Suskaičiavo jaunų vairuotojų per metus padarytą žalą

Jauni vairuotojai dažniausiai kaltinami per dideliu pasitikėjimu savo jėgomis, tačiau, pasak draudimo ekspertų, nemažai avarijų įvyksta būtent dėl per mažo pasitikėjimo ir neužtikrintų sprendimų.

Jaunesnių nei 25 m. vairuotojų sukeltų avarijų sukelta žala 2015m. siekia daugiau nei 1 mln. eurų.<br>Andriaus Vaitkevičiaus asociatyvi nuotr.
Jaunesnių nei 25 m. vairuotojų sukeltų avarijų sukelta žala 2015m. siekia daugiau nei 1 mln. eurų.<br>Andriaus Vaitkevičiaus asociatyvi nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Jan 21, 2016, 1:00 PM, atnaujinta Jun 10, 2017, 1:25 PM

„Ergo Insurance“ Lietuvoje duomenimis, jaunesnių nei 25 m. vairuotojų avarijų statistika 2015 m. išliko stabili.

Kaip ir 2014 m., avarijų dalis, kurių dalyviais tapo jaunieji vairuotojai, sudaro apie 10 proc. visų incidentų. Tačiau vidutinė vieno incidento žala per praeitus metus sumažėjo 51 euru.

Pavojingiausi pirmieji metai

„Vidutinė vienos avarijos žala, į kurią papuola jaunesnis nei 25 m. jaunuolis, pernai metais siekė 809 eurus. 2014 m. vidutinė tokių incidentų sukelta žala buvo 860 eurų.

Pastebima, kad tikimybė pakliūti į avariją ypač didelė pirmuosius metus po teisių išsilaikymo. Nesvarbu, ar vairuotojui 20 metų ar 45.

Tai susiję su pasitikėjimo trūkumu, nemokėjimu kelyje daryti greitų sprendimų. Nepatyrę vairuotojai gali sankryžoje paskutinę minutę apsispręsti pasukti arba sugalvoti staigiai stabdyti.

Dar viena tokių avarijų priežastis – saugaus atstumo nesilaikymas“ – teigia kompanijos transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas. Iš viso per 2015 m. registruota beveik 13 tūkst. eismo įvykių, kurių sukelta žala siekia daugiau nei 10 mln. eurų. Iš jų daugiau nei 1200 avarijų dalyviais tapo jaunesni nei 25 m. vairuotojai. Šių avarijų sukelta žala siekia daugiau nei 1 mln. eurų sumą.

„Per pirmuosius savarankiško vairavimo metus vairuotojai išmoksta tokių dalykų, kaip situacijos prognozavimas, pradeda jausti ne tik savo automobilio, bet ir kitų automobilių, stovėjimo aikštelių gabaritus, taip pat įgyja užtikrintumo.

Nemato važiuojančių šalia

Vairuojant labai svarbu matyti bendrą vaizdą, jausti, kaip gali pasielgti šalia važiuojantis automobilis, o nepatyrę vairuotojai būna taip susikoncentravę į savo vairavimą, kad tokių dalykų nemato, – teigia R. Bieliauskas, tačiau kartu pastebi, kad per didelis pasitikėjimas savo jėgomis, per didelio greičio pasirinkimas taip pat tampa dažna avarijų priežastimi jaunimo tarpe. – Tiesa, įžūlių ir per daug pasitikinčių vairuotojų yra mažiau, bet jų sukeltų avarijų pasekmės būna daug liūdnesnės“.

Draudikai pataria net prieš pusmetį ar metus teises gavusiems vairuotojams retkarčiais paprašyti pagalbos vyresnių ir labiau patyrusių vairuotojų, kurie pastebėtų jų vairavimo ypatumus, pasakytų, kokios klaidos daromos.

„Pasnigus pirmajam sniegui, labai naudinga savo vairavimo įgūdžius išbandyti specialiose vairavimo mokyklų aikštelėse ar net kelias valandas pavažinėti su instruktoriumi.

Ypač šis patarimas galioja tiems, kurie teises laikėsi šiltuoju sezonu ir nėra vairavę kitokiomis oro sąlygomis“, – teigia Raimondas Bieliauskas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.