Kaunietė negalėjo patikėti, ką teks patirti po automobilio remonto: jaučiasi pakliuvusi į tikras pinkles

Kaunietė nė negalėjo patikėti, ką teks patirti po automobilio remonto. Sutvarkytas automobilis sugedo dar tą pačią dieną, tačiau meistrai apie pinigų grąžinimą neina į kalbas – esą mergina tiesiog sumąstė pasipinigauti.

Sutvarkytas automobilis sugedo dar tą pačią dieną, tačiau meistrai apie pinigų grąžinimą neina į kalbas.<br>Asociatyvi Pexels.com nuotr.
Sutvarkytas automobilis sugedo dar tą pačią dieną, tačiau meistrai apie pinigų grąžinimą neina į kalbas.<br>Asociatyvi Pexels.com nuotr.
Sutvarkytas automobilis sugedo dar tą pačią dieną, tačiau meistrai apie pinigų grąžinimą neina į kalbas.<br>Asociatyvi Pexels.com nuotr.
Sutvarkytas automobilis sugedo dar tą pačią dieną, tačiau meistrai apie pinigų grąžinimą neina į kalbas.<br>Asociatyvi Pexels.com nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

2023-07-29 14:10, atnaujinta 2023-07-31 08:51

Taisytas automobilis sugedo bene iškart

Kaunietė Ema (tikrasis vardas ir pavardė redakcijai žinomi – red. past.) į portalą lrytas.lt kreipėsi iš nežinojimo, ką daryti – po automobilio remonto autoservise „Saugi kelionė“ pakliuvo į tikras pinkles.

Savo mašiną į autoservisą taisyti nuvežė liepos 19 d. Meistrai pakeitė keletą dalių, viena jų – generatoriaus dirželis. Jau kitą dieną Ema buvo pakviesta atsiimti savo automobilio.

Iš pradžių viskas atrodė gerai – susimokėjusi už remonto darbus Ema dar tą pačią dieną nutarė vykti į Ukmergę. Tada viskas ir prasidėjo – per kelionę nutrūko ką tik pakeistas generatoriaus dirželis, už kurį mergina buvo paklojusi 200 eurų.

„Automobilis tapo neeksploatuojamas, galėjo kilti ir didelių problemų, bet, ačiū Dievui, to nebuvo. Paskambinau automobilį tvarkiusiam autoservisui. Paklausiau, ką daryti, kokių priemonių imtis“, – prisiminė Ema.

Mergina svarstė, gal reikėtų automobilį iš Ukmergės tralu atitempti iki Kaune esančios automobilių taisyklos, deja, to padaryti nepavyko. Tad autoserviso „Saugi kelionė“ atstovas pasiūlė kitą išeitį.

„Jis patarė automobilį nuvežti į artimiausią Ukmergės autoservisą. Paprašė, kad duočiau pakalbėti su to autoserviso atstovais, kad išsiaiškintų, kas ten galėjo nutikti, bet jau iškart sakė: dirželis naujai pakeistas, galbūt kažkas įstrigo, tai ne mūsų atsakomybė, ne mūsų kaltė“, – prisiminė kaunietė.

Visgi pavyko sutarti: jei paaiškės, kad generatoriaus dirželis nutrūko dėl jų kaltės, Kaune esantis autoservisas padengs visas išlaidas.

„Taip ir padariau – automobilį nuvežiau į Ukmergės autoservisą „Autožiedas“, meistras įvertino būklę, apžiūrėjo, jog niekas niekur neįstrigę, o problema kilo dėl autoserviso „Saugi kelionė“ nekokybiškai atlikto darbo.

Kauno autoserviso atstovas pakalbėjo su Ukmergės autoserviso atstovu, pripažino savo kaltę. Tiesa, pradžioje neigė, bandė veltis į diskusijas, kad tai ne jų atsakomybė“, – prisiminė pašnekovė.

Automobilis Ukmergėje buvo pataisytas, generatoriaus dirželis pakeistas nauju – tai kainavo 202 eurus. Be to, kartu profilaktiškai pakeistas ir vienas guolių, mat jis buvo pradėjęs ūžti.

Susimokėjusi už remontą, Ema savo banko sąskaitos numerį nusiuntė autoservisui „Saugi kelionė“. Tačiau 202 eurų niekas nepervedė. Pasiūlė geriau atvažiuoti gyvai, esą ši suma bus perduota grynaisiais.

„Pirmadienį ramiai nuvažiavau. Autoserviso atstovas iškart puolė aiškinti, kad čia ne jų atsakomybė, ne jų kaltė, kad jie nieko blogo nepadarė. Paprašė, kad atvežčiau senas dalis. Tą ir padariau. Tada akiplėšiškai ėmė draskyti akis, klausė, kodėl automobilyje buvo keistas ir guolis.

Akivaizdžiai naudojosi situacija, kad nesu šios srities specialistė ir negaliu paaiškinti, kodėl jį reikėjo keisti“, – pasakojo mergina.

Autoserviso atstovas Emai dar rėžė, kad ji tiesiog nori pasipinigauti ir jį apgauti.

„Jis neigia savo kaltę, pinigų grąžinti nesutinka, išlaidų nenori kompensuoti, nors pokalbis telefonu buvo visai kitoks. Dar stato save į aukos poziciją, sako, kad aš noriu jais pasinaudoti, apgauti, kad radau kvailelį, kuris sumokės man už automobilio taisymą. Sakiau, kad jie turi prisiimti atsakomybę už nutrūkusį dirželį“, – teigė ji.

Kauno autoserviso atstovas klastą įžvelgė ir dėl skirtingos paslaugų kainos: esą kodėl Ukmergėje už tą patį darbą paėmė 202 eurus, kai Kaune kainuoja 200 eurų?

„Klausė, kodėl dirželio kaina skiriasi“, – tvirtino Ema.

Šiuo metu kaunietė taip ir liko be jokios kompensacijos. Pasidomėjusi įmonės įvertinimais internete pamatė, kad nepatenkintų yra ir daugiau.

„Jau kreipiausi į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą, laukiu atsakymo“, – tikino ji.

Ema pridūrė, kad pavadinimas „Saugi kelionė“ po tokių įvykių skamba gan ironiškai, nes saugi kelionė jai nebuvo užtikrinta.

Kaltės neprisiima

Portalo lrytas.lt žurnalistai susisiekė su autoservisu „Saugi kelionė“. Jo atstovas tikino prisimenantis šią klientę, tačiau esą istorija buvo kiek kitokia.

„Remontavome automobilį. Kitą dieną užstrigo jo guolis – detalė, kurios mes nekeitėme. Užstrigęs guolis ir nutraukė generatoriaus diržą. Buvau pažadėjęs: jeigu paaiškės, kad automobilis sugedo dėl mūsų kaltės, tai nemokamai sutvarkysime. Iš pradžių sutarėme, kad klientė automobilį su tralu atveš mums, sakė, kad draudimas atvežimą padengs.

Po valandos perskambino, sako: „Susitariau, kad automobilį man taisys Ukmergėje“. Sakau: „Susitarėt, tai susitarėt – jūsų reikalas, jūsų automobilis“. Telefonu man davė pakalbėti su Ukmergės autoserviso atstovu, jis sakė, kad mato nutrauktą diržą ir užstrigusį guolį. Sakau: „Gerai, kai sutvarkysite, jei bus kas nors iš mūsų pusės sugadinta, paskambinkite“. Man niekas nepaskambino: nei klientė, nei serviso meistras“, – dėstė pašnekovas.

Po to tikino gavęs klientės atsiųstą banko sąskaitą su prašymu pervesti 202 eurus.

„Susiremontavo mašiną kažkur ir dar prašo pinigų. Keistai. Pirmas toks atvejis, kada klientas kitur susiremontuoja mašiną ir prašo už detales, kurių mes išvis nekeitėme, sumokėti“, – sakė „Saugios kelionės“ atstovas.

Jis įsitikinęs: klientė tiesiog nori jį apgauti.

„Klientė pasakoja pasaką. Toks jausmas, kad kažkas nori pasipinigauti“, – rėžė pašnekovas.

Guolis su gedimu nesusijęs

Situaciją pakomentavo ir Ukmergėje esančio autoserviso „Autožiedas“ atstovas, taisęs sugedusį Emos automobilį. Jis tvirtino, kad nežinia, kodėl nutrūko ką tik keistas generatoriaus diržas.

„Nenorėčiau komentuoti ir šmeižti kito autoserviso darbo, nesu visiškai tikras dėl visos eigos“, – tarė jis.

Tačiau pridūrė: akivaizdu, kad generatoriaus diržas nutrūko tikrai ne dėl guolio. Guolis esą buvo keistas labiau profilaktiškai.

„Buvo keičiamas parazitinis guolis, nes jis turėjo pašalinių garsų, ir buvo keičiamas generatoriaus diržo įtempėjas, nes jis buvo sugadintas mechaniškai. Parazitinis guolis buvo labiau keičiamas profilaktiškai. Guolis įtakos įtrūkimui neturėjo, tik skleidė pašalinius garsus, dėl to ir pakeitėme“, – teigė jis.

VVTAT: nagrinėjant ginčą gali nepakakti įrodymų

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vedėja Dalia Malinauskienė aiškino: jeigu automobilio remonto paslauga buvo atlikta nekokybiškai, vartotojas turi teisę iš paslaugos teikėjo reikalauti neatlygintinai pašalinti trūkumus per protingą terminą, atitinkamai sumažinti darbų kainą arba atlyginti trūkumų šalinimo išlaidas, jeigu tokia vartotojo teisė buvo numatyta sutartyje.

„Jeigu paslaugos teikėjas trūkumų per protingą terminą nepašalina arba trūkumai yra esminiai ir nepašalinami, vartotojas turi teisę nutraukti sutartį ir reikalauti atlyginti nuostolius“, – komentavo D.Malinauskienė.

Nustačius, kad automobilio remonto paslauga suteikta netinkamai, pirmiausia vartotojas turi raštu kreiptis į paslaugų teikėją ir nurodyti savo reikalavimus.

„Paslaugų teikėjas privalo atsakyti per keturiolika dienų nuo kreipimosi gavimo dienos. Tuo atveju, jeigu paslaugų teikėjas nesutinka tenkinti vartotojo reikalavimų, arba per pirmiau nurodytą terminą atsakymo nepateikia, vartotojas turi teisę kreiptis į VVTAT dėl ginčo sprendimo ne teisme tvarka“, – teigė VVTAT Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vedėja.

Pateikdamas prašymą dėl ginčo nagrinėjimo, vartotojas privalo pridėti paslaugos pirkimo-pardavimo, užsakymo ar darbų priėmimo-perdavimo dokumentus, pateikti kitus turimus įrodymus, kuriais vadovaudamasi VVTAT priimtų sprendimą dėl ginčo.

„Šiuo konkrečiu atveju, labai svarbu, kad vartotojas pateiktų dokumentus, susijusius su darbais, kurie buvo atlikti tiek pirmajame autoservise, tiek antrajame, o ypač svarbu, kad vartotojas pateiktų įrodymus, jog kreipėsi dėl nekokybiškos paslaugos į pirmąjį autoservisą, kuris sutiko su trūkumu dėl atliktos paslaugos ir vartotojo reikalavimu atlyginti trūkumų pašalinimo kitame autoservise išlaidas. Nagrinėjant ginčą gali nepakakti įrodymo, kad tai buvo sutarta telefonu, jei kita ginčo šalis tai neigtų“, – pabrėžė D.Malinauskienė.

Siekiant išvengti ginčo su automobilio remonto paslaugas teikiančiomis įmonėmis, prieš paliekant automobilį remonto darbams atlikti, vartotojams patartina reikalauti paslaugos teikėjo užpildyti dokumentus, pavyzdžiui, užsakymo paraišką arba darbų perdavimo-priėmimo aktą.

„Ypač svarbu, kad paraiškoje būtų pateikta informacija apie numatomą darbų kainą ir įvykdymo terminą, automobilio gedimus, numatomų automobilio remonto darbų sąrašą, garantines sąlygas ir terminus, paslaugų ir atsarginių dalių ir medžiagų preliminarią kainą“, – tikino pašnekovė.

VVTAT šiais metais gautas tik vienas skundas dėl autoserviso „Saugi kelionė“ paslaugų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.