Po tragedija virtusio draugų pasivažinėjimo – gausybė aplinkybių

Vos sušilus orams į gatves išvažiuoja motociklininkai. Tuo pat metu eismo įvykių suvestinėje pasirodo ir pirmieji pranešimai apie žuvusius vairuotojus.

Neregistruotą motociklą be teisių vairavęs paauglys išgyveno, tačiau kartu važiavęs draugas mirė ligoninėje.<br>Telšių apskr. VPK nuotr.
Neregistruotą motociklą be teisių vairavęs paauglys išgyveno, tačiau kartu važiavęs draugas mirė ligoninėje.<br>Telšių apskr. VPK nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Saulius Rinkevičius

Mar 31, 2016, 6:35 PM, atnaujinta May 30, 2017, 11:27 PM

Tragiška avarija kovo 12 d. įvyko Mažeikių rajone. Šeštadienio popietę Židikų kaime automobilio „Audi 80“ vairuotojas, važiuodamas pagrindiniu keliu, suko į kairę ir nepastebėjo tuo metu jį lenkiančio motociklo.

Nepilnamečio vairuojamas „Kawasaki“ trenkėsi į automobilio šoną, nulėkė nuo kelio ir apvirto.

Žuvo motociklo keleivis

Per avariją sužalotas motociklo vairuotojas ir kartu važiavęs 18 metų keleivis. Dėl daugybės lūžių ir kitų sužalojimų nepilnametis buvo gydomas Klaipėdos vaikų ligoninėje. Paauglys nebuvo praradęs sąmonės.

Sunkesnių traumų patyrė 18 metų keleivis. Jis komos būsenos pristatytas į Klaipėdos universitetinės ligoninės reanimacijos skyrių. Tą patį vakarą, šiek tiek po 19 val. gautas pranešimas iš ligoninės, kad vaikinas mirė.

Dėl avarijos pradėtas ikiteisminis tyrimas. Jau žinoma, kad automobilį „Audi 80“ vairavęs vyras buvo blaivus.

Kaip praneša Lietuvos kelių policijos tarnyba, motociklas buvo su angliškais valstybiniais numeriais. Taip pat nebuvo apdraustas ir šalyje neregistruotas.

Tą vakarą nelijo, taigi kelio danga buvo sausa, o eismo įvykis įvyko tiesiame ruože.

Mažesni eismo dalyviai

Lietuvos žiedinių motociklų lenktynių veteranas Šarūnas Pladas stebėjosi, kad vaikinas ryžosi į gatvę išvažiuoti taip anksti. Pagal galiojančius įstatymus, neturint žieminių padangų, tai yra nelegalu.

Pašnekovo teigimu, po žiemos automobilių vairuotojai dvirates transporto priemones yra tiesiog pamiršę ir nesitiki jų išvysti kelyje.

„Nesitikėdami pamatyti jų ir nepastebi. Galima vairuotojus dėl to kaltinti, tačiau tai visiškai natūralus dalykas“, – kalbėjo sportininkas.

Š. Pladas įsitikinęs, kad automobilių vairuotojams reikia garsiai pranešti, kad keliuose greitai pasirodys kiti eismo dalyviai: ne tik su motociklais, bet ir su motoroleriais bei dviračiais.

„Reikia žmonėms priminti, kad žvilgsnį fokusuoti jie turėtų ne tik į stambius judančius objektus. Yra ir mažesnių eismo dalyvių, kurie ne tokie pastebimi“, – konstatavo pašnekovas.

Tuo metu motociklininkai ir dviratininkai turėtų neišmesti iš galvos minties apie tai, kad vairuotojai jų gali nepastebėti, todėl gatvėje elgtis atsargiau.

Ryškios aprangos nauda

Š. Plado teigimu, ryški motociklininko apranga avarijose, kai eismo dalyviai važiuoja priešpriešiais, didelės naudos neduotų.

Per šviečiantį žibintą, ji vis tiek bus mažai pastebima. Spalvingas šalmas šiuo atveju būtų naudingesnis.

„Ryškesnė apranga geriau matoma žvelgiant į motociklininką iš šono arba iš galo“, – aiškino jis.

Žiemiškas oras motociklininkui trukdo ne tik dėl šaltos dangos ir padangų teikiamo prastesnio sukibimo. Sustingusiomis rankomis taip pat nepavyks efektyviai valdyti akceleratoriaus ir stabdžių.

Pašnekovas pastebėjo, kad po žiemos primirštų įgūdžių atgavimui taip pat reikia skirti laiko. Važinėti galima ir ankstyvą pavasarį, tačiau Š. Pladas patarė atsižvelgti į papildomus rizikos faktorius.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: kodėl darbo imigrantai svarbūs Lietuvos ekonomikai?