Rudeniniais lapais nukloti keliai slepia pamirštą pavojų

Šalčio pakąsti medžių lapai nukloja kelius miškus ir parkus kertančius kelio ruožus. Policija ir saugaus eismo specialistai primena, kad vairavimas tokiose atkarpose gali būti labai pavojingas.

Vairuotojai prisimena, kad iškritus sniegus turi būti atidesni, tačiau į purviną kelio dangą dažniausiai nekreipia dėmesio.<br>Vlado Ščiavinsko nuotr.
Vairuotojai prisimena, kad iškritus sniegus turi būti atidesni, tačiau į purviną kelio dangą dažniausiai nekreipia dėmesio.<br>Vlado Ščiavinsko nuotr.
Vairuotojai prisimena, kad iškritus sniegus turi būti atidesni, tačiau į purviną kelio dangą dažniausiai nekreipia dėmesio.<br>Romo Jurgaičio nuotr.
Vairuotojai prisimena, kad iškritus sniegus turi būti atidesni, tačiau į purviną kelio dangą dažniausiai nekreipia dėmesio.<br>Romo Jurgaičio nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Saulius Rinkevičius

Nov 4, 2015, 12:19 PM, atnaujinta Oct 5, 2017, 9:28 PM

Pareigūnai vairuotojus perspėja, kad drėgnais lapais padengti keliai tampa tokie pat slidūs kaip ir pasnigus. O tokios situacijos vairuotojai dažnai deramai neįvertina. Jei pasnigus dažnas prisimena sutelkti didesnį dėmesys į kelią, tai pamatę prikritusius lapus vairuotojai nejaučia jokio pavojaus ir važiuoja per greitai.

Vilniaus kelių policija prašo vairuotojų atsižvelgti rudeniui būdingus ir vairavimą apsunkinančius veiksnius: lietų, rūką, tamsą, šaltį, drėgnais lapais padengtus kelius. Būtina pasirinkti ne maksimalų leistiną, bet saugų greitį.

Per vasarą užsimiršta

Saugaus vairavimo treneris Andrejus Savčenko portalui lrytas.lt sakė, kad didžiausi iššūkiai įsibėgėjant šaltajam sezonui vairuotojams yra rūkas, purvinas ir šlapias kelias (įskaitant ir tuos atvejus, kai jį padengia nukritę lapai).

Taip pat ir šalnos, po kurių rytais galima tikėtis ledo ant tiltų, viadukų ir atkarpose, kuriose asfalto dangos pagrindas yra ploniausias.

Apie šiuos pavojus žino dauguma vairuotojų, tačiau po šiltos vasaros kai kurie iš jų apie tai pamiršta.

Pašnekovas pastebėjo, kad „pirmasis sezono paslydimas“ ne visuomet baigiasi sėkmingai. Vieniems vairuotojams pasiseka ir jie nubraukę šaltą prakaitą ima vairuoti atsargiau, o kitiems pasekmės gali būti ir visai liūdnos.

Pavojus stabdant

A.Savčenko pažymėjo, kad mažinti greitį ir būti atidžiam prie vairo privalu būti visada. Ne tik tuomet, kai žmogus išgirsta apie galimas eismo sąlygų permainas.

Europos ralio čempionate važiuojantis Dominykas Butvilas kalbėdamas eismo sąlygas vėlyvą rudenį pastebėjo, kad vairuotojams tenka vėl priprasti prie vairavimo tamsiu paros metu. Jis patarė atkreipti dėmesį į padangas – dėl žemesnės temperatūros kietėjančios gumos sukibimo savybės yra prastesnės.

Šlapi lapai arba purvas, anot lenktynininko, problemų gali sukelti, jei nešvarioje atkarpoje tektų staigiai stabdyti. Tai mažiau pavojinga miestų gatvėse, tačiau rajoniniuose keliuose arba kelio ruožuose, kurie kerta miškus jis patarė vairuotojams būti atidesniems.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.