Ignas Gelžinis įvardijo dešiniavairių automobilių problemas

Draudimas nuolatiniams Lietuvos gyventojams vairuoti automobilius, kurių vairas dešinėje pusėje, prieštarauja Konstitucijai. Tokį sprendimą paskelbė Konstitucinis teismas.

Konstitucinis teismas nutarė, kad galima rinktis mašiną su vairu dešinėje.<br>„123rf.com“ nuotr.
Konstitucinis teismas nutarė, kad galima rinktis mašiną su vairu dešinėje.<br>„123rf.com“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Ilona Staškutė („Lietuvos rytas“)

Feb 16, 2015, 4:08 PM, atnaujinta Jan 13, 2018, 1:39 AM

Tačiau ekspertai įspėja, kad priešingas sprendimas – leidimas tokius automobilius naudoti laisvai – reikštų didelį žingsnį atgal eismo saugumui.

Pavojus slypi lenkimuose

Anot Konstitucinio Teismo, nėra pagrindo teigti, kad užsienyje gyvenantis asmuo, Lietuvoje vairuodamas automobilį, pritaikytą eismui kaire kelio puse, kelia mažesnį pavojų eismo saugumui nei pilietis, kurio nuolatinė gyvenamoji vieta yra Lietuvoje.

Lenktynininkas, vairavimo treneris Ignas Gelžinis sutiko, kad skirtingose šalyse gyvenantiems lietuviams turėtų būti taikomos vienodos sąlygos ir draudimai, bet jo manymu, automobilių su vairu dešinėje Lietuvoje nereikėtų naudoti apskritai.

„Dešiniavairis automobilis iš karto yra pavojus, nes jei ruošiesi lenkimui, nematai kelio kol neiškiši pusės automobilio į priešpriešinę juostą. O tai labai pavojinga“, – pabrėžė jis.

Išbandė pats

I.Gelžinis nesiūlė visiškai uždrausti dešiniavairiams automobiliams pasirodyti Lietuvos keliuose, nes tai būtų didelė problema atostogauti atvykstantiems užsieniečiams. Tačiau, jo manymu, eismui kairiąja puse pritaikyti automobiliai Lietuvoje neturėtų būti registruojami.

„Žūstamumas Lietuvos keliuose ir taip labai didelis, taigi nereikėtų ieškoti būdų, kaip jį dar labiau padidinti“, – sakė jis.

Daug laiko užsienyje praleidžiantis sportininkas yra vairavęs „lietuvišką“ automobilį Didžiojoje Britanijoje ir savo kailiu įsitikino, kaip nemalonu važiuoti praktiškai nematant kelio.

„Jaučiasi diskomfortas, ypač važiuojant paskui didesnį automobilį“, – neslėpė I.Gelžinis.

Kita pusė blaško

Įpratus važinėti automobiliu su vairu kairėje pusėje, persėdus į dešiniavairį sunkiau susigaudyti ne tik kelyje, bet ir automobilio viduje – pavarų dėžės svirtis, rankinis stabdis ir prietaisų valdymo skydelis atsiranda nebe prie dešinės, o prie kairės rankos, o vairuotojas pasijunta lyg sėdėtų keleivio vietoje.

„Prisitaikyti prie pasikeitusių gabaritų nėra sudėtinga, bet labai sunku žiūrėti į vidurinį galinio vaizdo veidrodėlį. Tai labai išblaško“, – dalijosi savo bei draugų pastebėjimu I.Gelžinis.

Europos Sąjungos Teisingumo Teismas pernai kovo mėnesį nepalankiai įvertino draudimą Lietuvoje registruoti automobilius su vairu dešinėje pusėje.

Tačiau iki šiol mūsų šalyje tokie automobiliai neregistruojami, nes prieš registraciją reikia pereiti techninę apžiūrą, o ji dešiniavairiams automobiliams neatliekama (išskyrus įstatymu išskirtus senovinius automobilius ir specialiąją techniką).

Sekite Lrytas.lt Auto naujienas Facebook'e.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.