Netiki, kad važiuoti elektromobiliu bus pigiau: „Elektros rinkos žaidėjai pinigines draskys taip pat, kaip ir degalų tiekėjai“

Nors vis dažniau pasigirsta raginimų įsigyti elektromobilį, esą taip bus žymiai pigiau nei piltis degalus, kainas lyginančio portalo „Pricer.lt“ atstovas Petras Čepkauskas į tai žiūri skeptiškai. Jis abejoja, kad važinėti elektromobiliu bus pigiau, nes elektros rinkos žaidėjai pinigines gyventojams draskys lygiai taip pat, kaip ir tradicinių degalų tiekėjai.

Eismas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Eismas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
P.Čepkauskas abejoja, kad važinėti elektromobiliu bus pigiau.<br>M.Patašiaus nuotr.
P.Čepkauskas abejoja, kad važinėti elektromobiliu bus pigiau.<br>M.Patašiaus nuotr.
P.Čepkauskas abejoja, kad važinėti elektromobiliu bus pigiau.<br>T.Bauro nuotr.
P.Čepkauskas abejoja, kad važinėti elektromobiliu bus pigiau.<br>T.Bauro nuotr.
P.Čepkauskas abejoja, kad važinėti elektromobiliu bus pigiau.<br>M.Patašiaus nuotr.
P.Čepkauskas abejoja, kad važinėti elektromobiliu bus pigiau.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

2023-10-11 18:55, atnaujinta 2023-10-23 14:09

Trečiadienio rytą P.Čepkauskas feisbuke pranešė su susidomėjimu stebintis, kaip komunikuojama apie elektromobilius.

„Kainos degalams vėl pradeda tai kilti, tai kristi, ir vairuotojams vis pradeda kirbėti noras persėsti „ant elektros“, juo labiau kad ir ministerijų žmonės skelbia skaičiavimus, kad „va, va, jau apsimoka“, ypač jei turite savo ar nutolusią saulės ar vėjo elektrinę (nors ją reikia nupirkti, po to mokėti už aptarnavimą, o ir ar visi automobilių savininkai galės tapti elektrinių savininkais?). Ir bankai jau tyrinėja ir formuoja nuomonę apie elektromobilius“, – rašė jis.

Visgi, P.Čepkausko teigimu, paklausius kalbų apie elektros krovimų kainas susidaro įspūdis, kad lietuvius į elektromobilius persodinti norima ne tik jų naudai – siekiama perdalinti rinką, maksimizuoti pelnus suinteresuotoms grupėms.

„Prisižiūrėsime tolesnio elektrinių automobilių subsidijavimo visų mokesčių mokėtojų sąskaita, elektros krovimų stotelių konsolidavimų vienose rankose, galimybių didinti galias atskirose degalinėse „negalėjimo“ ir kitų lietuviškos kovos už rinką niuansų“, – manė jis.

P.Čepkauskas pridūrė, kad pasižiūrėjus į dabartinę poros žaidėjų kainodarą matyti, kad naftos perdirbėjai, parduodami dar turi susimokėti mokesčius, iš kurių tvarkoma kelių infrastruktūra, o elektros tiekėjai jau viską pasilieka sau – be pridėtinės vertės mokesčio (PVM).

„Taigi, jeigu jau ruošiatės pirkti elektrinį automobilį, iš karto rinkitės didesnio pravažumo, nes po elektrinės revoliucijos galime likti visai be kelių. O kad važiuosite pigiau, irgi labai abejotina, nes prie dabartinių „Ignitis ON“ kainų ir jei 100 kilometrų nuvažiuosite už nuo 7 iki 9 eurų, kas atitiks dabartinėmis kainomis nuo 4,34 iki 5,6 litrų benzino – tai labai panašūs skaičiai.

O turint galvoje, kad kai kurie elektros rinkos žaidėjai jau pilnu tempu naudoja dinaminę kainodarą, kai nustatoma skirtinga kaina skirtingose lokacijose, tai gali būti, kad pasikrausite ir brangiau. Taigi, gal ateityje energijos šaltinis jūsų automobilyje bus ir kitas, bet šio verslo iltys ir nagai taip pat sėkmingai draskys jūsų piniginę, kaip ir tradicinių degalų tiekėjų“, – įsitikinęs jis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.