Seimo priimtos pataisos reikš pokyčius ir keleiviams, ir vežėjams – kas keisis?

2023 m. kovo 23 d. 13:21
Seimas ketvirtadienį priėmė susisiekimo rinkos pertvarką, kuria siekiama pertvarkyti tolimus atstumus vykstančių autobusų maršrutus, taip pat įvesti tam tikrus reikalavimus keleivius gabenančiam transportui bei įvesti pokyčius pačiose autobusų stotyse.
Daugiau nuotraukų (2)
Už Kelių transporto kodekso pataisas balsavo 114, susilaikė 7, prieš nebalsavo nė vienas Seimo narys.
Įstatymo projekte numatoma nustatyti konkurencingą procedūrą naujiems vežėjams parinkti – vežėjai, atitinkantys nustatytus reikalavimus, gali vykdyti veiklą Transporto saugos administracijos nustatytuose tolimojo susisiekimo maršrutuose be konkurso.
Taip pat siekiama įtvirtinti neterminuotą leidimo vežti keleivius tolimojo susisiekimo maršrutais trukmę, numatant minimalią 12 mėnesių paslaugos teikimo trukmę susisiekimo stabilumui užtikrinti.
Vienas iš esminių reikalavimų vežėjams – keleivių vežimo tolimojo susisiekimo maršrutais užtikrinimo garantija, kuria vežėjas įsipareigoja tinkamai vykdyti keleivių vežimo tolimojo susisiekimo maršrutais veiklą.
Kol pataisos įsigalios, vežėjų sutartis, galiojančias iki kovo 31 d., bus galima pratęsti 3 mėn. Be to, numatytas 18 mėn. pereinamasis laikotarpis − praėjus 3 mėn. vežėjai galės kreiptis į Lietuvos transporto saugos administraciją (LTSA) su prašymu pratęsti leidimą dar 18 mėn. ir pasirašyti naujas sutartis.
Vežėjai, siekiantys gauti leidimą, be kita ko, privalės Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos koordinavimo komisijai pateikti atitikties nacionalinio saugumo interesams deklaraciją, jog vežėjas, jo steigėjai, kontroliuojantys asmenys, galutiniai naudos gavėjai ar kiti su jais susiję asmenys nėra susiję su valstybėmis ar teritorijomis, kurios kelia grėsmę nacionaliniam saugumui.
Kodekso pataisomis sutarta atnaujinti autobusų parką: jie turės būti ne senesni nei 14 metų, o nuo 2026-ųjų – ne senesni kaip 10 metų. Teisės akte taip pat įtvirtinami maršrutų sudarymo ir autobusų išvykimo dažnumo kriterijai.
Kaip ir iki šiol, autobusų stotis galės steigti savivaldybė, fiziniai ir juridiniai asmenys, kitos organizacijos ir jų padaliniai. Pagal naujas nuostatas stočių valdytojai turės sudaryti visiems vežėjams vienodas sąlygas ir rinkodarą naudotis stočių infrastruktūra. Šių autobusų stočių priežiūrą atliks Transporto saugos administracija.
Autobusų stotys privalės teikti Transporto saugos administracijai ir savivaldybės vykdomajai institucijai arba jos įgaliotam viešojo administravimo subjektui (jei dėl duomenų teikimo yra sutarta) pranešimus apie tolimojo susisiekimo maršrute vežėjų nutrauktus reisus bei nukrypimus nuo reisų tvarkaraščio.
Be to, autobusų stotys privalės turėti interneto svetainę, kurioje skelbiama keleiviams ir vežėjams aktuali informacija apie stoties veiklą, reisų tvarkaraščius ir jų pakeitimus.
Pagal naujus reikalavimus, autobusų stoties darbo laiką nustatys stoties administracija, atsižvelgdama į reisų tvarkaraščius.
Nuo 2028 m. autobusų stotyje viso stoties darbo metu turės būti prieinama naudoti keleivių laukiamoji salė ir patalpos stoties personalui, keleivių įlaipinimo ir išlaipinimo peronai, autobusų stovėjimo tarp reisų aikštelės, autobusų ekipažų poilsiui skirtos patalpos, bilietų kasos ir (ar) bilietų terminalai ir bagažo saugyklos.
Oro uostai, į kuriuos atvyks tolimojo susisiekimo autobusai, turės užtikrinti informaciją keleiviams ir bilietų pardavimą.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.