Vis dėlto anksti atšilus orams gatvėse pasirodžiusių pirmųjų dviratininkų tyko dideli pavojai. Šiai eismo dalyvių kategorijai pirmieji pavasario mėnesiai yra pats pavojingiausias laikotarpis.
Dėl nelaimių būna kaltos abi pusės. Automobilių vairuotojai pamiršta pasižiūrėti ar šalia nėra dviratininko arba nesitiki sutikti dviratės transporto priemonės.
Po žiemos dviračiu ilgokai nevažiavęs žmogus gatvėje elgiasi neatsargiai: neįvertina kelio dangos, neatsargiai įvažiuoja į kelią iš kiemų, rieda važiuojamąja kelio dalimi, nors įrengti dviračių takai.
Be to, dauguma dviratininkų būna primiršę ir tai, kad tamsiuoju paros metu važiuojant be atšvaitų vairuotojai dviratės transporto priemonės gali iš vis nepastebėti.
Dviratininkams iš tiesų bene svarbiausia tamsiuoju paros metu išlikti matomiems. Juk šviesą atspindinčios priemonės žmogui gali išgelbėti gyvybę.
Kelių eismo taisyklių nustatyta, kad dviračio gale turi būti raudonas šviesos atšvaitas, iš abiejų šonų – oranžiniai šviesos atšvaitai arba kiti šviesą atspindintys elementai, pritvirtinti prie ratų stipinų.
Praėjusių metų liepos 1 d. pakoregavus Kelių eismo taisykles dviratininkams važiuojant važiuojamąja kelio dalimi ir dienos metu privaloma dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais arba dviračio priekyje turi degti baltos spalvos šviesos žibintas, o gale – raudonos.
Tamsoje privalomi abu saugos elementai – ir liemenė, ir žibintai.