Singapūro plotas siekia vos 719 kvadratinių kilometrų – mažiau nei, tarkime, Marijampolės savivaldybės. Užtat gyventojų čia – beveik 6 milijonai.
Šios valstybės valdžia dar prieš daugelį metų nutarė įvesti specialią rinkliavą už nuosavą automobilį, kad mašinos neužkimštų visos salos.
Tokia leidimų sistema suteikė galimybę reguliuoti automobilių skaičių. Bet licencijų kaina, kuri priklauso nuo paklausos, pastaraisiais metais sparčiai kopia į viršų. Nuo koronaviruso pandemijos pradžios ji pakilo net keturis kartus. Neseniai ji viršijo 100 tūkst. JAV dolerių ribą ir dabar siekia 106 tūkst. dolerių.
Agentūra „Reuters“ apskaičiavo, kad, įskaičius visus mokesčius, įsigyti „Toyta Camry“ hibridinį automobilį Singapūre atsieina 183 tūkst. JAV dolerių. Lietuvoje tokio naujo modelio kaina prasideda nuo 40 tūkst. eurų.
Vidutinės namų ūkio pajamos saloje siekia 120 tūkst. JAV dolerių per metus, tad daugumai gyventojų automobilis – neįsivaizduojama prabanga. Be to, nelabai yra ir kur juo važiuoti, nes nuo vieno salos galo iki kito galima nuvykti vos per valandą.
Bet turtingi piliečiai nori mašinų, todėl ir moka vis daugiau pinigų už licencijas. Bendras transporto priemonių skaičius čia neviršija 950 tūkstančių, tad pačių leidimų skaičius priklauso nuo to, kiek senų automobilių išregistruojama.
Ilgai klestėjęs Singapūras pastaruoju metu kenčia nuo infliacijos ir lėtėjančio ekonomikos augimo. Tokiomis sąlygomis vis daugiau gyventojų ryžtasi parduoti leidimus automobiliams, kad padoriai užsidirbtų iš pakilusių jų kainų. („Reuters“, LR)