Seimas nutarė pavėlinti naujos kelių apmokestinimo sistemos startą

Šią savaitę Seimas priėmė sprendimą pavėlinti naujos kelių apmokestinimo sistemos („e-tolling“) sistemą iki 2025 m. sausio 1 d. Susisiekimo ministerija siūlė pavėlinti pradžią iki 2025 m. liepos 1 d., tačiau parlamento Ekonomikos komitetas, pasiūlius konservatoriams Andriui Kupčinskui ir Mindaugui Skritulskui, nutarė „e-tolling“ startą numatyti pusmečiu anksčiau.

Autostrada.<br>M.Patašiaus nuotr.
Autostrada.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

2023-12-10 19:54

Už projektą balsavo 69, susilaikė 35, prieš balsavo 7 parlamentarai. Įstatymą turi pasirašyti prezidentas Gitanas Nausėda.

Priėmus šį sprendimą parlamente buvo siūlyta įstatymą svarstyti iš naujo, nes nebuvo balsuojama dėl A. Kupčinsko ir M. Skritulsko pasiūlymo atskirai, tačiau po ilgų diskusijų Seimas nusprendė nebegrįžti prie šio klausimo.

Priimtą sprendimą kritikavo premjerė Ingrida Šimonytė, tvirtindama, kad numatytas terminas „e-tolling“ sistemos pradžiai yra neįgyvendintinas.

„Pasiūlymas, kuriam komitetas pritarė, negali būti praktiškai įgyvendintas. Todėl, kad pirkimas yra teisme, teismo sprendimas bus aišku tik gruodžio pabaigoje. Jeigu jis bus teigiamas, sutarties terminas yra 14 mėn. 2025 m. sausio 1 d. yra neįgyvendinamas terminas, kažkas turės pareiti į Seimą dar kartą ir atidėti terminą“, – parlamento posėdžio metu teigė I. Šimonytė.

Lietuvoje „e-tolling“ sistemą planuota įvesti nuo 2024 metų vidurio, tačiau projektas iki numatyto laiko nebegali būti įgyvendintas. Pasak Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) generalinio direktoriaus Mariaus Švaikausko, „e-tolling“ projektas vis dar yra užstrigęs teisiniuose ginčuose, o teismų maratonų baigtis artimiausiu metu dar labai miglota.

Anot LAKD vadovo, net jei teisminiai ginčai pasibaigtų šiandien, viešuosius pirkimus laimėjęs tiekėjas nespės įgyvendinti projekto iki numatyto termino – 2024 m. liepos 1 d., nes, tiek vidaus, tiek LAKD pasitelktų išorės ekspertų vertinimu, elektroninės kelių rinkliavos sistemos sukūrimas ir įdiegimas techniškai neįmanomas per trumpesnį nei 14 mėnesių laikotarpį.

Vyriausybė yra nustačiusi naujus mokesčio už naudojimąsi Lietuvos keliais dydžius, kurie nebuvo keisti nuo 2015 metų. Planuojama per metus surinkti apie 90 mln. eurų kelių naudotojo mokesčio, kuris bus skiriamas magistralinių kelių plėtrai ir priežiūrai.

Dėl kai kurių viešųjų pirkimų dalyvių skundų ir ieškinių teismui „e-tolling“ diegimo procesas įstrigęs jau kurį laiką. Seimas buvo numatęs, kad projektas galės būti įgyvendintas ne anksčiau kaip 2024 m. liepos 1 d., su sąlyga, kad teisminiai procesai pasibaigs ne vėliau kaip 2023 m. sausio mėn. ir naujų teisminių ginčų nebekils.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
Gyvai: VRK pirmininkė ir R. Požėla apie antrąjį prezidento rinkimų turą