Net ir naktį tvyrant rūkui rekonstruotoje Žalgirio ir Linkmenų gatvių sankryžoje neįmanoma nepastebėti ant apšvietimo stulpų įrengtų ryškiai šviečiančių lempučių.
Vairuotojai netgi svarstė, kad galbūt tai naujas būdas fiksuoti sankryžą įveikiančius automobilius.
Paaiškėjo, kad tai viso labo mirksinčios šviesos, kurios įrengiamos kartu su perėjų kryptiniu apšvietimu.
Jų paskirtis – įspėti vairuotojus, kad reikia būti atidiems ir sumažinti greitį. Tokios lemputės įrengtos ir kitose vietose: Antakalnio, Olandų ir T.Kosciuškos g. bei Molėtų pl. ir Skersinės g. sankryžose.
Eismo valdymo poskyrio vedėjo Eduardo Garbovskio teigimu, lempučių, dar vadinamų mirksiukais, techninės charakteristikos nustatomos rengiant techninį sankryžos projektą.
Tokiai įrangai keliamų reikalavimų nėra daug. Lemputės turi būti galingos, sandarios, taip pat negali skleisti stipraus elektromagnetinio lauko.
Pagal šviesos šaltinio tipą tai gali būti tik šviesos diodai.
Mirksėjimo intervalai bet kuriuo paros metu yra vienodi, o kiekvienoje sankryžoje jie derinami atskirai.
E.Garbovskis patikino, kad, nepaisant šviesos ryškumo, elektros energijos sąnaudų požiūriu tai yra ekonomiškas pasirinkimas. Anot jo, norint pagerinti eismo saugumo rodiklius, diegti šiuolaikiškas technologijas būtina.
Užsienyje populiaresni šviesoforiniai perspėjimo signalai. Jie yra nukreipti į atvažiuojančias transporto priemones ir turi aiškiai suprantamus simbolius.
Pavyzdžiui, į perėją žengiančio pėsčiojo.