Pertvarkė pavojingą sankryžą Vilniuje – pasipylė avarijos

Apie netinkamai pertvarkytą ir todėl itin pavojinga tapusią sankryžą Vilniaus miesto savivaldybei pranešęs vyras negali patikėti sostinės tarnautojų abejingumu.

Artėdamas prie sankryžos vairuotojas per ženklus ir šviesoforo stulpą nemato priešingos krypties pirmąją juosta važiuojančių automobilių.<br>S. Rinkevičiaus nuotr.
Artėdamas prie sankryžos vairuotojas per ženklus ir šviesoforo stulpą nemato priešingos krypties pirmąją juosta važiuojančių automobilių.<br>S. Rinkevičiaus nuotr.
Viskas, ko ketina imtis Vilniaus miesto savivaldybė, tai pakeisti du ženklus ir dvi lenteles.<br>Lrytas.lt skaitytojo nuotr.
Viskas, ko ketina imtis Vilniaus miesto savivaldybė, tai pakeisti du ženklus ir dvi lenteles.<br>Lrytas.lt skaitytojo nuotr.
Artėdamas prie sankryžos vairuotojas per ženklus ir šviesoforo stulpą nemato priešingos krypties pirmąją juosta važiuojančių automobilių.<br>S. Rinkevičiaus nuotr.
Artėdamas prie sankryžos vairuotojas per ženklus ir šviesoforo stulpą nemato priešingos krypties pirmąją juosta važiuojančių automobilių.<br>S. Rinkevičiaus nuotr.
Artėdamas prie sankryžos vairuotojas per ženklus ir šviesoforo stulpą nemato priešingos krypties pirmąją juosta važiuojančių automobilių.<br>S. Rinkevičiaus nuotr.
Artėdamas prie sankryžos vairuotojas per ženklus ir šviesoforo stulpą nemato priešingos krypties pirmąją juosta važiuojančių automobilių.<br>S. Rinkevičiaus nuotr.
Artėdamas prie sankryžos vairuotojas per ženklus ir šviesoforo stulpą nemato priešingos krypties pirmąją juosta važiuojančių automobilių.<br>S. Rinkevičiaus nuotr.
Artėdamas prie sankryžos vairuotojas per ženklus ir šviesoforo stulpą nemato priešingos krypties pirmąją juosta važiuojančių automobilių.<br>S. Rinkevičiaus nuotr.
Artėdamas prie sankryžos vairuotojas per ženklus ir šviesoforo stulpą nemato priešingos krypties pirmąją juosta važiuojančių automobilių.<br>S. Rinkevičiaus nuotr.
Artėdamas prie sankryžos vairuotojas per ženklus ir šviesoforo stulpą nemato priešingos krypties pirmąją juosta važiuojančių automobilių.<br>S. Rinkevičiaus nuotr.
Artėdamas prie sankryžos vairuotojas per ženklus ir šviesoforo stulpą nemato priešingos krypties pirmąją juosta važiuojančių automobilių.<br>S. Rinkevičiaus nuotr.
Artėdamas prie sankryžos vairuotojas per ženklus ir šviesoforo stulpą nemato priešingos krypties pirmąją juosta važiuojančių automobilių.<br>S. Rinkevičiaus nuotr.
Artėdamas prie sankryžos vairuotojas per ženklus ir šviesoforo stulpą nemato priešingos krypties pirmąją juosta važiuojančių automobilių.<br>S. Rinkevičiaus nuotr.
Artėdamas prie sankryžos vairuotojas per ženklus ir šviesoforo stulpą nemato priešingos krypties pirmąją juosta važiuojančių automobilių.<br>S. Rinkevičiaus nuotr.
Artėdamas prie sankryžos vairuotojas per ženklus ir šviesoforo stulpą nemato priešingos krypties pirmąją juosta važiuojančių automobilių.<br>S. Rinkevičiaus nuotr.
Artėdamas prie sankryžos vairuotojas per ženklus ir šviesoforo stulpą nemato priešingos krypties pirmąją juosta važiuojančių automobilių.<br>S. Rinkevičiaus nuotr.
Artėdamas prie sankryžos vairuotojas per ženklus ir šviesoforo stulpą nemato priešingos krypties pirmąją juosta važiuojančių automobilių.<br>S. Rinkevičiaus nuotr.
Artėdamas prie sankryžos vairuotojas per ženklus ir šviesoforo stulpą nemato priešingos krypties pirmąją juosta važiuojančių automobilių.<br>S. Rinkevičiaus nuotr.
Artėdamas prie sankryžos vairuotojas per ženklus ir šviesoforo stulpą nemato priešingos krypties pirmąją juosta važiuojančių automobilių.<br>S. Rinkevičiaus nuotr.
Artėdamas prie sankryžos vairuotojas per ženklus ir šviesoforo stulpą nemato priešingos krypties pirmąją juosta važiuojančių automobilių.<br>S. Rinkevičiaus nuotr.
Artėdamas prie sankryžos vairuotojas per ženklus ir šviesoforo stulpą nemato priešingos krypties pirmąją juosta važiuojančių automobilių.<br>S. Rinkevičiaus nuotr.
Artėdamas prie sankryžos vairuotojas per ženklus ir šviesoforo stulpą nemato priešingos krypties pirmąją juosta važiuojančių automobilių.<br>S. Rinkevičiaus nuotr.
Artėdamas prie sankryžos vairuotojas per ženklus ir šviesoforo stulpą nemato priešingos krypties pirmąją juosta važiuojančių automobilių.<br>S. Rinkevičiaus nuotr.
Artėdamas prie sankryžos vairuotojas per ženklus ir šviesoforo stulpą nemato priešingos krypties pirmąją juosta važiuojančių automobilių.<br>S. Rinkevičiaus nuotr.
Artėdamas prie sankryžos vairuotojas per ženklus ir šviesoforo stulpą nemato priešingos krypties pirmąją juosta važiuojančių automobilių.<br>S. Rinkevičiaus nuotr.
Artėdamas prie sankryžos vairuotojas per ženklus ir šviesoforo stulpą nemato priešingos krypties pirmąją juosta važiuojančių automobilių.<br>S. Rinkevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (14)

Saulius Rinkevičius

Jun 9, 2016, 12:32 PM, atnaujinta May 22, 2017, 8:12 AM

Į jo pastabas apie prastą matomumą niekas nekreipia dėmesio.

Pirmąjį pranešimą Justas sostinės savivaldybės socialinio tinklo paskyroje pateikė dar gegužės mėnesį. Jaunas vyras įsitikinęs, kad įrengiant Svajonių gatvės ir Nemenčinės plento sankryžą buvo padaryta daugybė klaidų.

Šalia yra gyvenamieji namai, tačiau garsą atspindinčiomis sienelėmis niekas pasirūpinti nesiteikė. Anot vilniečio, sankryžoje automobiliai dažnai stoja, o įsibėgėdami sukelia gerokai didesnį triukšmą.

Per vieną dieną – dvi avarijos

Tačiau gerokai rimtesnė problema yra prastas matomumas. Justas atkreipė dėmesį, kad iš miesto pusės atvažiuojantiems vairuotojams sukantiems į Svajonių gatvę sunku matyti, ar kažkas atvažiuoja iš priekio.

Kaip įsitikino sankryžą apžiūrėti nuvykę lrytas.lt žurnalistai, ši problema kol kas nebuvo išspręsta. Posūkiui į kairę besiruošiantis vairuotojas per ženklus ir šviesoforo stulpą visiškai nemato priešinga kryptimi pirmąją juosta važiuojančių automobilių.

Kad vilniečio nuogąstavimai nėra be pagrindo liudija šioje sankryžoje pasipylusios avarijos. Dieną, kai Justas kreipėsi į sostinės savivaldybę ten įvyko net du eismo įvykiai.

Liudininkai pasakoja, kad jų metu automobiliai peršoko šaligatvį. Laimei, tuo metu pėsčiųjų nebuvo.

Justas konkrečiai įvardino, kokios kliūtys trukdo matomumą. Anot jo, tai yra netinkamai įrengtos eismo saugumą turinčios garantuoti priemonės: kelio ženklai, atitvarai ir netgi pats šviesoforas. Vaikinas netgi sudarė neatidėliotinų darbų sąrašą.

„Atitvarus reikia pašalinti arba padaryti ne aukštesnius, nei 60 centimetrų, o eismą reguliuojančius ženklus įrengti taip, kad jų viršus būtų ne aukščiau, nei vieno metro aukštyje arba jų apačia būtų ne žemiau kaip 1,5 metro aukštyje.

Šviesoforas turėtų kabėti virš gatvės be stulpo, įrengiant konstrukciją virš gatvės, o ne jos viduryje“, – savivaldybei skirtame pranešime rašo vaikinas. Miesto tarnautojų jis prašė darbus pradėti nedelsiant. Anot vilniečio, kita nelaimė gali baigtis tragedija.

„Čia yra daug vaikų, važinėja dviratininkai, į parduotuvę apsipirkti eina moterys“, – dėl labiausiai pažeidžiamų eismo dalyvių nerimavo Justas.

Savivaldybė pavojaus neįžvelgia

Tuo metu savivaldybės atstovai naujojoje sankryžoje didelio pavojaus neįžvelgė. Atsakydami į vilniečio užklausą jie pranešė, kad buvo pakeistas eismo reguliavimas šviesoforu, o viskas susitvarkys, kai vairuotojai pripras prie eismo pokyčių.

Taip pat informavo Justą, kad kelio ženklai ir atitvarai liks kur buvę, kad jų įrengimo aukštį esą nustato kelio ženklų, ženklinimo ir šviesoforo įrengimo taisyklės. Vilniečiui taip pat buvo garantuota, kad įrengtos priemonės atitinka keliamus reikalavimus.

Ramybės dėlei dar mandagiai pridėjo, kad atsižvelgiant į vaikino pastabas dar kartą bus vertinamas matomumas sankryžoje, taip pat ir jos reguliavimas šviesoforu.

Tačiau praėjus trims savaitėms situacija Svajonių gatvės ir Nemenčinės plento sankryžoje visiškai nepasikeitė, todėl Justas pakilo dar vienam kovos už eismo saugumą raundui. Vėl kreipėsi į Vilniaus miesto savivaldybę priekaištaudamas, kad jokie darbai nebuvo atlikti.

„Kairįjį posūkį atlikti nesaugu net ir patyrusiam vairuotojui. Į jokius klausimus apie šią problemą neatsakyta, kaip ji vertinta – nepaaiškinta. Kitaip tariant, per beveik tris savaites nenuveikta nieko, nors savivaldybės darbuotojų skaičius nuo pirmo ketvirčio iki dabar išaugo beveik penktadaliu“, – piktinosi vilnietis.

Jam netgi susidarė įspūdis, kad pirmasis jo pranešimas buvo tiesiog ignoruojamas, todėl nepatingėjo visą jį paskelbti iš naujo. Vėl sulaukė kone identiško atsakymo apie tai, kad ženklai, atitvarai ir šviesoforas yra sertifikuoti ir įrengti pagal taisykles, todėl šalinami nebus.

Du ženklus pakeis mažesniais

Vienintelė, nors dar nepatvirtinta galimybė – atsižvelgiant į pilietiško vairuotojo pastabas bus sumažinti kelio ženklai.

Tai mums patvirtino savivaldybės eismo valdymo poskyrio vedėjas Eduardas Garbovskis. Specialistas pažymėjo, kad bus pakeisti du kelio ženklai ir dvi lentelės.

Tačiau didelių trūkumų dėl matomumo šioje sankryžoje jis neįžvelgia: „Įvažiuojant į sankryžą matomumas priešpriešinio eismo įvertinimui vairuotojams yra geras, o visos priemonės – pėsčiųjų atitvarai, ženklai, ir t.t. – pasilieka užnugaryje.“

Visgi norint užtikrinti tikrai gerą matomumą, efektyviausias sprendimas būtų nuo saugumo salelės šalinti viską, kas yra priešais „Stop“ liniją.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.