Įspėja, kad dėl griežtinamos kontrolės pasienyje vėl gali dvigubėti vilkikų eilės

Asociacija „Linava“ prognozuoja, kad dėl papildomos administracinės naštos, pasienio kontrolės postuose, kaip ir metų pradžioje ar birželį, gali dvigubėti sunkiasvorių vilkikų eiles. Verslo atstovai siūlo atsakingoms institucijoms stiprinti administracinius pajėgumus, siekiant užkirsti kelią jau buvusiems scenarijams.

Asociacija „Linava“ prognozuoja: gali dvigubėti sunkiasvorių vilkikų eiles.<br>M.Patašiaus nuotr.
Asociacija „Linava“ prognozuoja: gali dvigubėti sunkiasvorių vilkikų eiles.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Jul 20, 2023, 10:41 AM

„Linavos“ pranešime pastebima, kad dėl sugriežtintos muitinės kontrolės ir toliau mažės Lietuvos kaip tranzitinės šalies patrauklumas, nes siekiant išvengti administracinės naštos, Europos Sąjungoje pagamintos prekės į trečiąsias šalis gali būti gabenamos ne per Lietuvos, o kaimyninių šalių pasienius, kur tokie reikalavimai netaikomi.

Gamintojo deklaracijų Lietuvos muitinėje pradėta reikalauti nuo liepos 3 d., deklaruojant prekes eksporto procedūrai ir reeksportui. Nuo liepos 17 d. deklaracijų reikalaujama ir pasienio kontrolės punktuose veikiančiose muitinės įstaigose.

Kaip sakė „Linavo“ viceprezidentas ir krovininės tarybos pirmininkas Vytas Bučinskas, tokia sistema yra nelogiška, nes didelis gamintojas ne visada žino, kokį galutinį tašką pasieks jo prekė. Be to, reikalavimas pateikti gamintojo deklaraciją yra ne tarptautinis, taigi ir užsienio gamintoją priversti tai daryti ne visada gali pavykti.

„Tai, kad siekiama užkardyti tarptautinių sankcijų apėjimą yra sveikintina. Visgi, panašu, kad šioje situacijoje neįvertinta, kas iš tikrųjų gali būti produktyvu. Užsienio gamintojo negalima priversti pildyti deklaracijos, kuri patvirtina, kad jam yra žinomas pardavėjas, pirkėjas bei, kad jis garantuoja, jog prekių galutinis naudotojas jas naudos ten, kur ir deklaruojama.

Kodėl? Todėl, kad nėra tarptautinių sprendimų, kurie tai įpareigotų daryti. O štai, pavyzdžiui, vežėjams, kurie nori gabenti prekes per Lietuvos pasienį, būtina pateikti gamintojo išduotą deklaraciją. Bus didelė painiava, o vežėjai ir tolimųjų reisų vilkikų vairuotojai bei pasienio kontrolės punktų darbuotojai vėl apkraunami papildomomis administracinėmis naštomis“, – sakė V. Bučinskas.

Tuo metu „Linavos“ generalinis sekretorius Zenonas Buivydas atkreipė dėmesį, kad reikalaujant deklaracijų ir apsikraunant papildoma administracine našta, gali grįžti ir jau du kartus šiemet pasienyje matytos kilometrinės sunkiasvorių vilkikų eilės, kuriose vairuotojai praleisdavo dešimtimis valandų.

„Institucijoms, kurios tikrins krovinius ir visus dokumentus, reikės kur kas daugiau ir atidžiau viską patikrinti. Taigi, reikės ir kur kas didesnių laiko sąnaudų. Turime pakankamai šviežių pavyzdžių, kuomet dėl darbo apkrovos augo vilkikų eilės pasienyje. Taigi šiuo atveju irgi negalima atmesti to, nes išaugo administracinė našta ir verslui, ir pasienio kontrolės postuose dirbantiems pareigūnams. Tad šiuo atveju labai svarbu, kad atsakingos institucijos maksimaliai stiprintų administracinius pajėgumus, nes esamų nepakanka, augant patikros procedūrų skaičiui“, – sakė Z. Buivydas.

Norėdami komentuoti turite prisijungti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.