Juodas automobilis – normalu, juodas motociklas – kaltas?

Vos tik užsiminiau draugams ir artimiesiems apie tai, kad planuoju įsigyti motociklą, iš visų pusių sulaukiau panašios reakcijos.  “Tu gal kvaištelėjai?“ – klausė vieni. „Žinai, kaip tai pavojinga?“ – teiravosi kiti. „O gal geriau nereikia?“ – pareiškė treti.

Daugiau nuotraukų (1)

Saulius Rinkevičius

Apr 15, 2016, 10:52 AM, atnaujinta May 28, 2017, 9:19 PM

Jei tai būtų visiškai šviežias, akimirkos užsidegimo sumanymas, tikrai imtum ir susimąstytum. Galbūt tikrai neverta rizikuoti savo kailiu sėdant ant motorizuoto transporto, nesuteikiančio vairuotojui jokios apsaugos.

Yra šalmas, tvirtesni batai, nuo nubrozdinimų ir kitų smulkių traumų apsauganti apranga. Ir viskas.

Tačiau baikeriai dėl to mažiausiai jaudinasi. Jie supranta, kokią techniką vairuotoja ir prisiima su tuo susijusią riziką.

Kas tikrai gąsdina motociklininkus, tai nedėmesingi keturis ar daugiau ratų turinčių transporto priemonių vairuotojai.

Mirtini posūkiai į kairę

Griūdamas nuo motociklo žmogus gali susižaloti, smūgiai į pakelės objektus taip pat kelia didžiulę grėsmę, tačiau susidūrimas su judančiu metalo lydinių objektu dažnu atveju – mirtinai pavojingas.

Šių metų statistika kol kas nedžiugina. Iki balandžio vidurio keliuose Lietuvoje jau žuvo du motociklų vairuotojai ir vienas keleivis.

Ketvirtadienį įvykusios avarijos, kurios metu žuvo 30 metų vaikinas aplinkybės dar tikslinamos, tačiau įvykių eiga aiški – sunkvežimis suko į kairę ir nepraleido pagrindiniu keliu tiesiai važiavusio motociklo.

„Yamaha“ vairavęs panevėžietis buvo vairavimo instruktorius ir mokė kitus valdyti motociklą, tačiau ir turima patirtis vaikino neišgelbėjo.

Galiu garantuoti, kad MAN vairuotojas teisinsis tiesiog nepamatęs priešais važiavusio motociklo.

Juoda kaltė

Taip pat nesunku numatyti, kad motociklo vairuotojui klius už juodą aprangą. Taip, šviesus šalmas ir ryškiaspalvė apranga padarytų jį labiau pastebimą, tačiau žvelgiant iš priekio geriausiai matomas yra ne motociklininkas, o priekinis žibintas.

Taip pat verta savęs paklausti, ar prisimenate nors vieną atvejį, kad automobilio vairuotojas būtų laikomas avarijos kaltininku vien dėl to, kad vairavo juodos spalvos automobilį?

Perskaitęs šią žinią dilgtelėjimą širdyje pajuto ne vienas motociklininkas, tačiau tai turi būti visų sąmoningų piliečių rūpestis. Juolab, kad tokiomis aplinkybėmis motociklų vairuotojai žūsta pernelyg dažnai.

Šiais metais tai jau ne pirmas atvejis. Kovo mėnesį Mažeikių rajone „Audi 80“ vairuotojas sukdamas į kairę nepastebėjo iš priekio atvažiuojančio motociklo. Po smūgio į automobilio šoną „Kawasaki“ nulėkė toli nuo kelio.

Nepilnametis motociklo vairuotojas tą susidūrimą išgyveno, tačiau 18-etis jo draugas mirė ligoninėje.

100 proc. koncentracija

Kiekvieno sezono pradžioje tenka bendrauti su patyrusiais motociklininkais ir jie visada sako tą patį: motociklininkas turi važiuoti galvodamas, jog niekas jo nemato. Taip pat privalo įprasti prognozuoti galimus vairuotojų veiksmus.

Patarimas paprastas ir suprantamas, tačiau kuris žmogus visą laiką išlaikyti 100 proc. koncentraciją? Ar įmanoma visą laiką vairuoti galvojant, kad kitas eismo dalyvis bet kurią akimirką gali padaryti kažką pavojingo?

Motociklininkai tiesiog neturi kitos išeities. Jie privalo vairuoti kaip robotai, jei nori išlikti gyvi. Atsipalaidavai – ir tu miręs. Kelių eismo taisyklėse aiškiai parašyta, kad eismo dalyvių elgesys grindžiamas savitarpio pagarba ir atsargumu. Visgi kol kas išeina taip, kad visa atsakomybė už galimus skausmingus avarijų padarinius perkeliama motociklininkams.

Patyrę instruktoriai pažymi, kad vairuojant automobilį negalima leisti mintis nukrypti į šalį, negalima svajoti.

Kai keliuose pasirodo motociklai, dėmesingumas tampa dar svarbesnis faktorius, nes važiuodami „autopilotu“ smarkiai padidinate tikimybę nepastebėti objektų, kurių nesate įpratę matyti. Ypatingai šiltojo sezono pradžioje.

Šis patarimas kartojamas dažnai, tačiau vairuotojams vis tiek norisi priminti – žvelgdami į kelią per langą ar veidrodėlį, pagalvokite apie tai, kad jame galite išvysti ir motociklą.

Labai tikėtina, kad „praregėsite“, o pravažiavęs motociklas netaps metalo laužo krūva ir liūdna eilute kriminalų suvestinėje.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.