Pusė avarijų aukų – neapsaugoti pėstieji ir dviratininkai

Kai į juos atlekia automobilis, pėstieji ir dviračių vairuotojai neturi kaip apsisaugoti. Jų kūno nedengia tvirtas kėbulas, todėl į avarijas patekę žmonės sunkiai sužalojami arba žūva.

Pėstieji be atšvaitų tamsoje praktiškai nematomi.<br>M.Patašiaus nuotr.
Pėstieji be atšvaitų tamsoje praktiškai nematomi.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Aug 22, 2013, 8:31 PM, atnaujinta Mar 1, 2018, 7:18 PM

Žvelgiant į paskutinių trejų metų eismo įvykių statistiką Lietuvoje, pastebima, kad pėstieji ir dviratininkai sudaro beveik 50 proc. visų žuvusiųjų eismo įvykiuose.

Viena iš pagrindinių kraupių avarijų priežasčių – automobilių vairuotojai nepastebi šių eismo dalyvių.

Atšvaitas gali išgelbėti gyvybę, tačiau ne visi tautiečiai juos turi ir segi. „Velomaratonas“ su Susisiekimo ministerija bei Lietuvos automobilių kelių direkcija rugpjūčio mėnesį vykdė akciją „Mes už saugų kelią!“. Jos metu buvo išdalinti keli tūkstančiai atšvaitų bei specialių žibintų dviratininkams.

Susisiekimo ministro Rimanto Sinkevičiaus teigimu, akcijos tikslas buvo atkreipti visuomenės dėmesį, kad nepamirštume kelyje būti matomi.

„Puiku, kad „Velomaratonas“ skatina eismo saugumo programas. Nuosekliai dirbdami masiškiausių Lietuvos renginių metu ilgainiui galime pasiekti apčiuopiamų gerų rezultatų eismo įvykių statistikoje“, – sakė ministras R.Sinkevičius.

Praėjusių metų duomenimis, Lietuva pagal žuvusiųjų skaičių, tenkantį vienam milijonui žmonių, yra lyderė, lyginant su kitomis Europos Sąjungos šalimis. Lietuvoje per metus daugiausia žūsta pėsčiųjų.

Kiekvienais metais žuvusiųjų šių eismo dalyvių skaičius siekia iki 33–34 procentų. Kartu sudėjus su žuvusių dviratininkų skaičiumi, šis siekia beveik 50 procentų.

„Atsargumas ir drausmė kelyje yra didžiausi mūsų saugaus eismo sergėtojai, todėl norėdami išvengti skaudžių netekčių ir nelaimingų atsitikimų keliuose, privalome saugoti tiek save, tiek ir kitus. Ir, žinoma, visų eismo dalyvių elgesys kelyje turėtų būti grindžiamas savitarpio pagarba“, – kalbėjo ministras R.Sinkevičius.

Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos Eismo saugumo skyriaus vedėjo Nemuno Abukausko teigimu, žinodami pagrindines eismo įvykių, kuriuose nukenčia pėstieji, dviratininkai ar kiti eismo dalyviai, priežastis ir įvertinę jas, Lietuvos eismo įvykių statistikoje turėtume kitokius skaičius.

„Praktika rodo, kad šiuo metu atšvaitas yra ta priemonė, kuri padidina pėsčiojo, dviratininko ar kito eismo dalyvio matomumą. Pavyzdžiui, praėjusiais metais lapkričio mėnesį Lietuvos keliuose žuvo 44 žmonės. Net pusę visų žuvusių šį mėnesį sudarė pėstieji. Svarbiausias pastebėjimas, kad visi šie žuvę žmonės nesegėjo atšvaito, neturėjo žibintuvėlio, šviesą atspindinčios liemenės ar kitos asmeninės saugos priemonės“, – sakė N.Abukauskas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.