Pasak analitikų, pernai rumuniškai prancūziškas „Dacia Sandero“ užėmė pirmąją vietą Europos rinkos perkamiausių automobilių reitinge. Per 12 mėnesių europiečiai nupirko 270 111 vienetų – į skaičiavimus įtraukti modelio pardavimai ES, Europos laisvosios prekybos asociacijos šalyse ir Jungtinėje Karalystėje. Palyginti su užpernai, „Sandero“ pardavimų apimtys padidėjo šiek tiek daugiau nei 14 procentų.
Šis modelis anksčiau nebuvo patekęs į pirmąją reitingo eilutę. Ekspertai „Sandero“ sėkmę grindžia automobilio kaina, lyginant su kitais konkurentais.
Pavyzdžiui, Prancūzijoje „Dacia Sandero“ kainos prasideda nuo 13 tūksrančių eurų. Konkurencingą kainą „Dacia“ pavyksta išlaikyti ir dėl to, kad atsisakoma elektrifikacijos bei hibridizacijos. Paprastai sakant, tai tiesiog nepretenzingas automobilis. Be stebuklų, bet su visa reikialinga šiuolaikiška įranga.
Be nugalėtojo įvardinimo „Dataforce“ sudėliojo ir visą perkamiausių Europoje automobilių dešimtuką. Antroje Europos reitingo vietoje pernai buvo „Renault Clio“, o trejetuką užbaigė „Volkswagen Golf“. Ketvirtoje vietoje liko elektrinis krosovereis „Tesla Model Y“, penktas „Volkswagen T-Roc“. Toliau rikiavosi „Peugeot 208“, „VW Tiguan“, „Toyota Yaris Cross“, „Škoda Octavia“ ir „Toyota Yaris“.
O dabar apie dar vieną pigų automobilį. Tiksliau, prancūzai dar tik žada atgaivinti jo legendą, bet procesas jau vyksta. Kadangi retro dizainas automobilių pramonėje vėl tampa populiarus, korporacijai „Stellantis“ priklausantis prekės ženklas „Citroen“ nori tiesiog atgaivinti legendinį modelį „2CV“. T. y., pagaminti pigų automobilį su atpažįstamomis kultinio „bjauriojo ančiuko“ formomis.
Ir įkvėpė čia konkurentai. Naujieji „Renault 4“ ir „Renault 5“, atrodo, padarė įspūdį „Stellantis“ vadovų komandai, todėl jie nusprendė atsižvelgti į retro temą ir tiesiog atgaivinti „Citroen 2CV“. Britų žurnalo „Autocar“ duomenimis, gautais iš informatorių, naujojo „Citroen 2CV“ kūrimas jau prasidėjo, nors ir yra ankstyvoje stadijoje – Pierre'o Leclerco vadovaujama „Citroen“ dizainerių komanda stengsis sukurti kuo labiau atpažįstamą „bjaurųjį ančiuką“, kuris turėtų būti pigesnis už naujuosius „Renault 4“ ir „Renault 5“.
Korporacija „Stellantis“ dabar išgyvena krizę, todėl bando pakeisti savo esamų prekių ženklų pozicijas.
Visų pirma, nori stipriau išskirti DS ir „Citroen“ ženklus: DS palaipsniui trauksis link prabangos segmento, o „Citroen“, priešingai, biudžetinių modelių skalėje žengs „žemyn“ kažkur link „Dacia“.
Atsižvelgiant į tai, naujo, maksimaliai pigaus „2CV“ atsiradimas „Citroen“ gamoje yra gana logiškas žingsnis.
Autocar teigia, kad naujasis „Citroen 2CV“ biudžetinę Smart Car platformą gaus iš ketvirtos kartos „Citroen C3“.
Naujasis „Citroen 2CV“ gali būti dar pigesnis, pardavimų specialistams kartelę šiuo metu Europoje brėžia čia geriausiai parduodamas jau minėtas „Dacia Sandero“. Tad tikėtina, kad „Stellantis“ nepriims klaidingų sprendimų elektrifikuoti ir taip pabranginti naująjį „Citroen 2CV“.
Čia reikėtų priminti, kad naujuosius „Renault 4“ ir „Renault 5“ galima įsigyti tik kaip elektromobilius, o tai labai apriboja jų rinkos potencialą, nepaisant to, kad vartotojams patinka jų dizainas. Tad jei naujasis Citroen 2CV turės benzininę versiją, o stilistai nenuvils, „bjaurusis ančiukas“ turi visas galimybes grįžti į rinką triukšmingai ir pelningai.
Beje, originalus „2CV“ buvo sukurtas dar prieš antrąjį pasaulinį, serijinis modelis buvo pristatytas tik 1948 metais Paryžiuje, jo gamyba prasidėjo po metų. Ir tęsėsi iki pat 1990 metų. „Bjauriuoju ančiuku“ pravardžiuota automobilį puikiai žinome iš senų prancūziškų filmų, o bendras „Citroen 2CV“ tiražas viršijo 3mln ir 800 tūkst. vienetų.