Papasakojo, kuo dabar važinėja eiliniai rusai ir kaip paveikė sankcijos

2025 m. vasario 26 d. 19:03
Užsienio gamintojai pasitraukė, kainos išaugo, o rusai vis dažniau renkasi senus vakarietiškus automobilius, o ne naujus rusiškus ar kiniškus modelius.
Daugiau nuotraukų (1)
Sankcijos ir Vakarų automobilių bendrovių pasitraukimas toliau žlugdo Rusijos automobilių rinką.
Avtostato duomenimis, vidutinis lengvųjų automobilių amžius Rusijoje pasiekė 15,5 metų, t. y. 1,5 metų daugiau nei prieš karą Ukrainoje.
Iš viso 47,5 mln. automobilių parko daugiau kaip 70 proc. automobilių yra senesni nei dešimties metų, rašo „Kommersant“.
Seniausi išlieka rusiškų markių automobiliai – vidutiniškai 18,7 metų.
Japoniški automobiliai „paseno“ iki 17,1 metų, amerikietiškų automobilių amžius siekia 15,4 metų.
Europietiškos ir korėjietiškos markės atrodo „jaunesnės“ – atitinkamai 13,6 ir 11,5 metų.
Vienintelė išimtis – kinų automobiliai, kurių rodiklis – 4,9 metų, tačiau net ir tai negelbsti situacijos: naujų automobilių iš Dangaus imperijos kokybė, anot vairuotojų, palieka daug ko norėti.
„Kad automobilių parkas nesusidėvėtų, turime kasmet parduoti bent 2 mln. automobilių.
Atnaujinimui – 3 mln.
Tačiau 2024 m. jų bus parduota tik 1,57 mln.“, – aiškina ekspertai. Problemą apsunkina vidutinės automobilio nuosavybės trukmės augimas – nuo 7,1 iki 7,3 metų.
Naujų automobilių kainos Rusijoje taip pat nedžiugina. Vidutinė kaina 2024 m. padidėjo 6 % ir siekė 3,12 mln. rublių. Tikimasi, kad 2025 m. pardavimai sumažės dar 10 %.
Viena iš pagrindinių krizės priežasčių – reikiamų komponentų trūkumas.
Rusijos automobilių pramonė susiduria su oro pagalvių, langų, pavarų dėžių ir kitų dalių trūkumu. Importo pakeitimas nepadeda: daugelis dalių iš Kinijos atvežama prastos kokybės, o Rusijos gamyklos nesusitvarko su gamyba.
„Žmonės paprasčiausiai nemato prasmės permokėti už naujas „Ladas“ be pagrindinių galimybių, kai galima nusipirkti seną, bet patikimą vokišką ar japonišką automobilį“, – komentuoja analitikas Sergejus Udalovas.
Socialiniuose tinkluose rusai karštai juokauja:
„Netrukus keliuose bus muziejinių eksponatų, o nauji automobiliai yra blogesnės būklės“.
„Kinai parduoda šlamštą už trigubai didesnę kainą, rusiški automobiliai pagal nutylėjimą yra šlamštas. Ką rinktis? Šlamštą ar šlamštą su žibintais?“
„Putinas norėjo automobilių pramonės be Vakarų – gavo praėjusio amžiaus automobilių parką.“
Paradoksalu, kad karo metais Rusijos propaganda teigė, jog „Vakarai plėšia Ukrainą, paverčia ją kolonija“ – tačiau galiausiai pati Rusija tapo žaliavų ir technologijų kolonija Kinijai ir pigių kiniškų automobilių rinka.
Šaltinis: Dialog.UA

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2025 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.