Kaip avarinėje situacijoje tinkamai stabdyti?

Dėl griežtų saugumo reikalavimų stabdžių antiblokavimo sistema (ABS) tapo standartine įranga daugelyje naujų automobilių prieš gerą dešimtmetį.

ABS yra puikus vairuotojo darbą palengvinantis išradimas, tačiau jo privalumais pasinaudoti sugeba ne visi vairuotojai.<br>Newspress.co.uk nuotr.
ABS yra puikus vairuotojo darbą palengvinantis išradimas, tačiau jo privalumais pasinaudoti sugeba ne visi vairuotojai.<br>Newspress.co.uk nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Nov 29, 2014, 8:15 AM, atnaujinta Jan 20, 2018, 8:41 AM

Visgi nors dauguma vairuotojų žino, kad jų automobilyje tokia sistema yra, retas kuris iš tiesų supranta kaip ji veikia ir kaip turėtų būti naudojama situacijoje, kuriose yra reikalinga.

Ypač tai aktualu šiomis dienomis, kai keliai tapo slidūs – šiandien Vilniaus regiono keliuose dieną laukiama plikledžio.  Kaip praneša BNS, Rytų Lietuvoje mažesnio intensyvumo rajoniniai keliai kai kur padengti privažinėtu sniegu, slidūs.  Likusioje šalies teritorijoje valstybinės reikšmės kelių dangos sausos. 

Fizikos dėsnių nenugalėsite

ABS stabdymo sistema naudoja daviklius, pagal kuriuos gali nustatyti, ar intensyvaus stabdymo metu ratas gali užsiblokuoti. Jei toks pavojus iškyla, hidrauliniai vožtuvai sumažina maksimalų slėgį tenkantį tam ratui, idant būtų išvengta slydimo ir vairuotojas išlaikytų automobilio kontrolę.

Tačiau ši sistema neturėtų tapti pernelyg drąsaus vairavimo dingstimi sudėtingomis eismo sąlygomis. Taip pat vairuotojai neturėtų atprasti laikytis saugaus atstumo nuo priekyje važiuojančios transporto priemonės.

Derėtų prisiminti, kad ABS efektyvumas ant slidžios dangos yra ribotas ir apledėjusiu keliu čiuožiantį automobilį sustabdys tik šaligatvio bortas ar kitas standus objektas. Todėl žiemą svarbiausia yra pasirinkti saugų greitį.

Kaip išsiversti be ABS

Dauguma naujų automobilių turi ABS sistemas, tačiau senesniuose modeliuose, kuriuos jaunesni vairuotojai gali prisiminti kaip pirmuosius, tokios įrangos greičiausiai nėra. Tokiu atveju vertėtų prisiminti, kad ir pats galite sukurti jos analogą.

Jei jau nutiko taip, kad ant slidžios kelio dangos pradėjote važiuoti pernelyg dideliu ir mėginsite staigiai stabdyti, didelė tikimybė, kad ratai bus blokuojami ir automobilis pradės slysti nevaldomai. Norėdami to išvengti ritmiškai spauskite koja stabdžio pedalą aukštyn-žemyn.

Taip iš esmės pamėgdžiosite ABS sistemos darbą, nors ir ne taip efektyviai. Nepamirškite stebėti aplinkos tam, kad galėtumėte nukreipti automobilį saugiausia kryptimis ir pasistenkite nesustingti ištikti šoko.

Pažadinkite patys save

ABS yra puikus vairuotojo darbą palengvinantis išradimas, tačiau jo privalumais pasinaudoti sugeba ne visi vairuotojai. Sistemos naudinga todėl, kad leidžia maksimaliai išnaudoti stabdymo jėgą ir tuo pat metu išlaikyti automobilio konkrolę ir išvengti avarijos.

Kai kuriuos vairuotojus tokiose situacijose ištinka panikos priepuoliai. Jie toliau važiuoja tiesiai ir atsitrenkia į priešais juos esančią kliūtį. Vienas iš būdų išvengti skaudžių pasekmių tokiu atveju yra pačiam save pažadinti.

Saugaus vairavimo specialistai pataria tiesiog garsiai sušukti „stabdyk ir vairuok!“. Garsiai tai ištardami sukoncentruosite savo mintis ir daugeliu atvejų turėsite pakankamai laiko tam, kad suvaldytumėte automobilį į nieką neatsitrenkę.

Parengė Saulius Rinkevičius.

Sekite Lrytas.lt Auto naujienas Facebook'e.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.