Transporto parkų valdymo evoliucija: paaiškino, kas ją lėmė

Istoriškai logistikos pramonė susidūrė su daugybe iššūkių: popierizmu, fragmentuotais procesais, neefektyvumu ir didžiulėmis veiklos sąnaudomis. Tačiau skaitmeninės eros aušra pranašavo perėjimą prie novatoriškų priemonių, skirtų veiklai racionalizuoti, našumui didinti bei sąnaudoms mažinti. Ypač svarbus vaidmuo čia atiteko skaitmeninėms mokėjimo ir sprendimų kelyje platformoms.

Logistikos pramonė susidūrė su daugybe iššūkių.<br>Pranešimo autorių nuotr.
Logistikos pramonė susidūrė su daugybe iššūkių.<br>Pranešimo autorių nuotr.
Logistikos pramonė susidūrė su daugybe iššūkių.<br>Pranešimo autorių nuotr.
Logistikos pramonė susidūrė su daugybe iššūkių.<br>Pranešimo autorių nuotr.
Logistikos pramonė susidūrė su daugybe iššūkių.<br>Pranešimo autorių nuotr.
Logistikos pramonė susidūrė su daugybe iššūkių.<br>Pranešimo autorių nuotr.
Logistikos pramonė susidūrė su daugybe iššūkių.<br>Pranešimo autorių nuotr.
Logistikos pramonė susidūrė su daugybe iššūkių.<br>Pranešimo autorių nuotr.
Popierizmas biure.<br>Shutterstock nuotr.
Popierizmas biure.<br>Shutterstock nuotr.
Artūras Michejenko.<br>Bendrovės nuotr.
Artūras Michejenko.<br>Bendrovės nuotr.
Daugiau nuotraukų (6)

Lrytas.lt

Nov 29, 2023, 8:11 PM

Skaitmenines naujoves pristatantys technologijų lyderiai, kaip antai „DKV Mobility“, „Trimble“ ar „TomTom Telematics“, traukė visą rinką į priekį. „DKV Mobility“, pirmaujanti mokėjimo ir sprendimų kelyje platforma, natūraliai diktavo skaitmeninių technologijų įgyvendinimo sąlygas. Savo ruožtu tokios bendrovės kaip „TomTom Telematics“ pagarsėjo maršrutų optimizavimo ir transporto priemonių sekimo realiuoju laiku priemonėmis.

Efektyvesnė veikla

Technologijos sparčiai skverbėsi ir į transporto parkų valdymą, o jų atveriamos galimybės paskatino sukurti pažangius įrankius. Šie sukėlė tikrą revoliuciją logistikos pramonėje. Viena iš svarbiausių transporto parko valdymo sričių yra mokėjimai ir kitos paslaugos kelyje.

Tokios įmonės kaip „DKV Mobility“ iš karto įvertino skaitmeninių technologijų perspektyvą šiame versle ir sukūrė įrankių, gerokai palengvinančių kelių rinkliavų mokėjimą, maršrutų planavimą ir transporto priemonių sekimą. Naudodamiesi šiais įrankiais, transporto parko valdytojai gali įgyti konkurencinį pranašumą, taupyti laiką ir pinigus.

Svarbiu minėtos įmonės skaitmenizuotu įrankiu tapo „DKV Live“ – išmanusis asistentas, padedantis automatizuoti ir skaitmenizuoti administracinius bei rankinio darbo reikalaujančius procesus valdant transporto parką. Pavyzdžiui, krovinių pervežimo transporto parką Vilniuje turinti įmonė šioje platformoje gali automatizuoti techninės apžiūros planavimą, degalų sąnaudų sekimą ir kitokias užduotis.

Platforma sujungia visą veiklą vienoje vietoje, todėl galima skaidriai ir skaitmenizuotai valdyti savo parką. Tarp kitų vertingų paslaugų yra skaitmeninis degalų bakų valdymas – ši funkcija automatiškai perspėja parko valdytoją, kai kažkuriam automobiliui būtina papildyti degalų atsargas. GPS transporto priemonių sekimo paslauga leidžia matyti kiekvienos transporto priemonės vietą realiuoju laiku.

Taip pat realiuoju laiku galima planuoti maršrutą, o tai suteikia galimybę greitai reaguoti į pasikeitusias kelionės aplinkybes. Be to, sistemos naudotojai gali atsisiųsti skaitmenines transporto priemonių tachometrų duomenų kopijas bei variklio rodmenis ir kitą informaciją apie parką.

Pasakodamas apie šiuos pokyčius, „DKV Mobility“ vadovas Baltijos šalyse Artūras Michejenko pažymi, kad, įdiegus skaitmenines technologijas, automobilių parko valdymas pasikeitė fenomenaliai.

„Rutininės operacijos, kurios anksčiau reikalavo daug žmogaus darbo valandų ir pastangų, dabar atliekamos per nepalyginamai trumpesnį laiką, o tai žymiai padidina veiklos efektyvumą. Pavyzdžiui, anksčiau planuoti ir koordinuoti 100 transporto priemonių parko techninės priežiūrą užtrukdavo bent keletą dienų, o dabar automatizuotos „DKV Live“ sistemos tai leidžia padaryti vos per keletą valandų“, – sako pašnekovas.

Skaidresnis valdymas

Skaitmeniniai sprendimai sustiprino atskaitomybę ir transporto parko valdymo skaidrumą. Galimybė stebėti turtą realiuoju laiku leido tinkamai panaudoti išteklius, smarkiai sumažinti nuostolius ir taip padidinti veiklos pelningumą.

„Galimybė valdyti mokėjimus, sekti transporto priemones, apdoroti sąskaitas faktūras ir ataskaitas vienoje platformoje tapo dideliu ir vertingu pokyčiu mūsų klientams. Šios priemonės dabar nebeatsiejamos nuo jų kasdienės veiklos“, – priduria A. Michejenko.

Dar vienas įrankis – „DKV Analytics“ – analizuoja veiklą ir suteikia galimybę optimaliai valdyti visus parko procesus, kurie susiję su „DKV Mobility“ produktais. Pavyzdžiui, turint nuolat po Europą zujantį 50 sunkvežimių parką, „DKV Analytics“ gali pateikti išsamią kiekvieno sunkvežimio degalų sąnaudų, kelių rinkliavų bei priežiūros išlaidų analizę.

Spustelėjus vieną mygtuką, minėta skaitmeninė paslauga suteikia konkretiems poreikiams pritaikytą naujausią informaciją apie parką. Negana to, paslaugos naudotojas kiekvieno sunkvežimio būseną gali stebėti realiuoju laiku ir gauti perspėjimus apie bet kokią neįprastą veiklą.

Pagerino komunikaciją

Žinoma, skaitmeninė transformacija logistikos pramonėje neapsiriboja vien mokėjimų kelyje supaprastinimu. Viena iš svarbesnių naujovių – priemonės, leidžiančios apdoroti didelius duomenų kiekius.

Tai darančios pažangiais algoritmais ir mašininio mokymosi galimybėmis paremtos sistemos gali nepaprastai tiksliai numatyti būsimas degalų sąnaudas. Jos apdoroja daugybę duomenų, įskaitant transporto priemonės rūšį, krovinio svorį, vairavimo manierą ir kelio sąlygas.

Šitaip šios sistemos gali sukurti optimalius maršrutus, analizuodamos istorinius eismo duomenis, oro sąlygas ir informaciją apie kelio darbus. Dėl to sutrumpėja kelionės laikas ir mažėja degalų sąnaudos. Integruodama įvairius eismo informacijos šaltinius, programinė įranga teikia eismo atnaujinimus realiuoju laiku, todėl vairuotojai gali išvengti perpildytų kelių ir greičiau pasiekti kelionės tikslą.

Technologinė pažanga smarkiai pagerino ir komunikaciją bei dalijimąsi informacija. Naudojant IT debesijos sistemas, ta pati informacija gali būti pasiekiama kone bet kur. Tai leidžia ne tik valdyti verslą iš skirtingų vietų, bet ir sumažina organizacinių klaidų tikimybę.

Pavyzdžiui, jei krovinys dėl nenumatytų aplinkybių vėluoja, IT debesijos pagrindu veikianti sistema akimirksniu atnaujina informaciją visoms susijusioms šalims. Taip pasirūpinama, kad visi tiekimo grandinės dalyviai – nuo sandėlio darbuotojų iki galutinio pirkėjo – būtų informuoti ir galėtų atitinkamai reaguoti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.