Vairuotojai dažnai to nežino: specialistas atsakė, ką daryti tokiu atveju – antraip, galite pakenkti automobiliui

Vis labiau šylant orams, daugelis vairuotojų automobiliuose įsijungia oro kondicionierių, kad galėtų mėgautis malonia vėsuma ir nereikėtų važiuoti pravertu langu, o kelionė būtų komfortiška. Deja, ne visiems tai pavyksta iš pirmo karto. Ruošiantis šiltajam sezonui, reiktų ne tik papildyti kondicionavimo sistemą freono dujomis, tačiau ir atlikti jos patikrą bei valymą.

Kondicionierius karštuoju metų laiku labai praverčia vairuotojams.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Kondicionierius karštuoju metų laiku labai praverčia vairuotojams.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugelis vairuotojų automobiliuose įsijungia oro kondicionierių, kad nereiktų važiuoti pravertu langu ir kelionė būtų komfortiška.<br>Avi Richards/Unsplash nuotr.
Daugelis vairuotojų automobiliuose įsijungia oro kondicionierių, kad nereiktų važiuoti pravertu langu ir kelionė būtų komfortiška.<br>Avi Richards/Unsplash nuotr.
Jeigu kondicionierius veikia ir šaldo tinkamai – jo papildomai užpildyti sistemos nereikia.<br>T.Bauro nuotr.
Jeigu kondicionierius veikia ir šaldo tinkamai – jo papildomai užpildyti sistemos nereikia.<br>T.Bauro nuotr.
Kondicionieriaus pildymas.<br>Valery Vvoennyy/Scanpix nuotr.
Kondicionieriaus pildymas.<br>Valery Vvoennyy/Scanpix nuotr.
Nemalonaus kvapo automobilio salone priežastis – nekeičiami filtrai.<br>Mihajlo Maricic/Scanpix nuotr.
Nemalonaus kvapo automobilio salone priežastis – nekeičiami filtrai.<br>Mihajlo Maricic/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

2023-05-25 11:47

Prieš pildant sistemą – patikrinkite

Tam, kad kondicionierius automobilyje tinkamai funkcionuotų, jo sistema turi būti patikrinta ir užpildyta freono dujomis.

Kaip sako įmonės „Kondicionierių centras“ vadovas Jonas Ignatavičius, vasara geriausiai išduoda, ar automobilio kondicionavimo sistema veikia tinkamai.

„Dažnai klientai klausia, ar prieš vasarą reikia papildomai papildyti sistemą, jei kondicionierius šaldo? Tai ne, nereikia“, – sako J.Ignatavičius.

Anot jo, jeigu lauke svilina 30 laipsnių karštis, o automobilio kondicionierius šaldo – viskas yra gerai. Tai vienas būdas patikrinti pačiam, ar sistema veikia tinkamai. Žinoma, yra kitas būdas – patikrinti automobilių servise.

„Patikrinti galima perpildžius freoną, tačiau to nerekomenduojame, nes dažnas perpildymas gali nelabai patikti automobiliui.

Žinoma, jeigu klientas važiuoja į šiltus kraštus ir nori įsitikinti, ar viskas gerai, jog kelionėje nebutų problemų – tada galima perpildyti, bet įprastam vairuotojui siūlome palaukti vasaros“, – pasakoja J.Ignatavičius.

Apie tai, kad sistemoje greitu metu pritrūks šaldymo medžiagos gali išduoti garsai automobilio salone.

„Tipiškas dalykas – salone, dažniausiai keleivio pusėje, girdisi į šnypštimą ar gargaliavimą panašus garsas, tai reiškia, kad reikia papildyti sistemą. Tiesa, toks garsas ne visada būna“, – teigia „Kondicionierių centro“ vadovas.

Pastebėjus, kad kondicionierius nebešaldo, automobilių servise jo sistema yra patikrinama su ultravioletiniais (UV) dažais, tuomet, užpildžius ją šaldymo medžiaga ir pastebėjus nuotėkį, galima lengvai atrasti gedimo priežastį – po UV šviesa matysis vieta, kurioje įvyko nutekėjimas.

Pasak jo, dažniausiai pasitaikantys kondicionavimo sistemos gedimai yra nesandarumas, kompresoriaus ar radiatoriaus gedimai, vamzdelių pažeidimai.

To galima išvengti kartais žiemą įjungus kondicionierių. „Kondicionieriaus įjungimas rektarčiais ir žiemą gali padėti neužsistovėti kompresoriui, taip išvengti besikaupiančios drėgmės ir išvengti korozijos.

Cirkuliuojantis freonas yra su tepalu, todėl sutepa sistemą ir apsaugo nuo nuotėkio“, – tikina J.Ignatavičius.

Jis sako, jog bėda yra ta, kad naujuose automobiliuose kondicionierių įjungus prie žemos temperatūros, jis nešaldo, nors mašina indikuoja, kad sistema įjungta. Vis dėl to, išeitis yra.

„Dabar, daugumoje automobilių, įjungus priekinio stiklo apipūtimą įsijungia kondicionierius, nors lemputė apie tai ir nepraneša. O žiemą dažnai prireikia šios funkcijos, todėl veikia ir kondicionavimo sistema“, – atskleidžia J.Ignatavičius.

Greičiau, bet ar kokybiškai?

Prasidėjus karščio bangai prie degalinių ar parduotuvių atsiranda vis daugiau vietų, kur galima pasipildyti kondicionierius greičiau nei įprastame servise, tačiau meistras to nerekomenduoja.

„Mano nuomonė griežta – nevažiuoti prie parduotuvių, nebent vairuotojas gerai žino savo automobilį ir jo problemas. Pavyzdžiui, kad sugedęs sistemos radiatorius. Jo remontas brangus, galbūt jam labiau apsimoka kas kurį laiką papildyti sistemą freonu, tokiu atveju – taip.

Bet jeigu vakar viskas buvo gerai, o šiandien kondicionierius jau nešaldo, tai reikia ieškoti problemos ten, kur juos remontuoja. Papildyti sistemos neužtenka“, – informuoja J.Ignatavičius.

Jo darbo praktika rodo, kad dažnai tokiose vietose užpildžius kondicionavimo sistemą freonu tenka sumokėti du kartus. Vieną tiems, kurie pildo, o kitą tiems, kurie suranda gedimą ir vėl užpildo.

„Dažnai atvažiuoja ir sako, kad pasipildė, bet neveikia, tai jūs sutvarkykite, o mums ten vėl iš naujo nemokamai užpildys, bet mes taip nedarome, viską sutvarko ne 10 meistrų, o vienas“, – teigia J.Ignatavičius.

Jo manymu, žmones pildytis kondicionierių tokiose vietose vilioja tai, kad kartais ten yra pigiau, procedūra atliekama greičiau, taip pat ir žinių stoka, nes žmonės išvažiavę į gatves ir pastebėję, kad kondicionierius nešaldo, dažnai neieško to priežasčių, o galvoja, kad užteks tik papildyti sistemą.

Neuostykite nešvaraus oro

Įsijungus oro kondicionavimo sistemą, automobilio salone gali pasklisti nemalonus kvapas. Tai gali būti ženklas, jog metas atlikti sistemos dezinfekciją. Joje besikaupiantys nešvarumai gali būti puiki terpė veistis bakterijoms ar grybeliams, o kvėpuoti tokiu oru nėra sveika.

„AC serviso“ vadovas Stanislovas Steckas sako, kad nemalonų kvapą reiktų pašalinti vos jam atsiradus.

„Kai atsiranda nemalonus kvapas, tada reikia atlikti sistemos valymą, jo metu dezinfektuojamos oro angos. Vieni rekomenduoja tai atlikti kartą per metus, mes – tada, kai atsiranda blogas kvapas.

Žinoma, tai ne visada padeda, nes kartais purvo būna prisikaupę nemažai, tuomet jau reikia ardyti ir plauti“, – sako S.Steckas.

Viena šio reiškinio priežasčių – nekeičiami oro ir salono filtrai. Tai patvirtina ir kondicionierių meistras.

„Žmonės nekeičia filtrų, tada kondicionierius surenka drėgmę, vėliau ji susimaišo su dulkėmis, kurios nusėda oro sistemoje ir pradeda skleisti nemalonų kvapą, įjungus kondicionavimo sistemą, salone nuolat smirdi“, – blogo kvapo kilmę aiškina S.Steckas.

Tiesa, jeigu ši procedūra nebus atliekama, šiuo atveju nukentės ne automobilio techninė būklė, tačiau vairuotojo savijauta ar komfortas važiuojant, nes įjungus kondicionierių jis ne tik suteiks malonios vėsos, bet ir nelabai malonaus kvapo, kuris gali sukelti ir lengvus sveikatos sutrikimus.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.