Sieks, kad automobilių registracijos mokestis būtų skiriamas tvariems sprendimams

Buvęs aplinkos ministras, parlamentaras Kęstutis Mažeika sieks pakeisti transporto priemonių taršos mokesčio įstatymą taip, kad visos surinktos lėšos būtų investuojamos į tvarius sprendimus Lietuvos miestams, o ne keliautų tiesiai į valstybės biudžetą, kaip yra šiuo metu.

Sieks, kad įregistruojant automobilį sumokamas taršos mokestis būtų skiriamas tvariems sprendimams.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Sieks, kad įregistruojant automobilį sumokamas taršos mokestis būtų skiriamas tvariems sprendimams.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Sieks, kad įregistruojant automobilį sumokamas taršos mokestis būtų skiriamas tvariems sprendimams.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Sieks, kad įregistruojant automobilį sumokamas taršos mokestis būtų skiriamas tvariems sprendimams.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Sieks, kad įregistruojant automobilį sumokamas taršos mokestis būtų skiriamas tvariems sprendimams.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Sieks, kad įregistruojant automobilį sumokamas taršos mokestis būtų skiriamas tvariems sprendimams.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Sieks, kad įregistruojant automobilį sumokamas taršos mokestis būtų skiriamas tvariems sprendimams.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Sieks, kad įregistruojant automobilį sumokamas taršos mokestis būtų skiriamas tvariems sprendimams.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Irtautė Gutauskaitė

Aug 23, 2023, 8:45 AM

„Aš į rudens sesijos darbų programą įtraukiau projektą, kad taršos mokesčio įstatymas būtų keičiamas. Pagrindinis tikslas yra nukreipti lėšas tam, kad žmonės patikėtų, kad tos lėšos bus naudojamos jų gerbūviui, jų aplinkos gerinimui, taršos mažinimui ir kitiems klimatui neutraliems sprendimams“, – LRT radijui trečiadienį teigė K. Mažeika.

Regitros duomenimis, per metus iš automobilių taršos mokesčio, kuris sumokamas registruojant transporto priemonę, surenkama iki 30 mln. eurų. Nors prieš ketverius metus priimtu taršos mokesčio įstatymu siekta surinktas lėšas panaudoti taršą mažinantiems sprendimams, šiuo metu visi pinigai keliauja į valstybės biudžetą.

Pasak Seimo nario, dalis mokesčiu surinktų lėšų galėtų būti skiriamos nemokamo viešojo transporto idėjos įgyvendinimui.

„Turbūt vienas iš tikslų, kad didžioji dalis tų lėšų būtų skiriamos nemokamam viešajam transportui. Dabar savivaldybės dūsta kamščiuose, čia net nereikia kalbėti apie Vilnių, net ir mažesnės savivaldybės turi didžiulių problemų rajonų centruose“, – kalbėjo K. Mažeika.

Anot politiko, Lietuvos savivaldybės pačios neturi papildomų lėšų viešojo transporto išlaidoms padengti. K. Mažeika pabrėžė, kad už automobilių taršos mokestį surinkti pinigai, šiuo metu esantys valstybės biudžete, turėtų būti grąžinami tvarioms iniciatyvoms finansuoti.

„Šiandien dienai papildomų lėšų savivaldybės tiems sprendimams neturi, o tai galėtų būti vienas iš šaltinių ir duoti patį greičiausią efektą. Nes, teisybės dėlei, lėšos, surinktos per praeitus metus, turėtų būti grąžintos toms problemoms spręsti, kurioms ir buvo jie projektuojami“, – pabrėžė Seimo narys.

Automobilių registracijos arba transporto priemonių taršos mokestis renkamas nuo 2019 metų. Jo dydis priklauso nuo to, kiek taršus yra turimas automobilis.

Mokestis svyruoja nuo keliasdešimties iki daugiau kaip 1000 eurų. Mokestis yra vienkartinis, jį turi mokėti tie, kurie automobilį registruoja pirmą kartą Lietuvoje arba keičiamas automobilio valdytojas, taip pat jei automobilis yra išregistruojamas ir įregistruojamas iš naujo.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Lietuva tiesiogiai“: Irano ataka – kaip atsakys Izraelis?