Ekspertas paaiškino, kodėl automobilių prekyba internetu turi pasisekimą Lietuvoje

Gyvenant šalyje, kur internetas vienas sparčiausių pasaulyje, yra palankios sąlygos kurti arba plėtoti verslą virtualioje erdvėje. Ne tik dėl tinkamų techninių ir ryšio galimybių tai daryti, bet ir dėl bendro aukšto gyventojų skaitmeninio raštingumo lygio.

Ekspertas paaiškino, kodėl automobilių prekyba internetu turi pasisekimą Lietuvoje.<br>Pranešimo autorių nuotr.
Ekspertas paaiškino, kodėl automobilių prekyba internetu turi pasisekimą Lietuvoje.<br>Pranešimo autorių nuotr.
Ekspertas paaiškino, kodėl automobilių prekyba internetu turi pasisekimą Lietuvoje.<br>M.Patašiaus nuotr.
Ekspertas paaiškino, kodėl automobilių prekyba internetu turi pasisekimą Lietuvoje.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Jul 13, 2023, 1:15 PM

Tokioje rinkoje, pasak automobilių internetu prekybos eksperto, pažangūs sprendimai yra lengvai integruojami, o pradininkai tokių sprendimų – išlošia labiausiai.

El. prekyba atliepia gyventojų poreikius

Iki pandemijos elektroninė prekyba apėmė tokių prekių segmentus kaip maisto ar tekstilės, tačiau ne automobilių rinką – ypač kalbant apie Baltijos šalių regioną.

Pasak UAB „Longo LT“ vadovo Pauliaus Valiukėno, pokytis įvyksta tada, kai verslas yra pasiruošęs prisitaikyti prie kintančių aplinkos sąlygų.

„Puikus to pavyzdys – pandemijos laikotarpis. Jo įkarštyje buvo ribotos galimybės įsigyti automobilį ar jį apžiūrėti fiziškai, tačiau virtualioje erdvėje – tokių ribojimų nebuvo.

Tad reaguojant į esamą situaciją ir atliepiant gyventojų poreikius, vienas pirmųjų startuolių „Longo Group“ pasiūlė norimą naudotą automobilį ne tik apžiūrėti ar rezervuoti virtualioje erdvėje, bet ir jį įsigyti neišeinant iš namų.

Toks sprendimas buvo drąsus, tačiau jis sėkmingai pasiteisino“, – pasakoja P. Valiukėnas ir priduria, kad nurimus pandemijai šis apsipirkimo modelis išliko populiarus iki šių dienų, kadangi daugelis įsitikino, kad įsigyti patikimą ir kokybišką prekę, šiuo atveju naudotą automobilį, galima ir tokiu būdu.

Elektroninės prekybos populiarumo augimas susijęs ir su tuo, kad Lietuva, ypač po pandemijos, pasižymi aukštu darbuotojų prisitaikymo dirbti nuotoliu rodikliu.

Remiantis kibernetinio saugumo programinės įrangos firmos „NordLayer“ duomenimis, pagal šį rodiklį Lietuva užima 5-ąją vietą pasaulyje.

„Šis rodiklis, manau, iš dalies atspindi ir tai, kad žmonės lengviau priima naujoves, net jei tai yra automobilio pirkimas internetu. Žmonės neprisiriša prie vietų, yra mobilūs, tad ir paslaugos turi atitikti šiuos aspektus“, – sako ekspertas.

Saugų apsipirkimą garantuoja patikimas pardavėjas

Dar vis gaju galvoti, kad pirkti automobilį internetu yra didelė arba bent jau didesnė rizika nei tai darant gyvai. Tačiau rizikos nėra, jei perkama iš patikimo pardavėjo.

P. Valiukėnas aiškina, kad patikimas pardavėjas yra toks, kuris yra sertifikuotas – t.y. verčiasi legalia veikla (turi tai patvirtinančius veiklos įstatus), teisingai tvarko mokesčius ir gali garantuoti skaidrią automobilio dokumentacinę dalį.

Jis taip pat pažymi, kad sertifikuoto pardavėjo elektroninėje parduotuvėje bus pateikta daugiau išsamios informacijos apie parduodamą naudotą transporto priemonę nei kokiame nors skelbimų portale.

„Sertifikuotas pardavėjas vykdantis el. prekybos veiklą privalo pateikti labai detalią įvairiais formatais informaciją apie naudotą automobilį.

Tai ypač svarbu, kai paslauga apima ir automobilio įsigyjimą, ir transporto priemonės pristatymą į namus.

Tad tokio pardavėjo el. prekybos puslapyje galima tikėtis rasti techninės specifikacijos išklotinę, įvairius išrašus, kontaktus, filmuotą medžiagą ir t.t.“, – teigia automobilių ekspertas ir priduria, kad pirkėjams dažnai net nereikia testinių važiavimų ir perka automobilį pasikliaudami vien tik pateikta informacija apie transporto priemonę internete.

Internetinė prekyba – dar labiau išsiplės

P. Valiukėnas prognozuoja, kad naudotų automobilių prekyba virtualioje erdvėje įsivyraus dar labiau. 2022 metų pabaigoje „Longo LT“ užsakymu atlikta Lietuvos gyventojų apklausa atskleidė, kad galimybe automobilį įsigyti internetu palankiai vertina ir naudotųsi net 52,8 proc. respondentų.

„Žmonių poreikiai po pandemijos pakito, kaip ir išaugo pasitikėjimas teikiamomis paslaugomis virtualioje erdvėje. Verslininkai, kuriems svarbu jų įvaizdis, reputaciją – stengiasi, kad žmogus įsigydamas daiktą internetu gautų tą patį, ką įsigytų apžiūrėjus ir gyvai įvertinus.

O jei perkant internetu ir kyla kokių abejonių ar iškyla problemų, yra aiškūs kontaktai, garantijos galima susisiekti su pardavėju ir spręsti problemą“, – sako UAB „Longo LT“ vadovas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.