Norą būti geriau matomam kelia savisaugos instinktai

Nuo liepos 1 dienos įsigalioję saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pakeitimai pastebimai palietė ir dviratininkus.

Daugiau nuotraukų (1)

Saulius Rinkevičius

2014-08-01 16:07, atnaujinta 2018-02-11 14:21

Didžiausią nepasitenkinimą jų gretose sukėlė reikalavimas šviesiu paros metu judant važiuojamąja dalimi naudoti žibintus arba vilkėti liemenes.

Neteisingai interpretuoja reikalavimus

Kaip pažymėjo Susisiekimo ministerijos Kelių transporto ir civilinės aviacijos politikos departamento direktorius Gražvydas Jakubauskas, ne visi dviratininkai teisingai supranta įstatymo pakeitimo formuluotę.

„Kuomet vyko akcija ir dalinome dviratininkams ryškias liemenes, dalis jų netgi nesuprato, kad važiuodami šaligatviais ar dviračių takais jie nepažeidžia įstatymo. Reikalavimas galioja tik važiuojant keliu“, - komentavo transporto specialistas.

Anot G.Jakubausko, tvirtindami, kad šviesiu paros metu ir be papildomų priemonių jie yra gerai matomi dviratininkai yra teisūs tik iš dalies. Šviesą atspindintys elementai iš toli geriau matomi net giedriausią dieną. Ypatingai tai aktualu dviratininkams, mėgstantiems tamsesnę aprangą.

Liemenė ir šalmas – natūralūs atributai

Pats jau ne vienerius metus kasdien važinėjantis dviračiu G.Jakubauskas pasakojo, kad ryškios spalvos liemenė ir šalmas jam tapo natūraliais atributais. Anot jo, norą būti matomam diktuoja savisaugos instinktas.

Pašnekovas pasakojo pats ne kartą buvęs partrenktas automobilio, keletas susidūrimų su stovėjimo aikštelėse manevruojančiais vairuotojais, kartą netgi buvo prispaustas troleibuso. Prisimindamas tuos atvejus transporto specialistas svarstė, kad dalies incidentų galbūt galėjo išvengti, jei būtų geriau matomas.

„Mes dažnai girdime, kad čia galbūt buvo perlenkta lazda, kad tie reikalavimai yra pertekliniai. Noriu priminti, kad pirminis siūlymas, apie kurį buvo karštai diskutuojama viešojoje erdvėje, buvo privalomas šalmas ir liemenė dieną“, - kalbėjo G.Jakubauskas.

Žibintus jau turėjo naudoti

Transporto specialistas akcentavo tai, tai kad kompromisinis variantas, kuomet galima naudoti žibintus, turėtų būti priimtinas daugeliui dviratininkų.

Baltos šviesos žibintą priekyje ir raudonos gale dviratininkai oficialiai turėjo naudoti ir iki šiol. Priešingu atveju, kaip komentavo Susisiekimo ministerijos atstovas, važinėdami tamsiu paros metu jie pažeidinėjo įstatymus.

Sekite Lrytas.lt Auto naujienas Facebook'e.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„24/7“: A. Valinskas ir A. Zuokas apie rinkimus ir vatnikus