Arvydas Skernevičius paaiškino, kaip pradėti važiuoti motociklu

Atšilus orams ir įsigaliojus leidimui naudoti vasarines padangas Lietuvos gatvės staiga prisipildė motociklų bei kitų dviračių transporto priemonių. Tačiau šis pokytis nepraėjo be pasekmių.

A.Skernevičius paaiškino, kaip saugiai pradėti motociklų sezoną.<br>D.Umbraso nuotr.
A.Skernevičius paaiškino, kaip saugiai pradėti motociklų sezoną.<br>D.Umbraso nuotr.
Kultūra keliuose po truputį gerėja ir vis daugiau vairuotojų su motociklininkais elgiasi mandagiai.<br>Vlado Ščiavinsko asociatyvi nuotr.
Kultūra keliuose po truputį gerėja ir vis daugiau vairuotojų su motociklininkais elgiasi mandagiai.<br>Vlado Ščiavinsko asociatyvi nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Ilona Steponėnė („Lietuvos rytas“)

May 2, 2016, 8:11 PM, atnaujinta May 26, 2017, 9:02 PM

Balandžio 3 dieną Jurbarko rajone nesuvaldęs motociklo vertėsi 25 metų Kauno rajono gyventojas. Per avariją nukentėjo kartu važiavusi 29 metų keleivė – jai lūžo kairės kojos šlaunikaulis.

Velykų sekmadienį įvyko dar baisesnė nelaimė.

Klaipėdoje galingu motociklu „Yamaha XVS1300CT“ važiavęs 29-erių vyras lenkdamas automobilius įvažiavo į priešpriešinio eismo juostą ir nuvirto į miško pakelę. Jis stipriai susižalojo ir po pusantros paros ligoninėje mirė.

Išvažiuoja nepasiruošę

Deja, panašiomis nelaimėmis motociklų sezonas prasideda kasmet. Visą žiemą nekantriai laukę galimybės pasivažinėti motociklininkai nori vėl patirti vairavimo teikiamą džiaugsmą ir neįvertina savo galimybių.

Grupės „Poliarizuoti stiklai“ muzikantas, patyręs motociklininkas ir motociklų salono „Harley-Davidson Vilnius“ vadovas Arvydas Skernevičius rekomendavo sezoną pradėti atsargiai ir nepulti iš karto mėgautis visais šiltų orų ir sauso asfalto teikiamais malonumais.

„Motociklininkai primiršę, kaip važiuoti, ir jiems reikia atnaujinti įgūdžius. Pirmoji problema – kad įgūdžiai per pusę metų priblėsta ir jiems tenka bent vieną ar dvi dienas pavažinėti, kol grįžta įprasta vairavimo technika“, – aiškino jis.

Pašnekovo nuomone, įgūdžius važiuoti motociklu galima atnaujinti per papildomas pamokas arba pasivažinėjus saugioje uždaroje aikštelėje.

A. Skernevičius patarė itin atkreipti dėmesį į posūkius ir važiavimą nedideliu greičiu.

„Reikia išmokti, kad galėtum lėtai ir tiesiai važiuoti ir dar matyti, kas aplinkui darosi. Reikia skirti laiko, kad grįžtų tie įgūdžiai, kurie buvo sukaupti per praėjusį sezoną“, – aiškino A. Skernevičius.

Pastabumo ir supratingumo

Vis dėlto prie dalies motociklininkams įvykstančių nelaimių prisideda ir automobilių vairuotojai.

A. Skernevičiaus manymu, ar pavasaris, ar sezono pabaiga – automobilininkai nuolat pamiršta, kad kelias priklauso ne vien jiems.

„Man atrodo, kad jie visada pamiršę, nes jie nei dviratininkų, nei motociklininkų nemato, ypač jei važiuotojas susikaupęs tik į priekį, aplinkui mažai žvalgosi.

Arba jei kalba telefonu, net ir su laisvų rankų įranga, vairuotojas vis tiek sutelkęs dėmesį į pokalbį, dalis dėmesio likę keliui, bet kas vyksta aplinkui, šonuose ar už nugaros, jis tikrai nemato“, – automobilių vairuotojus įspėjo pašnekovas.

Tačiau motociklininkas pastebėjo, kad kultūra keliuose po truputį gerėja ir vis daugiau vairuotojų su motociklininkais elgiasi mandagiai.

Pavyzdžiui, užsienyje įprasta, kad per spūstis motociklininkai, stengdamiesi dar labiau nepailginti stovinčių transporto priemonių eilės, pravažiuoja tarp automobilių.

Kai kuriose šalyse tai mandagumo ženklas, o Prancūzijoje ar dalyje JAV valstijų ir Kelių eismo taisyklėse įteisinta, kad automobiliai turi praleisti eilėje prie sankryžos esančias dvirates transporto priemones.

„Pastebėjau, kad kai kurie automobiliai pasisuka, paplatina kelią, kad atsirastų lyg trečia eilė ir dviratininkai bei motociklininkai galėtų pravažiuoti, nestovėtų spūstyse ir kartu nesudarytų dar daugiau spūsčių.

Jei motociklininkas sustoja už automobilio, jis užima tiek pat vietos, kiek mašina, o jei pralenda tarp automobilių, tą spūstį sumažina“, – aiškino A. Skernevičius.

Tipiški pavojai

Kartais trūksta ir motociklininkų supratingumo. Dviračių transporto priemonių vairuotojų įvaizdį ypač gadina asmenys, mėgstantys viršyti greitį ir nardyti tarp kitų vairuotojų.

„Ir tarp vairuotojų, ir tarp motociklininkų yra asmenų, kurie elgiasi negražiai ir įžūliai, – neslėpė pašnekovas. – Būna, kad kai kurie nori pasirodyti, išbandyti motociklą, jo greitį, bet tai yra kiekvieno žmogaus kultūra.“

A. Skernevičiaus nuomone, paprastai avarinės situacijos kyla ne dėl piktybiško elgesio, bet dėl atidumo stokos.

Dažniausiai jos kyla, kai vairuotojas nepamato motociklininko ir jo nepraleidžia, nors motociklas važiuoja pagrindine gatve. Kita dažnai pasitaikanti pavojinga situacija – kai vairuotojas suka į kairę ir nemato jo lenkiančio motociklininko.

Automobilių vairuotojai turi turėti omenyje, kad motociklas yra gerokai mažesnis ir ne visuomet matomas veidrodėlyje arba patenka į matomumo zoną. Jei motociklininkas jau pradėjęs lenkti, o automobilis staiga suka į kairę, smūgio faktiškai neįmanoma išvengti.

Siūlė pasisaugoti

Patyręs motociklininkas patarė plieninių žirgų mėgėjams padaryti viską, kad jie būtų kuo geriau matomi kelyje.

„Motociklininkai pirmiausia turi būti ryškesni. Jie turėtų vilkėti drabužius, kurie būtų gerai matomi – nebūtų tamsios spalvos, nesusilietų su asfaltu.

Užsienyje motociklininkai dažnai vilki ryškias liemenes. Tai galbūt nėra gražu ar populiaru, bet yra įvairių drabužių motociklininkams, kurie yra gražūs ir ryškesni.

Ryškus objektas geriau matomas ir veidrodėlyje, ir kelyje. Vairuotojai į tai atkreipia dėmesį“, – tvirtino pašnekovas.

„Bet koks motociklininko kontaktas su automobiliu baigiasi motociklininko nenaudai“, – saugoti save ir aplinkinius siūlė A. Skernevičius.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.