Šiurpiausios avarijos, 2014-aisiais sukrėtusios Lietuvą

Peržvelgdami svarbiausius praėjusių metų įvykius nuošalyje negalime palikti ir skaudžiausių nelaimių. Nors jų padarinių pamiršti ar pašalinti neįmanoma, visiems šios avarijos gali būti kaip paskata mokytis iš kitų klaidų, o ne daryti savas.

2014-01-19. Vilnius: maršrutinis autobusas partrenkė pėsčiąsias perėjoje, žuvo močiutė ir anūkė.<br>Vidmanto Balkūno nuotr.
2014-01-19. Vilnius: maršrutinis autobusas partrenkė pėsčiąsias perėjoje, žuvo močiutė ir anūkė.<br>Vidmanto Balkūno nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Jan 1, 2015, 6:21 PM, atnaujinta Jan 17, 2018, 6:50 AM

Remiantis Kelių policijos duomenimis, 2014 m. iki gruodžio 29 Lietuvos keliuose įvyko 3230 įskaitinių eismo įvykių (130 eismo įvykių, arba 3,8 proc. mažiau nei per tą patį laikotarpį 2013 m.), šiuose eismo įvykiuose buvo sužeista 3743 eismo dalyviai (213 sužeistų, arba 5,3 proc. mažiau nei per tą patį laikotarpį 2013 m.), žuvo 262 žmonės (6 žmonėmis, arba 2,3 proc. daugiau nei per tą patį laikotarpį 2013 m.).

2014-01-19. Vilnius: maršrutinis autobusas partrenkė pėsčiąsias perėjoje, žuvo močiutė ir anūkė

Vilniuje šie metai prasidėjo liūdnai. Sausio 19 d. maršrutinis autobusas pervažiavo per pėsčiųjų perėją ėjusius du žmones. Vairuotojo kolegos pasakojo, kad jis darbe nebuvo naujokas – autobusą vairuoja jau kelerius metus.

Nelaimė įvyko apie 15 val. Laisvės prospekto ir Rygos gatvių sankryžoje. Šviesoforu reguliuojamoje sankryžoje sukęs 46-ojo maršruto autobusas partrenkė per perėją ėjusias mažametę mergaitę ir jos močiutę. Sunkiasvorio autobuso ratai pervažiavo abu kūnus.

Policijos pareigūnai nustatė, kad žuvo 70 metų moteris ir 8 metų jos anūkė.

Į įvykio vietą skubiai atvyko medikai, bet aukos jau buvo mirusios. Pagalbos prireikė mergaitės tetai ir motinai – garbaus amžiaus moters dukrai, – kuri skubiai atlėkė į nelaimės vietą. Ją ištiko šokas.

Apie tragediją diskutavo daugelis autobusų parko darbuotojų: nuo vairuotojų iki šaltkalvių. Visi svarstė, kas buvo tikrasis tragedijos kaltininkas – ar pėsčiųjų nepastebėjęs vairuotojas, ar žuvusiosios.

Autobuso keleiviai teigė matę, jog sukdamas į sankryžą vairuotojas žiūrėjo į kairę pusę, todėl lemiamu momentu galėjo nepastebėti iš dešinės pusės į gatvę įžengusių pėsčiųjų.

Močiutę ir mergaitę partrenkęs vairuotojas praėjus šiek tiek laiko po nelaimės išėjo iš darbo.

2014-03-29. Utena: neblaivaus vairuotojo automobilis taranavo pagrindine gatve važiavusį taksi, žuvo pastarojo vairuotojas ir dvi keleivės

Kraupi nelaimė Utenoje įvyko ankstyvą pavasarį. Kovo 29 d. ryte apie 8 val. iš šalutinės A. Baranausko gatvės į pagrindinę Užpalių gatvę sukęs neblaivaus vyro vairuojamas „Audi A6“ automobilis trenkėsi į Užpalių gatve važiavusį „Renault“ markės taksi. Ir 56 metų taksi vairuotojas, ir dvi jo pensinio amžiaus keleivės žuvo vietoje.

Anot liudininkų, dideliu „Audi“ greičiu jau ore įveikė greičio ribojimo kalnelį ir atskriejęs į Užpalių gatvės sankryžą „kirto“ į „Renault“ markės taksi automobilio vidurį.

Avarijos kaltininkui uteniškiui Mantui Šironui buvo nustatytas 1,91 prom. girtumas. Jis kaip ir gale sėdėjęs keleivis atsipirko nubrozdinimais. Šalia vairuotojo priekinėje keleivio pusėje sėdėjusiai merginai lūžo raktikaulis.

Girtas vairuotojas avariją sukėlė tada, kai spruko nuo policijos. Tą rytą Utenoje pareigūnai vykdė reidą, per kurį tikrino vairuotojų blaivumą. Siekdamas neįkliūti pilną automobilį keleivių vežęs vyras mėgino išvengti patrulių, todėl padidino greitį ir nestabdydamas lėkė miesto gatvėmis.

Sulaikytas jaunas vyras atgailavo ir atsiprašinėjo, tačiau tai neišgelbėjo jo nuo bausmės - M.Široną teismas pasiuntė už grotų keturiolikai metų.

2014-07-04. Vilnius: neblaivaus TV laidų vedėjo Jonas Radzevičiaus vairuojamas automobilis partrenkė perėja ėjusį žmogų, žuvo pensijinio amžiaus vyras

Prieš Kalėdas teismą pagaliau pasiekė tragišką avariją sukėlusio Jono Radzevičiaus byla. Žinomas laidų vedėjas, liepos 4 d. rytą Vilniaus centre, Upės gatvėje vairuodamas automobilį „Opel Zafira" partrenkė pėsčiąjį. Iš karto po nelaimės 67-erių vyriškis sunkios būklės buvo išvežtas į ligoninę. Tačiau medikams jo gyvybės išgelbėti nepavyko - sužalojimai buvo pernelyg sunkūs.

Iš karto po avarijos pareigūnams ir liudininkams kilo įtariamų, kad J.Radzevičius galėjo būti apsvaigęs. Jis patyrė nesunkių sužalojimų – nestipriai apdraskytas veidas, rankos. Į įvykio vietą atvykus pareigūnams, žinomas televizijos veidas buvo pasodintas į policijos automobilį.

Įtariamasis avarijos kaltininkas pareigūnams nesipriešino, buvo sutrikęs, sunkiai orientavosi aplinkoje, pareigūnai jį vis prilaikė už parankių. Vyras po avarijos galėjo būti ištiktas šoko. Jis išvežtas į policijos komisariatą apklausai. Pats J.Radzevičius neigė, kad buvo išgėręs.

Pasak ekspertų oficialiai patvirtintų išvadų, liepos 4 dienos eismo įvykyje dalyvavusiam vyrui nustatytas sunkus girtumo laipsnis – 2,53 promilės. Narkotinių medžiagų pėdsakų jo kraujyje nerasta.

Baudžiamasis kodeksas numato, kad asmeniui, dėl kurio padarytos avarijos žuvo žmogus ir jei jis avariją sukėlė būdamas neblaivus, apsvaigęs nuo narkotinių, psichotropinių ar kitų psichiką veikiančių medžiagų, gali būti skirtas laisvės atėmimas nuo trejų iki dešimties metų.

Penkių vaikų tėvas J.Radzevičius dirbo televizijos laidos „Teleloto“ bei įvairių renginių vedėju.

2014-09-09. Panevėžys: neblaivaus policijos pareigūno vairuojamas automobilis partrenkė perėja ėjusius pėsčiuosius, žuvo pensijinio amžiaus sutuoktinių pora

Vos prasidėjus naujiems mokslo metams dar viena skaudi nelaimė įvyko Panevėžyje. Rugsėjo 9 d. vakarą girtas kriminalinės policijos pareigūnas perėjoje parbloškė tris žmones. Po smūgio viena pensijinio amžiaus moteris mirė iš karto, kitas sužeistas pagyvenęs vyras mirė ligoninėje. Vėliau paaiškėjo, kad tai buvo sutuoktinių pora.

Dar vienas tuo pat metu per perėją ėjęs pėsčiasis - Nidos gyventojas Mečislovas Radzevičius save vadina laimės kūdikiu. 78 metų vyras vienintelis liko gyvas iš trijų žmonių, į kuriuos pėsčiųjų perėjoje rėžėsi girto policijos pareigūno vairuojamas automobilis.

Iki lemtingos nelaimės niekada rimtai nesirgęs nidiškis dabar beveik nesikelia iš lovos. Sulaužyti devyni kairės kūno pusės šonkauliai, plyšo vidaus organai – kairysis plautis ir blužnis.

Tik praėjus penkioms savaitėms po avarijos iš ligoninės išrašomas vyras sužinojo, kad sunkiai sužaloti jo 86 metų sesuo Zofija Sacevičienė bei jos 84-erių sutuoktinis Vladas Sacevičius mirė.

Į perėją įlėkusį ir tris pėsčiuosius partrenkusį automobilį „Renault Espace“ vairavęs Panevėžio kriminalinės policijos vyresnysis tyrėjas 46–erių Valerijus Salmonas buvo sulaikytas ir uždarytas į areštinę. Iš karto po avarijos jo organizme rastos 1,42 promilės alkoholio.

Jam gresia iki 10 metų kalėjimo.

2014-11-28. Vilnius: Tūkstantmečio gatvėje vilkikas sudaužė 21 lengvąjį automobilį

Didžiausia visų laikų avarija Vilniuje įvyko lapkričio 28-osios, penktadienio, vakare. Kaliningrado srityje registruotas vilkikas su rusiškais numeriais rėžėsi į 21 lengvąjį automobilį ir tik per stebuklą nė vienas žmogus per šią nelaimę nežuvo. Šeši buvo sužeisti.

Vilkiko vairuotojas, Rusijos pilietis, aiškino, kad sugedo vilkiko stabdžių sistema ir jis čiuožė gatve nevaldomas apie 300 metrų. Pakeliui vilkikas traiškė viską, kas tik pasipainiojo jo kelyje.

Tačiau specialistams ši versija pasirodė keista, mat pneumatiniai vilkikų stabdžiai veikia visai kitaip nei lengvųjų automobilių - dingus slėgiui stabdžiai "sukrenta", blokuoja ratus ir iš karto ima stabdyti automobilį.

Neatmetama ir versija, kad vairuotojas galėjo užsnūsti prie vairo. Termometras tą vakarą sostinėje rodė 7 laipsnius šalčio. Kelio danga buvo gana slidi, tačiau matomumas geras.

2014-12-08. Molėtų rajonas: du automobiliai susidūrė kaktomuša, žuvo priešpriešine juosta važiavusio „Volvo“ vairuotojas ir keleivė

Paskutinis metų mėnuo taip pat buvo pažymėtas šiurpia avarija. Per kraupią kaktomušą Molėtų rajone gruodžio 8 d. rytą žuvo brolis ir sesuo. Dar trys žmonės buvo sužaloti. Žuvusiųjų ir sužeistųjų kūnus iš sumaitotų lengvųjų automobilių traukė ugniagesiai. Tokios baisios avarijos Molėtų rajone nebuvo jau seniai.

Išsiaiškinta, kad kaktomuša susidūrė automobiliai „Volkswagen Bora“ ir „Volvo S60“. Liudininkai sakė, kad avarija įvyko automobilio „Volvo“ vairuotojui lenkiant kitą mašiną. Automobilis išvažiavo į priešingos krypties eismo juostą ir kaktomuša susidūrė su „Volkswagen“.

Sustoję žmonės nuo galinės „Volvo“ sėdynės ištraukė vieną sužalotą žmogų. Nukentėjęs buvo perduotas atskubėjusiems greitosios pagalbos medikams. Tuo metu ugniagesiai pradėjo vaduoti kitus mašinose užspaustus žmones.

Iš „Volkswagen Bora“ du sužeisti jauni žmonės buvo išlaisvinti gana greitai. Jie labai sunkiai sužaloti. Nukentėjusius vairuotoją ir keleivį medikai skubiai išvežė į ligoninę.

Paaiškėjo, kad automobilio „Volvo“ vairuotojas per susidūrimą iš karto žuvo. Jo kūną iš metalo laužo krūvos ištraukę gelbėtojai pradėjo vaduoti greta sėdėjusią keleivę. Kad ją ištrauktų, ugniagesiai turėjo gerokai paplušėti.

Iš mašinos ištraukus merginos kūną, greitosios pagalbos medikai konstatavo jos mirtį. Netrukus paaiškėjo, kad tai yra žuvusio vairuotojo sesuo.

Kelias tuo metu, kai įvyko avarija, buvo drėgnas, slidu nebuvo. Pareigūnai teigė, kad tokios kraupios avarijos Molėtų rajone nėra buvę jau seniai.

2014-12-21. Plungės rajonas: automobilis išvažiavo į priešpriešinę eismo juostą, kliudė dvi transporto priemones, žuvo trys vyrai Šiurpiausia paties tragiškiausio metų savaitgalio avarija įvyko Plungės rajone. Naktį iš gruodžio 20 į 21 d. slidžiame kelyje ties Milašaičių kaimu įvyko kraupi avarija, per kurią žuvo trys žmonės, dar trys buvo sužeisti. Visi žuvusieji važiavo automobiliu „Opel Astra“. Ketvirtas kartu vykęs asmuo – sužeistas.

Per nelaimę sužalotas ir „Opel Zafira“ automobilio, kurį vairavo moteris, keleivis. Į avariją taip pat pateko „Audi A4“. Juo važiavę vaikinas ir mergina sužalojimų nepatyrė, o automobilis apgadintas nestipriai.

Automobilio „Astra“, kuriuo važiavo keturi vyrai, vairuotojas kelio Plungė - Rietavas posūkyje nesuvaldė automobilio ir įvažiavęs į priešpriešinę eismo juostą rėžėsi į iš priekio atvažiuojantį „Opel Zafira“, o po akimirkos kliudė iš paskos važiuojantį automobilį „Audi A4“.

Po smūgių „Opel Astra“ vertėsi. Iš karto žuvo trys vyrai. „Opel Zafira“ po susidūrimo nulėkė nuo kelio. Automobilį vairavusi moteris ir keleivis dėl daugybės kūno sužalojimų pateko į Plungės ligoninę.

Tragiška gruodžio pabaiga

Kaip pažymėjo Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) eismo saugumo skyriaus vedėjas Nemunas Abukauskas, avaringumas Lietuvoje vis dar išlieka pakankamai didelis. Lyginant su kitomis Europos Sąjungos šalimis, žuvusiųjų skaičius, tenkantis 1 milijonui gyventojų yra vienas didžiausių.

Anot jo, pagrindinės eismo įvykių, kuriuose žuvo žmonės, priežastys tebelieka viršytas greitis, eismo dalyvių (ypač pėsčiųjų) neatsargumas, mandagumo, savitarpio supratimo ir pagarbos vieni kitiems trūkumas keliuose.

„Eismo įvykių ir jų pasekmių sudėtingumo lygį vis dar skatina didžiausias tarp Europos Sąjungos šalių vidutinis automobilių amžius, kuris Lietuvoje sudaro 14 metų ir atitinkamas automobilių techninė būklė: iš kelių eismo įvykį patyrusių automobilių sumontuoti, eismo įvykiams neatsparūs automobiliai“, - kalbėjo specialistas taip pat pridurdamas, kad labai daug eismo nelaimių sukelia neblaivūs eismo dalyviai.

N.Abukauską ypač neramina žuvusiųjų eismo įvykiuose kiekio padidėjimas. Jis atkreipė dėmesį, kad šis padidėjimas buvo gana staigus, kai per vieną savaitgalį (gruodžio 19-21 d.) eismo įvykiuose žuvo net 10 eismo dalyvių.

„Tai išties tragiški skaičiai, daug gali iliustruoti paprastas palyginimas: per visą šių metų kovo mėnesį (šį mėnesį žuvusiųjų buvo mažiausiai) Lietuvos keliuose ir gatvėse žuvo 15 žmonių!“, - stebėjosi jis.

Avarijų priežastys nesikeičia

Dėl visų tą savaitgalį įvykusių eismo įvykių pradėti ikiteisminiai tyrimai, todėl anot N. Abukausko, kol kas negalima tiksliai įvardinti eismo įvykius lėmusių priežasčių. Visgi daugelis aplinkybių aiškėja jau dabar. O jos tos pačios – viršytas saugus greitis, neįvertintos eismo sąlygos, atšvaitų nedėvėjimas, alkoholio vartojimas.

N.Abukauskas pastebėjo, kad vis daugiau eismo įvykių nutinka ne dėl nesaugių kelio parametrų – eismo įvykius lemia neatsargus, neatidus vairavimas, atsainus požiūris į kelių eismo taisyklių reikalavimus. Anot jo, tai iliustruoja ir keletas šiais metais nutikusių ypatingai skaudžių eismo įvykių: gruodžio 8 dieną, kelyje Vilnius-Utena kaktomuša susidūrus dviem automobiliams žuvo du eismo dalyviai.

Specialistas prisiminė ir kitą eismo įvykį, kai Plungės rajone gruodžio 21 d. automobilio vairuotojas vairuodamas automobilį, neįvertino meteorologinių oro sąlygų, nepasirinko saugaus važiavimo greičio, nesuvaldė automobilio, išvažiavo į priešpriešinę eismo juostą ir susidūrė su priešpriešiais atvažiuojančiais automobiliais. Eismo įvykio metu žuvo visi trys automobiliu važiavę žmonės.

„Net keletas eismo įvykių gruodžio mėnesį įvyko dėl ant kelio važiuojamosios kelio dalies gulėjusių ar sėdėjusių pėsčiųjų. Pėstieji žuvo vietoje... Nesunku suprasti, kad tokiais atvejais ir inžinerija yra bejėgė“, - liūdnai pastebėjo jis.

Pavojų suvokia tik nedaugelis

N.Abukauskas konstatavo, kad daugeliui žmonių dar svetimas pavojaus suvokimas dalyvaujant eisme, dar labai dažnos nekultūringo, netgi agresyvaus vairavimo apraiškos, trūksta pagarbos vienas kitam. Anot jo, kaip bebūtų gaila, bet tik nedaugelis suvokia, kad dalyvavimas eisme yra bene pavojingiausia veikla iš viso to, ką mes veikiame per savo gyvenimą.

„Tai verčia ieškoti naujų veiklos būdų, vykdyti kuo intensyvesnę eismo dalyvių šviečiamąją veiklą. Šio proceso vykdymui 2014 m. buvo intensyviau atliekama švietėjiška veikla pasitelkiant masinio informavimo priemonėmis, vykdyti keli didelės apimties projektai, į švietėjišką veiklą įtrauktos visuomeninės organizacijos, įsigyta ir išplatinta didelis kiekis atšvaitų“, - praėjusių metų darbus vardino pašnekovas.

Anot N.Abukausko, siekiant užtikrinti kuo saugesnių eismo sąlygų sudarymo intensyviai bendradarbiaujama su Kelių policija, kadangi saugaus eismo užtikrinimui ypač daug įtakos turi griežtos ir intensyvios eismo dalyvių kontrolės vykdymas.

Tačiau jis pastebėjo, kad daugeliu atvejų ne baudos dydis, bet jos neišvengiamumas gali turėti įtakos piktybiškų kelių eismo taisyklių pažeidimų atvejų sumažėjimui. Sekite Lrytas.lt Auto naujienas Facebook'e.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.