Atkaklus vilnietis pasiekė savo: „Subaru“ vairuotojas gavo baudą

Uolus kovotojas už dviratininkų teises miesto gatvėse Eduardas Kriščiūnas nutarė, kad metas imtis vairuotojų, mėgstančių spausti automobilio signalą. Šio vilniečio pastangomis praėjusią savaitę vienas toks uolus pypintojas jau buvo nubaustas.

E.Kriščiūnas (nuotr. kairėje) pasiekė, kad „Subaru“ vairuotojas dėl netinkamo automobilio signalo naudojimo turėtų aiškintis su policijos pareigūnais.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
E.Kriščiūnas (nuotr. kairėje) pasiekė, kad „Subaru“ vairuotojas dėl netinkamo automobilio signalo naudojimo turėtų aiškintis su policijos pareigūnais.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Dviratininkai į save atkreipti dėmesį siekia ir per „Kritinės masės“ iškylas.
Dviratininkai į save atkreipti dėmesį siekia ir per „Kritinės masės“ iškylas.
Daugiau nuotraukų (4)

Arūnas Dumalakas („Lietuvos rytas“)

2016-04-18 12:53, atnaujinta 2017-05-28 12:48

Lietuvos dviratininkų bendrijos pirmininkas 42 metų E.Kriščiūnas prisiminė, kad maždaug prieš aštuonerius metus buvo kitaip. Vairuotojai signalizuodavo tik tam, kad dviratininkai būtų atsargesni.

Be to, ir dviratininkų gatvėse buvo mažiau.

Laikai pasikeitė. Dabar signalas reiškia ką kita. Tad E.Kriščiūnas vienam kietuoliui nutarė priminti, kad už netinkamą signalo naudojimą galima susilaukti baudos.

Tenka priminti taisykles

E.Kriščiūnas pripažino – automobilių signalai jį nervina.

Tad išgirdęs nekantraus vairuotojo signalą jis beveik visada sustoja, dviratį pastato ant kojelės ir ima jį apžiūrinėti.

Dažniausiai signalizavęs vairuotojas ima šaukti.

Tada E.Kriščiūnas prieina prie jo ir ima klausinėti, kas atsitiko, kokio eismo įvykio triukšmadarys siekė išvengti.

Dviratininkas tokiam vairuotojui ramiai paaiškina Kelių eismo taisykles: gyvenvietėse neleidžiama naudoti garso signalų, išskyrus tuos atvejus, kai jie padeda išvengti eismo įvykio.

„Dažniausiai mane išvadina kvailiu ir nuvažiuoja su „prakasais“, – apie tokius susitikimus yra sakęs E.Kriščiūnas.

Pypino be jokio reikalo

Praėjusią savaitę buvo kiek kitaip. Iš Vilniaus centrinės universalinės parduotuvės automobilių stovėjimo aikštelės E.Kriščiūnas dviračiu suko į kairę, į Upės gatvę.

Kairiau nuo jo sustojo dar vienas automobilis, irgi laukė patogios progos.

Dviratininkui iš paskos privažiavo auksinis automobilis „Subaru“ ir jo vairuotojas staiga puolė signalizuoti.

„Laukiu toliau. Pasignalizavo dar. Pastačiau dviratį ant kojelės ir nuėjau pasitikslinti, kokio pavojaus vairuotojas bando išvengti“, – pasakojo E.Kriščiūnas.

Treningu vilkintis automobilio vairuotojas paaiškino, kad dviratininkas turėtų pasitraukti kairiau ir netrukdyti jam pasukti į dešinę. Tad jam teko priminti, kad garso signalas tokiam atvejui neskirtas.

Nekantrus jaunuolis nesutiko, todėl E.Kriščiūnas pasiūlė jam palaukti policijos, kad pareigūnai jam paaiškintų Kelių eismo taisyklių sąvokas.

Stebėjo kiekvieną žingsnį

Atvykę policininkai paaiškino, kad vairuotojas padarė Kelių eismo taisyklių pažeidimą ir už tai jam ketina skirti baudą.

Kol buvo rašomas protokolas, vienas policininkų „Subaru“ vairuotojo paprašė perstatyti automobilį į kitą vietą, nes jis trukdė eismui.

„Vairuotojas nuvažiavo į aikštelę ir užstatė tris automobilius. Pasiteiravau, ar policininkas nenorėtų surašyti kito protokolo už netvarkingą parkavimą“, – pasakojo E.Kriščiūnas.

Policininkas vairuotojui liepė perstatyti mašiną kitoje gatvės pusėje esančioje mokamoje stovėjimo vietoje.

Vairuotojas nuvažiavo ir ten pastatė „Subaru“.

Tuo metu E.Kriščiūnas demonstratyviai filmavo ir laukė, kol šis eis per gatvę draudžiamoje vietoje. Jaunuolis tai pamatė ir, nors jau buvo išvestas iš kantrybės, atsisėdo ant šaligatvio krašto.

Tuo metu E.Kriščiūnas policininkų kaip sąmokslininkas pasiteiravo, kaip jie mano: eis jaunuolis per gatvę neleistinoje vietoje ar ne? Pareigūnai atsakė, kad turbūt eis.

Bet vairuotojas nėjo – sėdėjo ant šaligatvio. Policija pagaliau surašė protokolą ir per garsiakalbį nurodė: „Vairuotojau, per perėją ateikite prie mūsų automobilio!“

Vairuotojas bandė eiti per gatvę tiesiai, bet policija dar kartą pakartojo, kad eitų per perėją.

Jaunuolis tvarkingai, padarydamas nemenką lankstą, perėjo gatvę, pasirašė, o paskui per perėją grįžo prie automobilio.

Laukia dideli nemalonumai

Vairuotojui buvo skirta šešių eurų bauda.

Jaunuolio laukia ir didesni nemalonumai. Jam susidūrimas su pažeidėjų medžiotoju gresia vairuotojo teisių praradimu keliems mėnesiams. Mat jau anksčiau pareigūnai buvo užfiksavę kelis jo nusižengimus.

E.Kriščiūnas pusiau juokais užsiminė, kad visas komplektas būtų, jeigu jaunuolį dar būtų nubaudę „Susisiekimo paslaugų“ kontrolieriai už tai, kad jis nesumokėjo už automobilio stovėjimą.

Signalas sukelia stresą

Pareigūnai E.Kriščiūnui prisipažino, kad už netinkamą automobilio signalo naudojimą anksčiau nėra nubaudę nė vieno vairuotojo.

Tokio atvejo neprisiminė ir Vilniaus kelių policijos valdybos viršininkas Vytautas Černevičius. Jo nuomone, sostinėje yra didesnių eismo saugumo problemų nei automobilio signalas.

„Be to, Vilnius – ne Azijos didmiestis, kur vairuotojai neatitraukia rankų nuo signalų“, – pridūrė V.Černevičius.

E.Kriščiūno manymu, didžiausia bėda ir yra tai, kad pareigūnai vairuotojų nebaudžia už netinkamą signalo naudojimą.

„Juk dviratininkui ar pėsčiajam toks signalas sukelia stresą, jis gali sutrikti ir tikrai sukelti avariją“, – tikino E.Kriščiūnas.

Jis pastebėjo, kad vairuotojai įprato dviratininkams signalizuoti, kad jie pasitrauktų.

Suprask – mano transporto priemonė didesnė, todėl tu dink iš kelio.

„Taip elgiasi tiktai automobilių vairuotojai. Juk gatvėje pėstieji vienas kitam nerėkauja: „Pasitrauk iš kelio!“ – aiškino E.Kriščiūnas, siūlantis ir kitiems griebtis panašios iniciatyvos – auklėti Kelių eismo taisykles pažeidžiančius vairuotojus.

Tapęs tėvu pradėjo medžioti pažeidėjus

E.Kriščiūnas – aktyviausias įvairių pažeidėjų fiksuotojas sostinėje.

Dažniausiai jis fotografuoja ant dviračių tako stovinčius arba kitaip Kelių eismo taisykles pažeidžiančius automobilius. Taip pat į akis jam krinta netinkamai įrengti kelio ženklai, eismo problemos.

Ankstesniais metais jis policijai ir savivaldybei išsiųsdavo iki dešimties tūkstančių nuotraukų, iš kurių pareigūnams pravertė tik trečdalis.

Pernai E.Kriščiūnas suskaičiavo, kad per metus išsiųstų nuotraukų skaičius sumažėjo iki 4 tūkstančių. Tačiau pažeidimų, jo žodžiais, Vilniuje tikrai nesumažėjo, tik nuotraukas vilnietis ėmė kruopščiau atrinkinėti.

E.Kriščiūnas pažeidėjus ėmė pastebėti, kai pagausėjo jo šeima ir miesto gatvėmis jis ėmė stumdyti vaikišką vežimėlį. Tada paaiškėjo, kokie siauri yra šaligatviai, nelogiški ženklai ir nekultūringi vairuotojai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.