kurį nuo 2035 m. bus leidžiama parduoti naujus automobilius su vidaus degimo varikliais.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
EK parengė planą, pagal kurį nuo 2035 m. bus leidžiama parduoti naujus automobilius su vidaus degimo varikliais.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Mar 22, 2023, 3:36 PM, atnaujinta Mar 22, 2023, 3:38 PM

Su pasiūlymu projektu susipažinusi naujienų agentūra teigia, kad siūlo EK sukurti naujo tipo transporto priemonių kategoriją, skirtą automobiliams, kurie gali būti varomi tik aplinkai nekenksmingais degalais.

Tokiose transporto priemonėse turėtų būti naudojamos technologijos, kurios neleistų joms važiuoti, jei būtų naudojami kiti degalai, sakoma projekte.

Šis pasiūlymas galėtų suteikti automobilių gamintojams galimybę ir toliau pardavinėti vidaus degimo varikliais varomas transporto priemones po 2035 m., kai pagal planuojamą ES teisės aktą bus uždrausta pardavinėti naujus CO2 išmetančius automobilius.

Po kelis mėnesius trukusių derybų ES šalys ir Europos Parlamentas praėjusiais metais susitarė dėl šio įstatymo. Tačiau šį mėnesį Vokietijos transporto ministerija nustebino kitas šalis ir paskutinę minutę, likus kelioms dienoms iki galutinio balsavimo, per kurį įstatymas būtų įsigaliojęs, pateikė prieštaravimus dėl įstatymo.

Du su šiuo klausimu susipažinę šaltiniai teigė, kad EK sąlyga, jog automobiliai iš iškastinio kuro turi gebėti atpažinti CO2 neutralius degalus, Vokietijai kelia problemų, nes ji didele dalimi priverstų automobilių gamintojus kurti naujus variklius.

Vokietijos transporto ministras Volkeris Wissingas nenorėjo visiškai atmesti Komisijos pasiūlymo, o norėjo jį šiek tiek patobulinti, teigė „Reuters“ šaltiniai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.