Lietuvos keliai išlieka vieni pavojingiausių Europoje

Europos Komisijos (EK) paskelbti 2015 m. kelių eismo saugumo statistiniai duomenys patvirtina, kad Europos keliai tebėra saugiausi pasaulyje, nepaisant pastaruoju metu sulėtėjusio žūčių keliuose skaičiaus mažėjimo tempo.

Žūčių Lietuvos keliuose rodikliai gerokai viršija ES vidurkį.<br>Domanto Umbraso asociatyvi nuotr.
Žūčių Lietuvos keliuose rodikliai gerokai viršija ES vidurkį.<br>Domanto Umbraso asociatyvi nuotr.
Žūčių Lietuvos keliuose rodikliai gerokai viršija ES vidurkį.<br>Andriaus Vaitkevičiaus asociatyvi nuotr.
Žūčių Lietuvos keliuose rodikliai gerokai viršija ES vidurkį.<br>Andriaus Vaitkevičiaus asociatyvi nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

2016-04-01 12:01, atnaujinta 2017-05-30 21:29

Praėjusiais metais ES keliuose žuvo 26 tūkst. žmonių. Tai 5 500 mažiau negu 2010 m. Tačiau, palyginti su 2014 m., padėtis ES nepagerėjo, praneša EK atstovybė Lietuvoje. Be to, Komisijos skaičiavimais, ES keliuose buvo sunkiai sužeisti maždaug 135 tūkst. žmonių.

Apskaičiuota, kad su žūtimis ir sužeistaisiais keliuose susijusios socialinės išlaidos (reabilitacijai, sveikatos priežiūrai, materialinės žalos atlyginimui ir t. t.) sudarė ne mažiau kaip 100 mlrd. eurų.

Lietuva – viena iš šalių, kuriose fiksuojami didžiausi žūčių keliuose rodikliai.

2015 m. Lietuvoje milijonui gyventojų teko 82 žūtys (Latvijoje – 94, Estijoje – 50), o ES vidurkis – 51,5 – milijonui gyventojų. Palyginti su praėjusiais metais, Lietuvoje šis skaičius sumažėjo 10 proc., o 2010-2015 metais – 19 proc.

Norint pasiekti ES strateginį tikslą – nuo 2010 m. iki 2020 m. perpus sumažinti žūčių keliuose skaičių – svarbiausias vaidmuo tenka valstybėms narėms, nes dauguma kasdienių veiksmų, tokių kaip kelių eismo taisyklių laikymosi užtikrinimas, infrastruktūros plėtojimas ir priežiūra, taip pat švietimo ir sąmoningumo ugdymo kampanijų organizavimas, vykdomi nacionaliniu ir vietos lygmenimis.

EK veikia, pavyzdžiui, priimdama teisės aktus, pagal kuriuos galima bausti už tarpvalstybinius eismo taisyklių pažeidimus, arba nustatydama infrastruktūros ir transporto priemonių techninius saugos standartus.

2016 m. antroje pusėje Komisija siekia parengti bendradarbiavimu pagrįstų pažangiųjų transporto sistemų diegimo pagrindinį planą, pagal kurį būtų užtikrintas dvikryptis transporto priemonių ryšys ir transporto priemonių ir kelių infrastruktūros ryšys.

Tokios sistemos leidžia transporto priemonėms tiesiogiai (pvz., avarinio stabdymo atveju) arba per infrastruktūrą (pvz., apie kelio darbus) įspėti viena kitą.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.