Į šalia Vilniaus esantį „Yamaha“ servisą trečiadienio popietę pareigūnai atvyko pasiimti dviejų galingų FZ1 motociklų.
1 l darbinio tūrio eile išdėstytų keturių cilindrų variklio galia siekia 152 AG. Tokia trauka leidžia jam išvystyti maksimalų 276 km/val. greitį.
Pažeidėjus vaikosi retai
Toks greitis pasiekiamas reto lietuvio automobiliui, tačiau kaip pasakojo Lietuvos kelių policijos tarnybos vyriausiasis patrulis Aivaras Rinkevičius ir motociklininkus vaikytis pastaraisiais metais tenka vis rečiau.
Taip pat vis mažiau vairuotojų važinėja neturėdami reikiamos kategorijos pažymėjimo.
„Kultūros lygis smarkiai auga. Jei anksčiau žmonių važinėjančių be teisę vairuoti motociklą suteikiančios kategorijos buvo daug, tai dabar jų – vienetai. Na, bent jau įkliūna nedaug“, – tikino pareigūnas.
Pareigūnas taip pat pažymėjo, kad tokių gaudynių baigtis nebūtinai priklauso nuo sprunkančio motociklo galios, įgudęs vairuotojas gali pabėgti ir su sąlyginiai kuklia technika.
Policijos motociklai tik visai neseniai buvo pajudinti po žiemos sezono, todėl kiek apdulkėję, tačiau jau paruošti tarnybai. Filtrai ir tepalai pakeisti, eksploatacinių skysčių bakeliai užpildyti.
Kiekvienas pareigūnas naudojasi tik vienu motociklu, todėl geriausiai jį ir pažįsta.
„Kiekvienas motociklas yra skirtingas, nors šie du yra to paties modelio, tačiau važiuojant juntami realūs skirtumai: kitaip reaguoja į akceleratorių, sankabos spaudimą, be to kiekvienas pagal save reguliuoja amortizatorių kietumą“, – aiškino A. Rinkevičius.
Treniruojasi kartingų trasose
Jis pasakojo, kad prieš kiekvieną sezoną ir jo metu apsilanko kartingų trasose. Tai geriausias būdas saugiomis sąlygomis prisiminti, kaip valdyti motociklą.
„Beveik metus praleidus automobilyje, reikia prisiminti kaip normaliai važiuoti ir su motociklu“, – konstatavo pašnekovas.
Didžiausią dėmesį pareigūnas skiria motociklo valdymui posūkiuose, atgaivina jo guldymo ant šono įgūdžius.
Stabdymas posūkyje – taip pat iššūkis, kurio sudėtingumas priklauso ir nuo motociklo konstrukcijos.
„Vieni motociklai turi ABS sistemą, tai su jais lengviau. Jei tokios įrangos nėra – truputį sunkiau saugiai sustoti. Reikia žinoti, kuriaiss stabdžiais ir kada reikia naudotis“, – aiškino pareigūnas.
Patruliuodami su motociklais pareigūnai didžiausią dėmesį skiria motociklininkų elgesio kontrolei, tačiau pro akis nepraleidžia ir kitų eismo dalyvių daromų pažeidimų.
Automobilių vairuotojus taip pat stabdo.
Naujo sezono pradžioje A. Rinkevičius visiems motociklininkams palinkėjo važiuoti saugiai.