Saugiausių automobilių devynetuko viršuje - europietiška klasika

Renkantis naują automobilį jo saugumas yra vienas iš svarbiausių kriterijų daugeliui pirkėjų.

M klasės „Mercedes-Benz“.<br>Gamintojo nuotr.
M klasės „Mercedes-Benz“.<br>Gamintojo nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Nov 1, 2014, 5:50 PM, atnaujinta Jan 23, 2018, 7:25 PM

Suvokus skirtumą, tarp trijų ir penkių žvaigždučių įvertinimo, sunku pasirinkti ne patį geriausią variantą.

Tyrėjai apskaičiavo, kad dauguma avarijų įvyksta vos 30 km. nuo namų ir dažniausiai nelaimė ištinka per pietus ar vakare.

Be to, dauguma į avarijas patenkančių vairuotojų yra jaunesni, nei 30 metų arba vyresni, nei 70 metų.

Europos rinkai skirtų transporto priemonių daužymo testus atlieka „Euro NCAP“, JAV tą pačią funkciją dalinasi dvi institucijos – nacionalinė greitkelių saugumo administracija (NHTSA) ir magistralių saugumo draudimo institutas (IIHS).

Šių bandymų rezultatais besiremdamas „The Car Connection“ žurnalas sudarė pačių saugiausių automobilių devynetuką.

1. „Volvo S60“

Šis automobilis pasirodė puikiai abiejų institucijų rengtuose daužymo testuose. Jis turi neįtikėtinai ilgą sąrašą įrangos, padedančios išvengti susidūrimu su priekyje esančiais eismo dalyviais.

Pavyzdžiui, siūloma sistema fiksuojanti kelyje esančius dviratininkus. Modelio pasyvusis saugumas buvo įvertinas penkiomis žvaigždutėmis susidūrimams visomis kryptimis. Apie tai, kad šie modeliai rečiau patenka į avarijas patvirtina ir draudimo kompanijų statistika.

2. „Chevrolet Malibu“

Lyginant su pirmtakais, naujojo modelio saugumo įvertinimas pasikeitė kardinaliai. Dabar tai yra vienas iš saugiausių automobilių JAV rinkoje. Valstybės organizuojamose daužymuose jis surinko penkias žvaigždutes visiems testams, išskyrus virtimą.

Sedanas buvo gerai įvertintas ir naujajame nedidelio persidengimo priekinio smūgio bandyme. Norintys maksimalaus saugumo taip pat turėtų pasirinkti susidūrimo iš priekio, juostos keitimo įspėjimo sistemas, aklos zonos ir užnugario stebėjimo važiuojant atbuline pavara įrangą.

3. M klasės „Mercedes-Benz“

M klasės „Mercedes-Benz“ saugumas įvertintas puikiai visuose IIHS testuose, įskaitant nedidelės persidengimo zonos bandymą. Valstybės organizuojamose daužymuose šiam modeliui taip pat buvo skirti maksimalūs įvertinimai visose kategorijose išskyrus virtimą.

Visureigyje gausiai montuojama įranga leisianti išvengti eismo įvykių. Tai ir vairuotojo dėmesio stebėjimo įranga, kuri stebi vairavimo įpročius tam, kad efektyviau galėtų nustatyti mieguistumo požymius.

Juos pastebėjusi apie tai vairuotojui praneša garsiniu signalu ir degančiu kavos puodelio simboliu prietaisų skyde. Taip pat M klasės visureigis suteikia itin dideles sėdėjimo padėties reguliavimo galimybes, todėl jame patogiai gali įsitaisyti įvairiausio ūgio ir sudėjimo vairuotojai.

4. „Subaru Outback“

Šiam modeliui maksimalaus įvertinimo valstybiniuose pasyvaus saugumo testuose nepavyko gauti tik už virtimą. IIHS rezultatai beveik tokie pat geri, keblumų kilo tik dėl mažos persidengimo zonos smūgio.

Visgi dėl tikslaus valdymo, visų ratų pavaros, puikaus priekinio smūgio testo įvertinimo ir susidūrimų išvengti padedančios „EyeSight“ į prastą vieno bandymo rezultatą galima ir nekreipti tiek daug dėmesio.

5. „Mazda CX-5“ Visureigio saugumas puikiai įvertintas IIHS netiesioginio ir mažo persidengimo priekinių bei šoninio smūgio testuose. Jis taip pat pavyzdingai atlaikė stogo tvirtumo ir gale sėdinčių keleivių saugumo bandymus.

Valstybės rengiamuose testuose jis taip pat pasirodė puikiai, gaudamas aukščiausią įvertinimą už saugumą smūgio automobilio šonu į stulpą atveju. Gerus aktyvaus saugumo reitingus šiam automobiliui leido gauti sistema, kuri esant pavojui automatiškai sustabdys iki 30 km/val. greičiu važiuojantį automobilį. Vienintelis ryškus jo trūkumas – prastas matomumas judant atgal.

6. „Cadillac XTS“

Šis sedanas yra erdvus, komfortiškas ir technologiškai labai pažangus. Valstybiniuose testuose jo pasyvus saugumas buvo įvertintas visose kategorijose, išskyrus virtimą.

Savo ruožtu, IIHS šiam modeliui skyrė puikų įvertinimą už eismo įvykių išvengti padedančios pagalbinės įrangos komplektą. Į jį įeina juostos keitimo, kliūties iš priekio įspėjimo sistemos, taip pat ir sėdynė, kuri priklausomai nuo potencialaus pavojau krypties vibruoja vienoje ar kitoje pusėje.

Taip pat šiame automobilyje montuojama adaptyvi greičio palaikymo sistema ir automatinio stabdymo įranga važiuojant tiek į priekį, tiek ir atgal. Kartu su avarijos padarinių sušvelninimo sistema ji arba laiku visiškai sustabdo automobilį arba eismo įvykio pasekmes padaro ne tokias skaudžias.

7. „Honda Accord“

Nors greta kitų automobilių „Honda Accord“ kupė ir sedano rezultatai neatrodo įspūdingai, vidutinio dydžio modelių segmente jie yra vieni iš geriausių.

Kupė penkias žvaigždutes gavo visose valstybinių daužymo testų kategorijose, tuo metu sedano saugumas už smūgį iš priekio buvo įvertintas keturiomis. Sudėtingiausiame daugeliui gamintojų IIHS mažo persidengimo priekinio smūgio teste sedanas buvo įvertintas gerai, o kupė saugumas yra tik patenkinamas.

Tam kad atitiktų aktyvaus saugumo reikalavimus šiame modelyje turi būti montuojama aktyvaus saugumo įranga – priekinio smūgio, eismo juostos keitimo įspėjimo sistemos ir adaptyvi greičio palaikymo kontrolė. Taip pat montuojama šauniai atrodanti apie aklojoje zonoje esančias transporto priemones įspėjanti įranga, kuri itin praverstų vairuojant mieste.

8. „Cadillac SRX“

Puikiai įrengto, aštraus stiliaus visureigio rezultatai valstybiniuose testuose nėra idealūs, tačiau jų pakako, kad bendras rezultatas būtų penkios žvaigždutės. IIHS bandymuose jo pasyvus saugumas buvo įvertintas gerai visose kategorijose, išskyrus mažo persidengimo zonos priekinį smūgį.

Eismo įvykių prevencijos įranga veikia naudojant radarus, kameras ir judesio daviklius. Į ją įeina adaptyvi greičio palaikymo kontrolė, įspėjimo važiuojant atbuline pavara sistema ir automatinio stabdymo judant pirmyn ar atgal pagalba. Kaip ir brangesniuose modeliuose, montuojama ir sistema, kuri apie pavojus įspėja ne garsiniais signalais, o sėdynės virpesiais.

9. „Honda Civic“

Šio automobilio pasyvaus saugumo vertinimai nėra tokie geri kaip kitų transporto priemonių šiame sąraše, tačiau tarp kitų kompaktiškų modelių jis pasirodė bene geriausiai.

IIHS bandymuose jis buvo įvertintas gerai visose kategorijose įskaitant ir mažo persidengimo priekinį smūgį. Daugumoje valstybinio testo daužymų jo saugumui buvo skiriamos penkios žvaigždutės. Hibridinį modelį verta rinktis dėl būtent jam siūlomos sistemos, įspėjančios apie priekinio smūgio pavojų.

Sekite Lrytas.lt Auto naujienas Facebook'e.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.