Eismo specialistas: „Koks skirtumas, ar tu teisus, jei negyvas?“

Jonavos rajono savivaldybėje vykusio saugaus eismo komisijos posėdžio metu atkreiptas dėmesys į pėsčiųjų elgesį.

Per perėjas žengiantys pėstieji ne visuomet įsitikina, kad tai saugu.<br>J.Stacevičiaus asociatyvi nuotr.
Per perėjas žengiantys pėstieji ne visuomet įsitikina, kad tai saugu.<br>J.Stacevičiaus asociatyvi nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Jurgita Vilčinskienė (jonavoszinios.lt)

Dec 11, 2014, 3:47 PM, atnaujinta Jan 19, 2018, 9:49 AM

Pasak komisijos narių, jonaviečiai per pėsčiųjų perėjas eina visiškai nesisaugodami. Tuo tarpu teisėsaugininkai, tirdami bylas, kai pėsčiųjų perėjose žūsta ar būna sužalojami žmonės, yra kategoriški ir kaltais pripažįsta tik vairuotojus.

Kaltas tik vairuotojas?

Tuo tarpu Kelių eismo taisyklės nurodo, kad įžengti į važiuojamąją dalį pėstiesiems leidžiama tik po to, kai jie įvertina atstumą iki artėjančių transporto priemonių ir jų greitį ir įsitikina, kad tai saugu, taip pat važiuojamojoje dalyje pėstieji neturi delsti ar stoviniuoti.

„Tačiau kai eismo įvykis įvyksta pėsčiųjų perėjoje, prokuroro nuomonė būna viena – kaltas tik vairuotojas“, – sakė saugaus eismo komisijos narys Andrius Venckus.

„Kai sustoju toje pėsčiųjų perėjoje, kur yra šviesoforas, nepatiriu jokios įtampos. Bet kai sustoju nereguliuojamoje pėsčiųjų perėjoje – dažnai dėl pėsčiųjų elgesio patiriu įtampą“, – sakė komisijos narys Mindaugas Skorupskas.

Komisijos nuomone, tiek policijos pareigūnai, tiek ir patys pėstieji į šią problemą turėtų atkreipti didesnį dėmesį ir rūpintis saugumo.

„Koks skirtumas, jei tu teisus, bet esi negyvas?“ – retoriškai klausė M.Skorupskas.

Perėja negarantuoja saugumo

Nors Jonavoje pėsčiųjų perėjų „prikepta“ itin daug, tačiau saugaus eismo specialistai sako, kad pėsčiųjų perėjos niekur Lietuvoje negarantuoja saugumo – tai yra vieta, kur sužeidžiama daugiausiai žmonių.

Šia tema yra kalbėjęs VšĮ Kelių ir transporto tyrimo instituto Saugaus eismo skyriaus viršininkas Mindaugas Katkus.

„Anksčiau buvo manoma, kad jeigu įrengsime pėsčiųjų perėją, taps saugiau. Tai yra netiesa, tai yra mitas. Tyrimai ir statistika rodo ką kitą. Jei įrengiama pėsčiųjų perėja, eismo įvykių beveik niekada nesumažėja, o dažnais atvejais jų gerokai padaugėja.

Kas vyksta pėsčiųjų perėjoje? Žmogus nebežiūri į atvažiuojančius automobilius. Jis galvoja, kad tai pėsčiųjų šaligatvio ar tako tęsinys ir jis yra visiškai Saugus ir kad vairuotojai jį mato arba turi matyti. Bet anaiptol taip nėra.

Pėsčiųjų perėjos yra tos vietos, kur miestuose žūsta arba yra sužeidžiama daugiausiai pėsčiųjų. Dėl to jas reikia įrenginėti labai atsakingai, riboti jų kiekį.

Pėstieji yra vaikai, senyvo amžiaus, neįgalūs žmonės, įvairaus mąstymo, įvairaus išsilavinimo, supratimo lygio žmonės. Ir kelių eismo taisykles skaito retas pėstysis“, – sakė M.Katkus.

Elgiasi lyg savame kieme

Neatsakingai elgiasi tie pėstieji, kurie per gatvę eina tarsi vaikštinėtų Kauno laisvės alėja, kalbėdami mobiliaisiais telefonais, o svarbiausia – į pėsčiųjų perėją žengdami tarsi į nuosavo namo kiemą.

Saugaus eismo komisijoje nuspręsta kreiptis į rajono policijos pareigūnus ir paprašyti pateikti duomenis, kiek pėsčiųjų per pastaruosius metus yra nubausta už prasižengimus pėsčiųjų perėjose.

„Taip pat kartu su policijos pareigūnais kitais metais organizuosime prevencines priemones, skirtas pėstiesiems“, – sakė G.Brukas.

Sekite Lrytas.lt Auto naujienas Facebook'e.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.