Tačiau likusiems 10 proc. vairuotojų tai nerūpi.
„Dažnai dalyvauju Klaipėdoje rengiamose konferencijoje. Jeigu nuo Kauno pajūrio link važiuoju 130 km/val. greičiu, mane lenkia nemažai automobilių“, - pasakojo pašnekovas.
G.Apanavičiaus žiniomis, greičio matuokliai net ir mieste nustatyti taip, kad nefiksuotų 10 ar net 15 km/val. greitį viršijančių transporto priemonių. Kitu atveju Lietuvos kelių policijos tarnyba būtų užversta pažeidėjų nuotraukomis, o baudas mokantiems vairuotojams tektų laukti ilgose eilėse.
Lankydamasis pas policijos komisariate dirbantį draugą gydytojas pastebėjo, kad pažeidėjų eilėse stovi ir pensinio amžiaus žmonių, ir jaunų moterų su mažais vaikais. Todėl kelių erelis nebūtinai yra jaunas vaikinas, vairuojantis BMW.
Gydytojas prisipažino vairuojantis galingą automobilį, tačiau neviršijantis leistino greičio. Lenktynėse prie šviesoforų jis taip pat nedalyvauja.
Nedidelį atstumą nuo namų iki Vilniaus miesto klinikinės ligoninės G.Apanavičius įveikia neskubėdamas. Atsargus vairuotojas važiuoja 40 km/val. greičiu, pirmąja juosta, todėl jį lenkia dauguma automobilių. Chirurgas save priskiria prie senelių tipo vairuotojų.
„Kai remonto dirbtuvėse keičiau kažkokią detalę, meistras sakė, kad ji sugedo dėl to, jog vairuoju kaip senelis. Patarė man išvažiuoti į automagistralę ir „pavaryt greitai“. Dabar ir sakau, kad toks mano vairavimo stilius“, - pasakojo medikas.
Gydytojo nuomone, baudos už greičio viršijimą yra gana griežtos, tačiau didesnį efektą pavyktų pasiekti daugiau kalbant ir rašant apie neatsakingo vairavimo keliamą pavojų.
„Kol neužaugs nauja vairuotojų karta, bijau, kad situacija į gera iš esmės nepasikeis. Jie turi girdėti, matyti ir skaityti apie tai, kaip privalo elgtis kultūringas eismo dalyvis. Baudomis nieko gero nepasieksi, nes žiaurumas nėra tinkama priemonė“, - įsitikinęs G.Apanavičius.