Lietuvos eismo sąlygomis ištestavo pusšimtį skirtingų elektromobilių: efektyviausi modeliai nustebino

Lietuvoje daugėjant vairuotojų, persėdančių į elektra varomas transporto priemones, vienas aktualiausių klausimų – kokio gamintojo elektromobilį įsigyti. Siekdamas palengvinti pasirinkimą potencialiems pirkėjams, „Elektrum Drive“ įvertino daugiau nei 50 Baltijos šalyse parduodamų elektromobilių modelių pagal jų efektyvumą mūsų klimato ir eismo sąlygomis. Bandomųjų važiavimų metu buvo gauti duomenys apie maksimalią pilnai įkrautų elektromobilių ridą, vidutines energijos sąnaudas skirtingomis sąlygomis ir baterijos įkrovimo greitį.

Lietuvos eismo sąlygomis ištestavo pusšimtį elektromobilių modelių: efektyviausi modeliai nustebino.<br>M.Patašiaus nuotr.
Lietuvos eismo sąlygomis ištestavo pusšimtį elektromobilių modelių: efektyviausi modeliai nustebino.<br>M.Patašiaus nuotr.
Bandymuose efektyviausi buvo Pietų Korėjos automobilių gamintojų „Hyundai“ ir KIA elektromobilių modeliai.<br>Gamintojo nuotr.
Bandymuose efektyviausi buvo Pietų Korėjos automobilių gamintojų „Hyundai“ ir KIA elektromobilių modeliai.<br>Gamintojo nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Jun 14, 2024, 11:45 AM, atnaujinta Jun 14, 2024, 11:47 AM

Nuvažiuojamą atstumą lemia nemažai veiksnių

Pasak „Elektrum Lietuva“ elektromobilių produktų vystymo vadovės Lauros Doraitės-Gudavičienės, platus elektromobilių pasirinkimas tuo pačiu, nežinant, kokį elektromobilio modelį rinktis, gali klaidinti vairuotojus.

Dažnai elektromobilį pirkėjai renkasi pagal baterijos dydį, tačiau galimą nuvažiuoti atstumą taip pat lemia ir elektros energijos sąnaudos, oro sąlygos, pasirinkto maršruto ypatybės ir kiti veiksniai.

Dėl šios priežasties įmonė įvertino Baltijos šalyse parduodamus elektromobilius ir išsiaiškino jų efektyvumą būtent šioms šalims būdingomis oro bei eismo sąlygomis.

Išmėginant elektromobilius miestuose, kai vidutinis greitis siekia 30–35 km/val., buvo nuvažiuota maždaug 90 km, greitkeliuose įveikta dar apie 80 km vidutiniu 90–95 km/val. greičiu, o kombinuotame režime – 150 km vidutiniu 50–60 km/val. greičiu. Visi bandomieji važiavimai atlikti „Eco“ režimu ir salone palaikant maždaug 21 laipsnio temperatūrą. Rezultatai gauti iš konkretaus modelio borto kompiuterio.

Elektromobiliai buvo įvertinti ne tik pagal maksimalią ridą kombinuotu režimu pilnai įkrovus bateriją, bet ir vidutines sąnaudas skirtinguose maršrutuose bei įkrovimo nuo 5 iki 95 proc. greitį „Elektrum Drive“ 50 kW arba 150 kW greito įkrovimo stotelėse. Svarbu atsižvelgti ir į tai, kad nemažą įtaką rezultatams turėjo ir Baltijos šalyse vyraujantys orai, gana žvarbios žiemos“, – sako L.Doraitė-Gudavičienė.

Rezultatai nustebino

Kaip pastebi pašnekovė, bandymuose efektyviausi buvo ir itin mažas sąnaudas pasiekė Pietų Korėjos automobilių gamintojų „Hyundai“ ir KIA elektromobilių modeliai. Nors šie elektromobiliai turi mažesnės talpos baterijas, tačiau jie įveikė didesnį atstumą nei kitų gamintojų modeliai su didesne baterija.

„Kai kurie elektromobilių modeliai buvo išbandyti tiek vasaros, tiek žiemos sąlygomis. Tačiau reikia pažymėti, kad kiekvieno modelio testas yra unikalus dėl skirtingų eismo ir klimato sąlygų, todėl bandymų rezultatų rekomenduojama nelyginti tarpusavyje“, – atkreipia dėmesį ekspertė.

Puikų įspūdį net žiemos važiavimų metu paliko „Hyundai“ „IONIQ 6“, KIA „EV9“ ir „Volkswagen“ „ID.7“ modeliai. Visi šie modeliai greito 150 kW įkrovimo stotelėse pasiekė ir nemažą nuolatinės srovės įkrovimo greitį. Aukščiausios klasės elektromobilių efektyvumo testuose itin gerai pasirodė elektromobiliai Mercedes EQE ir EQS.

Prasčiausią rezultatus demonstravo komercinės paskirties elektromobiliai. Įvertintų komercinės paskirties elektromobilių sąnaudos buvo didelės, o įveikta rida – maža.

„Susumavus visų bandymų duomenis, maksimali rida žiemą yra maždaug 30 proc. mažesnė nei vasarą. Tam įtakos turi ne tik oro temperatūra, sudėtingesnės važiavimo sąlygos šaltuoju metų laikotarpiu, bet ir baterijos šildymui prieš kelionę, kad jis pasiektų optimalią darbinę temperatūrą, reikalingos sąnaudos. O kuo žemesnė oro temperatūra, tuo daugiau energijos reikia.

Džiugina tai, kad nepaisant šių kelių išimčių, naujausių elektromobilių modelių ridos prognozės daug tikslesnės, tad su tam tikru atsargumu galima vadovautis ir gamintojo numatomais skaičiais“, – tyrimo duomenis apibendrina elektromobilių produktų vystymo vadovė.

Kaip pastebi L.Doraitė-Gudavičienė, elektra varomas transporto priemones įsigyja ar apie juos galvoja vis daugiau žmonių. Vien Lietuvoje, „Regitra“ duomenimis, birželio 1 d. užregistruoti 22 853 elektromobiliai (13 670 grynųjų elektromobilių (BEV) ir 9 183 iš išorės įkraunami hibridiniai automobiliai (PHEV)), kai 2020 metų pradžioje jų buvo vos 2,6 tūkstančio.

2035 m. prognozuojama, kad vos 1 proc. rinkos dabar užimantys elektromobiliai sudarys 20 proc. visų šalyje registruotų lengvųjų automobilių.

Norėdami komentuoti turite prisijungti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.